Jump to content

Nyt om ændringer i principper for fordonsskatt

Recommended Posts

Besvaret

Så må vi bare håbe at det bliver godkendt. Men den tilgode ser jo kun helt nye biler eller 05 årgang og fremefter. Så der går sq lige et par år før jeg får gavn af den.

Besvaret
Så må vi bare håbe at det bliver godkendt. Men den tilgode ser jo kun helt nye biler eller 05 årgang og fremefter. Så der går sq lige et par år før jeg får gavn af den.
Den tilgodeser også ældre biler end årgang 05, såfremt bilen opfylder "Miljöklass 2005". Efter en lille mellemregning, så kan jeg se at jeg ikke går ind for denne ændring af Fordonsskatt :sad:
Besvaret

Kan godt lide den her:-/ "Men samtidigt aviserar regeringen att man kommer att följa Vägverkets förslag om extra nedsättning av skatten för dieselbilar med extra låga partikelutsläpp, dvs i praktiken de som är utrustade med partikelfilter. Även andra tekniker för reducering av partiklar godkänns och förutsättningen är formellt att bilen ska uppfyllla avgasnormen Euro IV, den som i Sverige kallas Miljöklass 2005. Den personbilsdiesel som gör det, får en skattenedsättning på max 6.000 kronor, vilket ska kompensera det högre inköpspriset för partikelfilterbilen. Nedsättningen ges som ett avdrag på den årliga fordonsskatten under tre år" Du får rabat i 3 år, hvis du kører i en diesel der klarer "Miljöklass 2005" krav?

Besvaret

Fint nok, jeg vil så spare 2517 kr. pr år. Citroen Zsara Picasso 1,6 hdi (110 hk) med partikkelfilter. Så fint for mig. Ud over det er det jo i forvejen svärt at tömme tanken uden nästen at köre jorden rundt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...