Jack Skrevet September 20, 2005 Rapporter Skrevet September 20, 2005 Hejsa, familien og jeg er ude after en båd, båden skal være en familie båd også skal man kunne fiske fra den (det sættes der høj pris på). altså noget lignende en shetlander. Vi kunne godt tænke os at få nogle ideer til at købe sådan en, prislejen skal lægge mellem 25-60000 svenske, også selvom båden måske skal hentes i tyskland ? Skal man bruge kørekort..? Hvad koster en forsikring ? Hvordan finanserer man sådan en? Hvad koster vedligeholdelse? På forhånd takker:) Vh Jack
Thomas Besvaret September 20, 2005 Rapporter Besvaret September 20, 2005 Har du overvejet bare at forsøge at finde ud af noget af det selv?
Jack Besvaret September 20, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2005 Jo jeg har undersøgt lidt... at malmø kræves der kørekort på både over 6 meter lang og 2 meter bred. Finansering kunne gå igennem banken,no problemer der. Men forsikring og vedligeholdelse aner jeg intet om også hvor det billigst at anskaffe sig en. Også har jeg kigge på en del nu, går og tænker på om det skal være en ørnvik 450 eller shetlander, ved heller ikke rigtig hvad der er vigtigst ved en båd og hvad den skal kunne.
Admin Besvaret September 21, 2005 Rapporter Besvaret September 21, 2005 Jo jeg har undersøgt lidt... at malmø kræves der kørekort på både over 6 meter lang og 2 meter bred. Hvor har du set det henne ? Finansering kunne gå igennem banken,no problemer der. Men forsikring og vedligeholdelse aner jeg intet om også hvor det billigst at anskaffe sig en. Også har jeg kigge på en del nu, går og tænker på om det skal være en ørnvik 450 eller shetlander, ved heller ikke rigtig hvad der er vigtigst ved en båd og hvad den skal kunne. Du kan kigge efter både på http://www.batnet.se Pris på forsikring: http://www.atlantica.se (jeg giver 442,- for min) Info om diverse både. http://www.sailguide.com
Jack Besvaret September 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2005 Har ikke set det, jeg har ringet til kommunen.
Jack Besvaret September 22, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 22, 2005 Haha, der krvæes ingen kørekort ifølge en forhandler , men kommunen sagde lige det omvendte...mærkeligt...men sandt !!! I danmark skal der kørekort til motorbåde..af hvis kaliber...!!!
Admin Besvaret September 22, 2005 Rapporter Besvaret September 22, 2005 Haha' date=' der krvæes ingen kørekort ifølge en forhandler , men kommunen sagde lige det omvendte...mærkeligt...men sandt !!! I danmark skal der kørekort til motorbåde..af hvis kaliber...!!![/quote'] Nu er kommunen måske heller ikke lige det sted jeg først ville spørge, men lidt rigtigt kan der godt være om det, for i Danmark kræver nogle havneforeninger at man har duelighedsbevis (svensk:förarintyg) for at man kan få en plads og hvis havnene hører under Malmö kommune kan de jo sagtens stille det krav. Et råd : Find ud af hvor lange udsigter der er for at få en bådplads. Hvis du køber båd uden at have bådplads koster det kassen. Jeg valgt at gøre det, fordi jeg ville have båd nu, men så skal man være forbedredt på udgiften og forbedredt på at man i nogle havne (bl.a Råå) ikke har adgang til noget som helst hvis man ikke har fast plads.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu