Jump to content

Kørselsfradrag - en gang til for prins Knud!

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Jeg er ret forvirret over reglerne og synes ikke at kunne finde et entydigt svar herinde. Fradraget er kun ca. 1/3 (32%) værd så vidt jeg forstår? Hvis vi antager at vi er to der skal pendle i hver sin bil ser mit regnestykke således ud: 2 gange BroBizz: 5.200 kr. i udgift pr. måned 2 personer * 44 passager * 50 kr = 4.400 kr. i fradrag 4.400 * 0,32 = ca 1.450 I alt 5200 - 1.450 = 3.750 kr. i samlet månedlig udgift til bro. Altså koster det næsten 4.000,- pr. måned for to at passere broen? Vh Pelle

Besvaret

Hej Vagn, det er altid en glæde at svare en der har gjort sit forarbejde;) Vi er i samme situation og vi har regnet ud at vi ca får 600 kr tilbage pr. brobizz. Det eneste du mangler er det normale kørselsfradrag for kilometrene. Men det har jo ikke rigtig noget med broen at gøre.

Besvaret

Ikke fordi Øresundsdebatten skal sælge noget, men nu er det jo også absolut worst case du opstiller med to biler, og I kan aldrig køre sammen, og I kan aldrig tage toget. Set over nogle år vil ferier, hjemmearbejde og diverse arbejdsfri perioder trække udgiften ned - desuden er der det fine ved broafgiften, at den kun kan falde. :)

Besvaret

...+ de 3750,- sådan cirka er hvad du sparer i boligudgifter hvis du ellers havde flyttet til Ringsted og ca ½-delen af hvad du sparer i forhold til at få et nyt hus i storkøbenhavn. Jeg lover dig du sparer penge. Og hvis du skal have børn på et tidspunkt kan du regne med at spare yderligere ca 2000,- pr måned ALENE på institutions-plads de første år :) ..... Ikke at forglemme besparelsen på indkøb af 2 biler.....phew. NO WORRIES MATE..... Sverige er et paradis :)

Guest Supermule
Besvaret

Jamen fradraget er jo væsentligt mere værd, såfremt man betaler topskat... ;) Næsten 2/3....

Besvaret
Jamen fradraget er jo væsentligt mere værd' date=' såfremt man betaler topskat... ;) Næsten 2/3....[/quote'] Naj naj naj. Skatten går kun fra kommune-amtsskatten, dvs 32 pct.
Guest Supermule
Besvaret

Nej den går fra din samlede indkomst... Betaler du topskat og trækker broen fra, er fradraget væsentligt mere værd end hvis du ikke betaler topskat... www.clay-skatterevision.dk Han er hos Fjoldogskvat....

Besvaret

Altså, bundskatten, mellemskatten og topskatten er en procentdel af den personlige indkomst, typisk hele din løn minus arbejdsmarkedsbidrag. Kommuneskatten er en procentdel af den skattepligtige indkomst, dvs den personlige indkomst (se ovenfor) minus typisk renteudgifter og befordring.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...