Guest Morten K Skrevet August 18, 2005 Rapporter Skrevet August 18, 2005 Hej! Jeg kunne godt tænke mig at låne ca 200.000 dkk af en dansk eller svensk bank. Problemet er at jeg har næsten intet indskud, dvs jeg har vel en 30.000 dkk men det er det. De 200.000 skulle bruges sådan cirka sådan her: 80.000 til udbetaling på bostadslån (i SBAB eller lignende) 100.000 til bil + forsikring og alt det der (ved godt det er meget til bil, men jeg kan næsten ikke lade være) 20.000 til møbler Jeg står ikke i RKI og jeg har en indtægt på 24-25 k (danske) om måneden (snart ihvertfald ;-). Er det realistisk og økonomisk forsvarligt eller er jeg helt væk? Bør jeg have en større opsparing før jeg begynder på at låne 200 k? Kan det betale sig at få lånet i Sverige eller er det fornuftigst at holde fast i den Danske? Tror såmænd gerne min bankmand ville låne mig 200.000, men han har en dårlig vane med ikke at forklare godt nok hvad sådan et lån egentlig koster(sådan et problem har de fleste bankmænd vist). Det er ikke en beregning jeg er ude efter, blot et hint om jeg skal vente eller jeg kan klø på. Tak! /Morten
Guest Polle Besvaret August 18, 2005 Rapporter Besvaret August 18, 2005 Næ..200k er ikke noget særligt. Men du skriver 80k til udbetaling på et bostadsrätts lån? Hvad mener de med det? Hvad med lånet til selve lejligheden? Eller har du fundet en til 80k ? Hej! Jeg kunne godt tænke mig at låne ca 200.000 dkk af en dansk eller svensk bank. Problemet er at jeg har næsten intet indskud, dvs jeg har vel en 30.000 dkk men det er det. De 200.000 skulle bruges sådan cirka sådan her: 80.000 til udbetaling på bostadslån (i SBAB eller lignende) 100.000 til bil + forsikring og alt det der (ved godt det er meget til bil, men jeg kan næsten ikke lade være) 20.000 til møbler Jeg står ikke i RKI og jeg har en indtægt på 24-25 k (danske) om måneden (snart ihvertfald ;-). Er det realistisk og økonomisk forsvarligt eller er jeg helt væk? Bør jeg have en større opsparing før jeg begynder på at låne 200 k? Kan det betale sig at få lånet i Sverige eller er det fornuftigst at holde fast i den Danske? Tror såmænd gerne min bankmand ville låne mig 200.000, men han har en dårlig vane med ikke at forklare godt nok hvad sådan et lån egentlig koster(sådan et problem har de fleste bankmænd vist). Det er ikke en beregning jeg er ude efter, blot et hint om jeg skal vente eller jeg kan klø på. Tak! /Morten
Sanni Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 Måske det er en bankrådgiver, du skal have fat i? :)
Mr Olsen Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 Tror måske det er 200K i cash han er ude efter??? Derudover skal han så have et lån til lejligheden hvortil han kan ligge udbetalingen qua de 80K fra lånet på de 200K Jeg er ikke sikker men måske er det sådan han mener?
Guest Morten K Besvaret August 19, 2005 Rapporter Besvaret August 19, 2005 Lige præcis Exactly, jeg vil låne til udbetalingen på bostadsrets lånet. Leder efter en lejlighed i omegnen af 800.000 danske så 10% udbetaling: 80.000 kr.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu