Jump to content

Hvor hurtigt bliver en tysk import bil afmeldt i tyskland. ?

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Har importeret en bil fra Tyskland. Nu siger den nye ejer at bilen stadig står registeret i Tyskland og han derfor stadig betaler forsikring og vægtafgift. Jeg var til registeringsbesigtning i Torsdags hvor bilen fik svenske nr. plader. Jeg har forstået at der automatisk sendes besked til det tyske vejregister når en bil bliver registeret i Sverige så den kan blive afmeldt i Tyskland. Er det korrekt og hvor mange dage skal man normalt regne med der går før de får besked i Tyskland om dette. ? Så burde det jo ikke være nødvendigt at sende de tyske nr. plader retur. Mvh Tim

Besvaret

Er det ikke sælger i tyskland der selv skal afmelde bilen når den ekspoteres??? En af mine venner var i Tyskland for 2 mdr. siden og hente sin Audi og har ikke haft nogle problemer....

Besvaret
Er det ikke sælger i tyskland der selv skal afmelde bilen når den ekspoteres??? En af mine venner var i Tyskland for 2 mdr. siden og hente sin Audi og har ikke haft nogle problemer....
Det tror jeg ikke.. Ifølge www.vv.se klarer de afmeldingen i Tyskland når den bliver reg. i sverige. Spørgsmålet er bare hvor lang tid man skal forvente der går. Mvh tim
Besvaret

Tim: det er noget väre rod du er kommet ud i...Du skal ringe til VV og få faxet en afmeldese til dig ,som du så sender med posten til ejeren i Tyskland.. for normalt kan de ikke göres det uden reg att og nrplader...Og der kan gå helt op til en mdr för det kan ses i Tyskland..

Besvaret

Ødelægger det for jer andre!!?... Ahh...rolig nu, Peter. Hvis Tim havde vidst præcis hvad han skulle, så havde han nok gjort det. Han er nok ikke ude på at lave rav i noget som helst. Ja...sorry - men gi´ nu lige manden en chance.

Besvaret

Gio: jeg tar ca 100 biler hjem om året og prövepladerne på ca 1000 sek.. Så kan du selv se hvor meget jeg spare ved at köre hjem på deres plader.. Men det er de ikke meget for mere, efter at de får lov til at betale forsikring i et par mdr efter de har solgt bilen fordi folk ikke har styr på det de laver... Og jeg skal jo leve af det....Du vil jo heller ikke betale mere for bilen af den grund eller ??..:):)

Guest michaelbo
Besvaret

Afmelde

Hej. Har importeret en bil fra Tyskland. Nu siger den nye ejer at bilen stadig står registeret i Tyskland og han derfor stadig betaler forsikring og vægtafgift. Jeg var til registeringsbesigtning i Torsdags hvor bilen fik svenske nr. plader. Jeg har forstået at der automatisk sendes besked til det tyske vejregister når en bil bliver registeret i Sverige så den kan blive afmeldt i Tyskland. Er det korrekt og hvor mange dage skal man normalt regne med der går før de får besked i Tyskland om dette. ? Så burde det jo ikke være nødvendigt at sende de tyske nr. plader retur. Mvh Tim
Vägverket afmelder den, men der kan gå en måned. Har selv prøvet det. Jeg aftalte dog med den tidligere ejer at sende nummerpladerne til ham når jeg havde fået svenske. Det tog to dageefter jeg havde sendt dem så kunne han afmelde i Tyskland. Keine problem , nur behändichheit ;)
Besvaret

Hej Hej. Fik snakket med Vägverket igår. De sagde at de sende besked til det tyske register samme dag som blien bliver reg. i Sverige. Om der så går en måned før de afmelder den i tyskland er jo spørgsmålet. Der kan jo være behandlingstid. De ville ikke sende noget pr. fax som bevis på at de havde afmeldt den som jeg kunne sende videre... Vi må se hvornår det går iorden. Mvh Tim

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...