Sony Skrevet August 25, 2005 Rapporter Skrevet August 25, 2005 Hej jeg har været til tandlægen i malmø og fået en regning som jeg har betalt kontant. tandlægen sagde at jeg kunne sende regningen til min kommune hvorefter jeg kunne få en del af beløbet tilbage. Jeg har derfor kontaktet den kommune som jeg boede i før jeg flyttede til malmø, men de afviser blankt at refundere noget smo helst og mener at jeg tandlægen i malmø skulle have trukket min sygesikrings andel fra med det samme. Tandlægen mener derimod at hun ikke kan trække noget, da hun jo ikke har nogen kontakt til den danske sygesikring og vil derfor ikke få noget ud af det selv. Så nu står jeg og ved ikke hvem jeg skal kontakte.... hvad har I andre gjort?
ulmus Besvaret August 25, 2005 Rapporter Besvaret August 25, 2005 Jeg ville ringe til Sikringsstyrelsen og spørge dem om råd. Det er jo dem, der udsteder vores gule pap-sygesikringsbeviser.
Sony Besvaret August 29, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 29, 2005 Har nu ringet til dem og fået at vide at jeg faktisk skal være meldt ind i f¨rsäkringskassan også og at det er dem skal skal betale mig en del af lægeregning tilbage.
Karina Besvaret August 30, 2005 Rapporter Besvaret August 30, 2005 Det der er sket hos tandlægen er formentlig, at tandlægen ikke har været opmærksom på, at du er bosat i Sverige. Beløbet fra Forsäkringskassan bliver automatisk fratrukket regningen, når du oplyser dit svenske personnummer, så næste gang du skal have ordnet bisserne, så husk at fortælle at du bor i Sverige og har et personnummer. Husk at hvis du er medlem af Sygeforsikringen Danmark giver de stadig tilskud selvom du bor i Sverige. Det som tandlægen har oplyst dig om, er nemlig gældende for de danskere der tager over sundet og får lavet tænder. VH Karina
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu