st1berg Besvaret May 3, 2008 Rapporter Besvaret May 3, 2008 Om jeg fatter folk der gider at gå til en eller anden skod frisør til en 100-lap...... Når jeg endelig lader mit hår gro og ikke klipper det til bunden med en trimmer, så skal det sq gøres ordenligt! Har prøvet flere af de der fisører der lige blæser dit hår af i løbet af 20 min. SKOD!!! Næh, så vil jeg hellere smide lidt mere og få en ordentlig behandling.... massage af hoved, noget at drikke og blive klippet af et fornuftigt veltalende menneske der har tid til at konversere med mig..... Kan iøvrigt heller ikke fordrage at have en mand til at stå og rode i mit hår..... Jeg bruger en frisør på frederiksberg (altså i DK) der hedder XY, det er kun mænd der må komme der. Det er et sted lige efter mit hoved. Der er massage i de stole man sidder i når man får vasket hår, de tager sig altid tid til at masserer hovedet efter/under vask, der er drikkevarer, når man kommer til der hvor man bliver klipppet er der tv indbygget i spejlet så hvis man lyster kan se dette og lytte i de tilhørende lyttebøffer....... Dem der klipper der er ordentlige håndværkere (altså frisører) de bruger saks og kører ikke bare en maskine over dit hoved........ Allt dette for kun en plov...... Det er sq fundet.... og jeg skal derned igen på torsdag!!:th2:
BS Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Om jeg fatter folk der gider at gå til en eller anden skod frisør til en 100-lap...... Når jeg endelig lader mit hår gro og ikke klipper det til bunden med en trimmer, så skal det sq gøres ordenligt! Har prøvet flere af de der fisører der lige blæser dit hår af i løbet af 20 min. SKOD!!! Næh, så vil jeg hellere smide lidt mere og få en ordentlig behandling.... massage af hoved, noget at drikke og blive klippet af et fornuftigt veltalende menneske der har tid til at konversere med mig..... Kan iøvrigt heller ikke fordrage at have en mand til at stå og rode i mit hår..... Jeg bruger en frisør på frederiksberg (altså i DK) der hedder XY, det er kun mænd der må komme der. Det er et sted lige efter mit hoved. Der er massage i de stole man sidder i når man får vasket hår, de tager sig altid tid til at masserer hovedet efter/under vask, der er drikkevarer, når man kommer til der hvor man bliver klipppet er der tv indbygget i spejlet så hvis man lyster kan se dette og lytte i de tilhørende lyttebøffer....... Dem der klipper der er ordentlige håndværkere (altså frisører) de bruger saks og kører ikke bare en maskine over dit hoved........ Allt dette for kun en plov...... Det er sq fundet.... og jeg skal derned igen på torsdag!!:th2: Og det fatter jeg så ikke at nogen gider betale for!!! Hvis man bare skal være korthåret i stadiet lige efter maskin klip. Hvorfor så betale en formue for det? Hvis jeg skal give 200kr for en klip føler jeg mig sq snydt! HVis jeg vil have massage går jeg da til en massør!
Buddha Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Det kommer jo an på de krav der stilles til uddannelsen af vedkommende der klipper dig..... Ret beset, så er kundskab noget man betaler for. Et dygtig håndværker koster penge og det er der nogle der ikke vil betale.... Sådan er det bare. Det kan man ikke komme udenom. Rikke ser det hver dag.... Omvendt har hun en del herinde fra, der er glade for at komme her og blive klippet. For de har prøvet det billige lort.....;) Og det fatter jeg så ikke at nogen gider betale for!!! Hvis man bare skal være korthåret i stadiet lige efter maskin klip. Hvorfor så betale en formue for det? Hvis jeg skal give 200kr for en klip føler jeg mig sq snydt! HVis jeg vil have massage går jeg da til en massør!
CAC Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Jeg bruger en frisør på frederiksberg (altså i DK) der hedder XY, det er kun mænd der må komme der. Det sted kender jeg da godt http://www.yx.dk/ :D:D
Guest jxhab Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Om jeg fatter folk der gider at gå til en eller anden skod frisør til en 100-lap...... Når jeg endelig lader mit hår gro og ikke klipper det til bunden med en trimmer, så skal det sq gøres ordenligt! Har prøvet flere af de der fisører der lige blæser dit hår af i løbet af 20 min. SKOD!!! Næh, så vil jeg hellere smide lidt mere og få en ordentlig behandling.... massage af hoved, noget at drikke og blive klippet af et fornuftigt veltalende menneske der har tid til at konversere med mig..... Kan iøvrigt heller ikke fordrage at have en mand til at stå og rode i mit hår..... Jeg bruger en frisør på frederiksberg (altså i DK) der hedder XY, det er kun mænd der må komme der. Det er et sted lige efter mit hoved. Der er massage i de stole man sidder i når man får vasket hår, de tager sig altid tid til at masserer hovedet efter/under vask, der er drikkevarer, når man kommer til der hvor man bliver klipppet er der tv indbygget i spejlet så hvis man lyster kan se dette og lytte i de tilhørende lyttebøffer....... Dem der klipper der er ordentlige håndværkere (altså frisører) de bruger saks og kører ikke bare en maskine over dit hoved........ Allt dette for kun en plov...... Det er sq fundet.... og jeg skal derned igen på torsdag!!:th2: Jeg kunne ikke have sagt det bedre mig selv... som med alt andet her i livet, så koster kvalitet og hvis man ikke bare skal trimmes kort håret over hele hovedet, så bør frisøren slet ikke bruge en trimmer (måske lige til bakkenbarter, men nakke osv ordnes med kniv).. i hvert fald hvad jeg har hørt fra "eksperterne" :-)
Buddha Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Du bruger en ragekniv til kanter og dun i nakken.... De nederste nakkehår er at betragte som kropshår og ikke hovedhår.... Strukturen i kropshåret er at sammenligne med skæg og derfor bruger man trimmer til nakkehårene... Og man bruger derfor saks til hovedhårene. Du kan ikke bruge en trimmer til fald og hvirvler, såfremt disse sidder steder hvor der kræves forskellig længde i håret for at få det til at falde ens.... Citat: En frisør jeg kender.......godt........:) Jeg kunne ikke have sagt det bedre mig selv... som med alt andet her i livet' date=' så koster kvalitet og hvis man ikke bare skal trimmes kort håret over hele hovedet, så bør frisøren slet ikke bruge en trimmer (måske lige til bakkenbarter, men nakke osv ordnes med kniv).. i hvert fald hvad jeg har hørt fra "eksperterne" :-)[/quote']
Guest jxhab Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Du bruger en ragekniv til kanter og dun i nakken.... De nederste nakkehår er at betragte som kropshår og ikke hovedhår.... Strukturen i kropshåret er at sammenligne med skæg og derfor bruger man trimmer til nakkehårene... Og man bruger derfor saks til hovedhårene. Du kan ikke bruge en trimmer til fald og hvirvler, såfremt disse sidder steder hvor der kræves forskellig længde i håret for at få det til at falde ens.... Citat: En frisør jeg kender.......godt........:) Præcis.. det er også noget i stil de frisøre jeg kender siger.. men der er mange som bare kører en trimmer igennem med en kam fordi de går hurtigere, men så bliver resultatet sikkert også derefter .. minder mig om en gang jeg skulle klippes med ret kort varsel og min frisør ikke havde tid, så da jeg var forbi dagen efter så gloede hun på mit hår og sagde.. hvad fanden har hun lavet og så måtte jeg sætte mig så hun kunne rette et eller andet i nakken =) ..
Sune Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 HVis jeg vil have massage går jeg da til en massør! Det kan vist ikke siges ret meget mere præcist.
Buddha Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Nu giver frisører jo ikke kropsmassage..... Du ligger i en stol der masserer din krop blidt og får dig til at slappe af.... Kom nu ind i kampen BS......Du er sgu noget negativ iøjeblikket..... Det kan vist ikke siges ret meget mere præcist.
BS Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Nu giver frisører jo ikke kropsmassage..... Du ligger i en stol der masserer din krop blidt og får dig til at slappe af.... Kom nu ind i kampen BS......Du er sgu noget negativ iøjeblikket..... Det har da ikke noget at gøre med at være negativ. Men manden slår på at han vil have massage før under og efter (overdrevet...i know) Så siger jeg bare. Hvorfor betale dyre domme for en der ikke er uddannet massør. Han går jo meget op i at de skal kunne deres håndværk. Lad bageren bage brød og slagteren skære kød. Lad så frisøren klippe dit hår. Kan godt se det er meget rart at blive nusset lidt om ørene når man alligevel får vasket hår. Men det får mig ganske enkelt ikke til at give 4-5-600kr for en klip. 100/150kr for klip. 300kr for massage. Så får man det bedste fra begge verdner :D
Buddha Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Nu er det hovedbundsmassage han taler om..... Og ikke kropsmassage. Og det lærer frisørerne i forbindelse med den 4 årige uddannelse.... Så det er skam en del af det at blive klippet og få vasket hår. Resten af de der gedeklippere og tidligere fårehyrder, har bare ikke den viden der skal til for at kunne håndtere alle former for hår. prøv at gå ned i din salon og spørg efter prisen på en langhårspermanent eller staniolstriber i 4 farver.... Derfor koster en ordentlig uddannet frisør noget mere. Ligesom en elektriker, tømrer osv.... Fuskere findes der i alle brancher. Det har da ikke noget at gøre med at være negativ. Men manden slår på at han vil have massage før under og efter (overdrevet...i know) Så siger jeg bare. Hvorfor betale dyre domme for en der ikke er uddannet massør. Han går jo meget op i at de skal kunne deres håndværk. Lad bageren bage brød og slagteren skære kød. Lad så frisøren klippe dit hår. Kan godt se det er meget rart at blive nusset lidt om ørene når man alligevel får vasket hår. Men det får mig ganske enkelt ikke til at give 4-5-600kr for en klip. 100/150kr for klip. 300kr for massage. Så får man det bedste fra begge verdner :D
Sune Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Jeg gider ikke kommentere dine stupide småracistiske bemærkninger, men... prøv at gå ned i din salon og spørg efter prisen på en langhårspermanent eller staniolstriber i 4 farverOg hvorfor er det lige jeg skulle gøre det? Jeg har brug for en klipning, ikke massage, staniolstriber eller krøller. Det svarer til at du skal betale firedobbelt timepris hos Audi, hvis den mekaniker der skal lave din bil er uddannet hos både Audi, BMW, Mercedes og Porsche. Hvis det var tilfældet kunne du så ikke 'nøjes' med en Audi-uddannet?
dannemare Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Og det fatter jeg så ikke at nogen gider betale for!!! Hvis man bare skal være korthåret i stadiet lige efter maskin klip. Hvorfor så betale en formue for det? Hvis jeg skal give 200kr for en klip føler jeg mig sq snydt! HVis jeg vil have massage går jeg da til en massør! Jeg har det på præcis samme måde. De seneste 15 år er jeg blevet klippet efter mere eller mindre samme princip: "Korthåret i stadiet lige efter maskinklip", som du netop beskriver det. Det tager maks. en halv time for en erfaren frisør, og alligevel vil frisørerne i Malmö-området alle have SEK 250-300 for sådan en supersimpel klipning (og den halve time, jeg omtaler, er såmænd inkl. AL tid brugt på mig - lige fra jeg træder ind af døren, til jeg går ud igen). Jeg synes, det er lige i overkanten. I Aalborg-området har samme klipning aldrig nogensinde kostet mig mere end DKK 150 (og jeg tror såmænd ikke, at der fuskes mere med omsætningstallene i det nordjyske end i kbh/malmö). Nogen her, der kender til (rimeligt dygtige) frisører, som tilbyder "abonnementsordninger", hvor man kan indgå aftale om f.eks. 7 (supersimple) klipninger (ikke med maskine) om året til en samlet pris af DKK 1.000 (betalt forud halvårligt, eller noget i den stil)?
st1berg Besvaret May 4, 2008 Rapporter Besvaret May 4, 2008 Kan se at der er nogen her på siden har svært ved at se forskellen mellem en kropsmassage og en hovedbundsmassage. Jeg tror at det må være samme typer der får "Tøj & Sko" til at løbe rundt..... for " det er jo bare tøj der skal på kroppen" ikk´?!? Fat nu at man aldrig kan få et ordentligt håndværk til den pris...... Men det er selvfølgelig ok, at man kun kan overskue at smide en 100-lap efter sit eget hår, jeg fatter det bare ikke! Når jeg går til frisøren skal det være i orden og jeg skal nyde at være der..... Kvalitet koster, sådan er det bare. Sammenligningen med servicen på biler er grebet ud af luften, tænk sådan en kommentar til bunds inden den bliver slynget ud! Hvis det ikke var en forbindelse mellem økonmi og kvalitet kunne vi lige så godt alle sammen køre i Lada eller et eller andet lorte kinesisk bilmærke man aldrig har hørt om..... Det nytter jo ikke noget at køre S4 hvis man ser ud som om man er blevet klippet efter en gryde, vel?:th2:
Sune Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 Kan se at der er nogen her på siden har svært ved at se forskellen mellem en kropsmassage og en hovedbundsmassage. Jeg tror at det må være samme typer der får "Tøj & Sko" til at løbe rundt..... for " det er jo bare tøj der skal på kroppen" ikk´?!? Fat nu at man aldrig kan få et ordentligt håndværk til den pris...... Men det er selvfølgelig ok, at man kun kan overskue at smide en 100-lap efter sit eget hår, jeg fatter det bare ikke! Når jeg går til frisøren skal det være i orden og jeg skal nyde at være der..... Kvalitet koster, sådan er det bare. Sammenligningen med servicen på biler er grebet ud af luften, tænk sådan en kommentar til bunds inden den bliver slynget ud! Hvis det ikke var en forbindelse mellem økonmi og kvalitet kunne vi lige så godt alle sammen køre i Lada eller et eller andet lorte kinesisk bilmærke man aldrig har hørt om..... Det nytter jo ikke noget at køre S4 hvis man ser ud som om man er blevet klippet efter en gryde, vel?:th2: I din iver efter at få afleveret din 'pris og kvalitet hænger uløselig sammen', misser du det essentielle i sammenligningen. Jeg har aldrig sagt at kvalitet ikke koster, for det gør det naturligvis, men det er i denne forbindelse ikke en relevant pointe. Var det min pointe så havde sammenligning gået mellem den firdobbeltuddannede mekaniker, mod 'BullerBørges bilmekkeri hjemme i indkørslen', og ikke mod en anden autoriseret faguddannet mekaniker. Jeg siger derimod at prisen i dette tilfælde langt hen af vejen er et spørgsmål om hvilke services du køber/ønsker at købe. Hvis du vil have en frisør der både kan stryge, rulle og vaske dit hår i eksklusive omgivelser, så er det den vare du køber og så bliver prisen derefter -> x kr. for selve klipningen x kr. for uddannelsen i klipning x kr. for uddannelsen i massagevask x kr. for uddannelsen i farvning x kr. for uddannelsen i krølning mv. x kr. for at det skal være en kvinde x kr. for de ekstra services der skal ydes x kr. for kaffen x kr. for lokalerne på en mondæn adresse x kr. for det kendte navn på salonen etc. Jeg ønsker at købe klipningen, du ønsker at købe noget andet, så at jeg stopper tidligere på listen over ydelser end dig. Og hvad frisure/bilkørsel angår, så vil jeg mene at det vist er det dårligste eksempel du lige kunne plukke ud af luften. Jeg er sikker på at Buddha er velklippet, men jeg er samtidig sikker på at det ikke afholder ham fra at være påtaget snotdum-som-en-dør og uden realitetssans, når han sidder bag rattet i en bil.
Buddha Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 Du siger at fordi jeg er gift med en frisør, så kører jeg som en spasser??? Altid???? Det er fandme flot generaliseret.....
Guest jxhab Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 Du siger at fordi jeg er gift med en frisør, så kører jeg som en spasser??? Altid???? Det er fandme flot generaliseret..... Nej var nu ikke det Sune han skrev.. Sune skrev Jeg er sikker på at Buddha er velklippet, men jeg er samtidig sikker på at det ikke afholder ham fra at være påtaget snotdum-som-en-dør og uden realitetssans, når han sidder bag rattet i en bil. Det tror jeg ikke har noget at gøre med hvem du er gift med..
MC Manden Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 Nu har jeg jo så været hos frisøren som omtales, modsat mange andre !!!... Jeg er altså aldrig blevet trimmet med maskine men derimod KLIPPET !. Jeg kan iøvrigt ikke se problemet... Det er fint at mange mener at en klipning til 100-140kr ikke er iorden... I går alligevel andre steder og har ikke været om omtalte frisør (men, I udtaler jer jo gerne...) Os andre som mener det er ok.... kan vi ikke bare udveksle erfaringer, og så fletter () I andre imens ?
Buddha Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 Nej........... Tilbage til arbejdet med dig......Nu har jeg jo så været hos frisøren som omtales, modsat mange andre !!!... Jeg er altså aldrig blevet trimmet med maskine men derimod KLIPPET !. Jeg kan iøvrigt ikke se problemet... Det er fint at mange mener at en klipning til 100-140kr ikke er iorden... I går alligevel andre steder og har ikke været om omtalte frisør (men, I udtaler jer jo gerne...) Os andre som mener det er ok.... kan vi ikke bare udveksle erfaringer, og så fletter () I andre imens ?
Guest jxhab Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 Nu har jeg jo så været hos frisøren som omtales, modsat mange andre !!!... Jeg er altså aldrig blevet trimmet med maskine men derimod KLIPPET !. Jeg kan iøvrigt ikke se problemet... Det er fint at mange mener at en klipning til 100-140kr ikke er iorden... I går alligevel andre steder og har ikke været om omtalte frisør (men, I udtaler jer jo gerne...) Os andre som mener det er ok.... kan vi ikke bare udveksle erfaringer, og så fletter () I andre imens ? Jo du har ret.. fin hjemmeside i øvrigt =)
MC Manden Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 fin hjemmeside i øvrigt =) Jeg takker :th2: ... Der kommer en opdatering senere idag. Race rapport fra denne weekend samt nogle billeder (så er den opdateret med race rapport)
Sune Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 Ot Du siger at fordi jeg er gift med en frisør' date=' så kører jeg som en spasser??? Altid????[/quote'] Næh, jeg siger netop at frisure intet har med kørestil at gøre! At jeg samtidig siger at du højlydt kræver din ret til bevist kører som en spasser, er bare en sidegevinst ved indlægget. Det er ikke ligefrem for at du gør det svært for andre at generalisere når du omtales.
Buddha Besvaret May 5, 2008 Rapporter Besvaret May 5, 2008 Nej det klarer de fint selv.... Næh, jeg siger netop at frisure intet har med kørestil at gøre! At jeg samtidig siger at du højlydt kræver din ret til bevist kører som en spasser, er bare en sidegevinst ved indlægget. Det er ikke ligefrem for at du gør det svært for andre at generalisere når du omtales.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu