Admin Skrevet September 29, 2005 Rapporter Skrevet September 29, 2005 Er der nogen af jer Linux brugere der ved om man kan få et færdigt HTPC styresystem ala Windows XP MCE. Jeg tænker på noget man instalerer en gang og så har man en færdig HTPC. Jeg har flere gange prøvet både Mandrake og Suse, men givet op fordi de er vanvittigt besværligt at installere.
boysen Besvaret October 1, 2005 Rapporter Besvaret October 1, 2005 Der er en mulighed bygget op om Fedora der er til at installere... http://wilsonet.com/mythtv/fcmyth.php Men jeg vil helt klart vælge en løsning byggende på eks. win 2000 el. xp og så med enten Media portal eller Meedio(hvis du vil bruge lidt kr. på det) som frontend. - det er den løsning jeg har opnået de absolut bedste resultater med. Windows Media center er også en løsning, men er MEGET låst ifht. muligheder.
Admin Besvaret October 1, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 1, 2005 Der er en mulighed bygget op om Fedora der er til at installere... http://wilsonet.com/mythtv/fcmyth.php Men jeg vil helt klart vælge en løsning byggende på eks. win 2000 el. xp og så med enten Media portal eller Meedio(hvis du vil bruge lidt kr. på det) som frontend. - det er den løsning jeg har opnået de absolut bedste resultater med. Windows Media center er også en løsning, men er MEGET låst ifht. muligheder. Tak. Det kan være jeg prøver det. Jeg har i mellemtiden funden en knoppix/MythTV løsning, som var ret nem at installere, men det spiller ikke helt endnu. Jeg har prøvet mange af de HTPC programmer der er til windows, men er ikke rigtigt tilfreds med dem. Media portal er håbløs langsom. Meedio er ok, men koster. Windows XP MCE kan kun købes i forbindelse med en PC eller hardware.
boysen Besvaret October 1, 2005 Rapporter Besvaret October 1, 2005 Der er efterhånden flere steder man kan købe windows MCE som oem... men den koster som sagt også... Jeg bruger Meedio, og er absolut godt tilfreds..... Mht. Media Portal så har jeg ikke oplevet de store problemer med hastigheden, men har dog ikke prøvet den på min htpc som er bygget op over gamle dele... med en pentium 4 1.6, 384 mb ram som hjørnesten hvor Meedio kører perfekt. Media portal kørte glimrende på min alm. pc med en amd athlon 3000+, 2 gb ram.... Kender du www.minhtpc.dk - der ligger også et par guider til Linux.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu