Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle :) Jeg kunne rigtig godt tænke mig at gå på et eller andet asiatisk madlavningskursus når vi flytter til Malmö her om nogle måneder. ..Nogen ideer om hvor jeg kan henvende mig for info? Håber ellers I får nogle spændende uger med festivitas og sejlads :) Venlig Hilsen Helle.

Guest carspar
Besvaret

Jeg ved i hvert fald at i butikkerne rundt om Möllevangstorget kan du köbe ingredienserne til asiatisk mad, det gör vi og det er toppen.

Guest Palle...
Besvaret

Helle; Hvis det er thaimad, så kan jeg da godt lære dig hvordan du laver det. Der ligger en ganske ok thaiforretning i Stora Nygatan.

Besvaret

Hej og tak for svarene.. Jeg vil prøve at smutte ned omkring Stora Nygatan/Möllevangstorget og kigge lidt næste gang jeg kommer til Malmö så.. Tak for tilbudet Palle, det er ellers sødt af dig :-D Jeg må indrømme jeg ikke er stor-fan af Thai mad men mere til koreansk og kinesisk. Er der nogen der har smagt koreansk kimchi? Stærkt krydret kinakål i noget lage...Lugter frygeligt men smager helt vildt godt.. - Helle

Guest carspar
Besvaret

Ja Kimchi et alt så toppen, jeg har smagt det i Seul, så det var the real thing. Jeg spiste koreansk mad hver dag i en måned i forbindelse med et besög der. Der er desvärre kun 1 eller 2 koreanske resturanter i Köbenhavn. En anden kanon god gade er Södra Förstadsgatan, det er gaden med de små etniske resturanter.

Besvaret

Jeg er selv født i Pusan, SydKorea og adopteret da jeg var 3 mdr. Bor pt. i London og har fundet nogle gode restauranter herovre og virkelig fået smag for koreansk mad. Min kæreste er bestemt ikke vild med Kimchi mest pga. lugten under og efter :) men kan godt li beef bolgogi og de der æggekage agtige retter..Må jeg spørge hvad du lavede i Seoul?

Guest carspar
Besvaret

Ja jeg var ude at for at lave det sidste programmering af en produktions linie som Dong Suh Foods (General Foods i Korea) havde köbt i Danmark. Det var et ansäg til ca. 300 milioner danske kroner i 1990. Det tog en måned og der fik jeg lärt lidt af deres kultur. Jeg lärte lidt ved at jeg skulle i "läre" hos en overingeniör i kunsten med den rette kultur og skif når vi skulle fint til bords. Jeg lärte bla. at man aldrig skulle skänke op i sit eget glas men kun sörge for at sidemändenes glas aldrig blev tomt, det ville bringe skam over en selv. Jeg lärte også at hvis en af de overordnede pludselig tömte sit glas, selv fyldte det op og byttede det med mit, så skulle vi to (og ingen andre) skåle og tömme det, det var den höjeste äre. Jeg praktiserede det en af de sidste dage da jeg ved en middag kom til at sidde over for Präsidenten for fabrikken, så större kunne det jo nästen ikke blive. "Skik fölge land eller fly" Men hav en god dag.

Besvaret

Ja, det er en noget anden kultur end vi er vant til herovre. Det lyder ellers spændende med dit arbejde og helt fantastisk at det gav mulighed for en tur til Korea. Jeg fået to koreanske kogebøger i gave så nu må jeg i gang med gryderne. Ved ikke lige hvor kulinarisk fantastisk det bliver men sikkert ganske spændende. Jeg prøver at smutte ned forbi Möllevangstorget når jeg kommer til Malmö næste gang for at se hvad de har af gode sager.. Hav det godt. Helle.

• 1 month later...
  • 1 year later...
Besvaret

Jeg kender Kimchi ganske godt fordi min kone er koreansk (ikke adopteret) og jeg har været en del i korea med min kone. Personligt er jeg ikke så vild med Kimchi, men sådan har jeg det med al kål og chili, så det er der ikke noget underligt i. Til gengæld er der mange andre koreanske retter der smager rigtig godt, og her er en af klassikerne naturligvis bulguki som frit oversat betyder ild & kød eller med andre ord en slags korean barbecue. Det er ikke nemt at finde de rigtige koreanske ingredienser i malmø, hvis det da er muligt, men min kone fortæller mig at der er mange koreanere i Stockholm, så her skulle det være nemmere. Hvis der er nogen der har spørgsmål omkring koreansk mad eller korea, så er man da velkommen til at sende mig en PM.

Besvaret

korea:) Hej og tak for tilbudet om spørgsmål vedrørende Korea. Jeg er adopteret, 29 år, har endnu til gode at komme derover. Jeg har lavet Kimchi og bulgogi selv i mellemtiden, blev ganske ok. Elsker det men min kæreste er knap så vild med lugten og den efterfølgende herlige mave :sick: Din kone har ikke lyst til at undervise lidt i madlavning eller lign? Ja, jeg bliver næsten nødt til at spørge jo..Jeg vender muligvis tilbage og tager dig på ordet mht. svar på andre spørgsmål, når jeg får taget mig sammen til at tage til Korea. Venlig hilsen Helle.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...