kjhg Skrevet September 18, 2005 Rapporter Skrevet September 18, 2005 Hej. Så vidt jeg kan forstå, kan man få skrevet sine børn op på venteliste til förskolan, så snart man har en eksakt adresse på, hvor man skal bo i Sverige. Så eftersom vi flytter til Annestad den 1. januar, vil vi gerne nu have vores 2 piger skrevet på venteliste. Kan forstå at det hele administreres fra et enkelt sted for hele Malmø. Er der nogle der kan hjælpe mig med et tfl nr eller hvad adminitrationen hører under? (Kommunalt ellerr...?) For at komme folk i forkøbet: jeg ved, at jeg sikkert kunne finde det hvis jeg søgte lidt mere, men tænkte det var nemmere og hurtigere at spørge i dette hjælpsomme forum.... Og måske var der også nogle der havde nogle tips, til hvad man skal gøre, hvis der er et par institutioner man helst vil havé sine poder i...? K
jacob.hansen Besvaret September 20, 2005 Rapporter Besvaret September 20, 2005 I kan ansøge direkte på nettet, det kræver dog svenske personnr. https://mona.malmo.se/fskelit/servlet/FskWeb Jacob
Sasa Besvaret September 28, 2005 Rapporter Besvaret September 28, 2005 Hej I skal søge i Limhamn/Bunkeflo-området. Du kan ringe til Marie Brefeldt på tlf. 040-346906. Hun har hjulpet os med en plads på Gottorps førskolan. Den er nyåbnet her i august måned, og er den der ligger tættest på der hvor I skal bo. Held og lykke Hej. Så vidt jeg kan forstå, kan man få skrevet sine børn op på venteliste til förskolan, så snart man har en eksakt adresse på, hvor man skal bo i Sverige. Så eftersom vi flytter til Annestad den 1. januar, vil vi gerne nu have vores 2 piger skrevet på venteliste. Kan forstå at det hele administreres fra et enkelt sted for hele Malmø. Er der nogle der kan hjælpe mig med et tfl nr eller hvad adminitrationen hører under? (Kommunalt ellerr...?) For at komme folk i forkøbet: jeg ved, at jeg sikkert kunne finde det hvis jeg søgte lidt mere, men tænkte det var nemmere og hurtigere at spørge i dette hjælpsomme forum.... Og måske var der også nogle der havde nogle tips, til hvad man skal gøre, hvis der er et par institutioner man helst vil havé sine poder i...? K
kjhg Besvaret September 28, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 28, 2005 Mange tak for hjælpen. Vi skal på sigt (dvs fra september 2006) bo i Klagshamn :D , derfor er vi tilknyttet et kontor derude. Vores ældste kan godt få en plads i Klagshamn, men "damen på kontoret" påstår at den mindste kommer til at vente "et stykke tid" og derefter nok får en plads i Lindeborg området. Det er jo ikke just fordi det ligger lige op ad hinanden, faktisk synes vi det er helt vildt ufedt hvis de ikke kommer i den samme institution (de er 1 og 3 år) - så nu tror jeg faktisk at jeg vil prøve at ringe til din kontakt....Efter hvad jeg kan forstå fra dette forum, hjælper det at blive ved og blive ved.... KJHG
Sasa Besvaret September 29, 2005 Rapporter Besvaret September 29, 2005 Det kan godt betale sig at ringe mange gange, for så er der alligevel pladser. Vi fik at vide i august, at der var omkring 6 mdr ventetid, men efter mange telefonopkald til samme kontor, fik vi plads fra 26.september. Der er børn fra Klagshamn i min datters førskola. De har også haft problemer med at få plads i Klagshamn.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu