Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Dette læste jeg fra Øresunddirekt: "Efter registreringen skal man betale svenske skatter og afgifter. I Sverige er skatten baseret på bilens vægt, og på hvilket brændstof man benytter. Jo mere bilen vejer, jo højere bliver skatten. Skatten på dieseldrevne biler er højere end på benzindrevne." Er det ikke bare vægtafgiften som man kan finde satsen på her http://www.barnsakerhet.konsumentverket.se/Documents/bock_bro_fold/branslebroschyr_2004.pdf Når man omregistrere sin bil i Sverige skal man så betale andre afgifter på sin bil end vægtafgiften? Nu tænker jeg jo på at jeg får min afgift på bilen tilbage fra ToldSkat i Dk, men hvad med i Sverige vil de opkræve noget? MVH. Andreas

Besvaret

Prøv at hør her.... afgiften er et rent DANSK fænomen. I sverige er der vægtafgift og 25% moms på bilen som var det en sofa. Da danmark er et EU land, er der jo betalt EU moms, så glem bare det. Resten af oplysningerne er rigtige nok....

Besvaret

Jeg formoder at det ikke er en ny bil du vil tage med.... Hvis det er en brugt bil over ½ år gammel og kørt x antal km (søg efter det i forumet, da jeg ikke kan huske det... mener det er 6.000km) så er de eneste omk. der kommer ekstra på afgift for at få plader på samt skrotningsafgift ialt omkring 4000 sek. Hvis det er en ny bil kommer der moms oven i.

Besvaret

Det er 6.000 km. Og du skal have synet og vejet bilen, derefter have plader på (vist nok 120 SEK hvis jeg husker rigtigt) og så betale skrottningsavgift på 1500 SEK, så de 4.000 SEK som Boysen skriver ligger meget godt til.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...