tocster Skrevet October 5, 2005 Rapporter Skrevet October 5, 2005 Hejsa, Nu har jeg gået og leget med tanken om at købe hus i Sverige i et godt stykke tid og nu skal det være :) Jeg synes det er ikke umuligt at finde ud af men det er alligevel ikke helt nemt mht priser osv. Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt. Jeg vil somsagt gerne købe hus og det gør ikke noget det er 50-70km fra Malmø. Går udfra det er noget billigere at købe et stykker væk end centralt :) og så får man jo nok også mere for sine penge. Jeg har pt taget kontakt til Nordea Sverige for noget rådgivning omkring de muligheder jeg vil have mht hvor meget jeg kan forvente at købe for og hvor meget de md ydelser vil ligge på. Jeg tjener mellem 30-35.000 DK pr md. Er der nogen der kan give et bud på hvor meget jeg kan forvente at købe for? Et andet spørgslmål som jeg mangler svar på er : Hvor meget koster det at få indregistreret en bil hentet fra Tyskland ca. ? Hvis ikke der kan gives konkrete svar på disse spørgsmål findes der måske nogel links hvor jeg kan finde den information jeg søger. Håber i kan hjælpe mig lidt på vej :) Med venlig hilsen Tommy
Johan Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Hej Tommy, Jeg er ikke sikker på det med huset men det kommer jo an på hvor meget du har til overs pr. mdr. efter de faste udgifter(rådighedsbeløb). Men mon ikke at 1,1 - 1,4 Mill svenske ville være et godt bud, men det kan du også få meget for hvis du vil 50-70 km ud fra Malmø C. Men igen jeg er ikek sikker på det....... Jeg ved ikke om de har en fast takst på import biler men en af mine venner har hentet en Audi A4 1,9 TDI fra 1999 til Sverige og skulle give ca.3500,- SEK
Toft Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Jeg ved ikke om de har en fast takst på import biler men en af mine venner har hentet en Audi A4 1' date=9 TDI fra 1999 til Sverige og skulle give ca.3500,- SEK Enten husker du dårligt, eller også husker din ven dårligt. Importerer man en personbil, fra eksempelvis Tyskland, så koster en førstegangsregistrering 1.870 SEK. http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/DCB7D7B5BAA7389DC1256F55004C3D44!opendocument&m=14
tocster Besvaret October 5, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2005 Hej Johan, Først, tak for dit hurtige svar. Jeg har pt efter alt er betalt pr md et rådighedsbeløb på omkring 9-10.000 DK og der er selvom jeg sidder i ejerlejligedhed på Amager som jeg købte til 1,3 million. Det vil sige at jeg ikke har så mange ekstra udgifter udover det som går til betaling af lejligheden. Nu er jeg så heldig at lejligheden er steget markant det sidste år og den nuværende salgspris ligger på 1,8-1,9 million så jeg har en pæn slat ekstra at tage med mig herfra og samtidig være totalt gældfri ved et salg. Men det vil sige at jeg kan godt kigge på huse til omkring de priser du nævner ? altså sådan ca ? Det er så vidt jeg kan finde frem til muligt at låne helt op til 50 år Vs. den danske model med 30 år - Vil det så betyde (som jeg forstår det) at det bliver det billigere i og med at man har længere tid til at betale tilbage? Mht til bilen, er der et link til den instans der håndterer indregisteringer ? Og evt også til forsikrings muligheder. Det er også den pris jeg har hørt (3000-5000.-) nemlig og der snakker vi om en Audi S8 som jo unægtelig er en noget større model end A4. endnu engang tak for hjælpen :)
Johan Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Hej Toft, De 1870,- passer meget godt men der kom nogen afgifter oven i så vi sluttede på et sted i nærheden af 3500,-SEK alt i alt(men det er et stykke tid siden at jeg snakkede med dem så det kan ske at jeg husker forkert). Tommy, Det link son Toft har skrevet er dem der står for at syne den impoteret bil, der er tlf. nr på hjemmesiden til dem. Men en god ide er at du ringer og bestiller tid langt tid i forvejen da der gerne er 1 mdr. ventetid på at komme til. http://www.bilprovningen.se/externt...endocument&m=14 Forsikringer er meget svært at give et pris på, det kommer jo an på så meget men du kan for det meste ikke få en pris før du har svensk person nr. Men her er nogle af dem her fra sitet og hvad de betaler....Det burde give dig en ca. ide om hvad det koster. http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=2314 Ja så vidt jeg ved virker det på den måde at det bliver billigere af jo længere du betaler lånet af over, for mig og min kærste var forskellen på 500 kr. pr. mdr mindre hvis vi betaler af over 30 år i stedet for de 20 år som vi gør nu(det et andelsrækkehus). Men det kan godt betale sig at ringe rundt og snakke med flere forskellige selskaber da der er mulighed for at presse dem lidt i pris. Men vi har selv SalusAnsvar, som vi syntes at vi har fået en god pris hos. Mvh. Johan
tocster Besvaret October 5, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2005 Takker for link´sne :) Er blevet meget klogere her den sidste time og min optimisme er steget markant. Har talt med http://www.mettelykkenbostad.se ejendomsmægler og der lyder som om at jeg ingen problemer vil have med at købe til væsenligt mere end de 1,3-1,5 million :) så det er jo dejligt. Nu kan det være der sker noget, endelig :)
Johan Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Det lyder godt, men held & lykke med det. Du kan foresten finde svar på næsten alt her på sunddebat, hvis du ikke kan finde det så bare spørg der er altid nogen der ved noget om noget........... :-)
tocster Besvaret October 5, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2005 Jo tak, og ja kan se at der er svar på mange ting herinde. Det er nu også rart at kunne spørge sig frem :) og at der så er nogen der er venlige at svare. Det er bare super det her.
Johan Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 hahahahahahah ja det er faktisk Super!!
Toft Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 De 1870' date='- passer meget godt men der kom nogen afgifter oven i så vi sluttede på et sted i nærheden af 3500,-SEK alt i alt(men det er et stykke tid siden at jeg snakkede med dem så det kan ske at jeg husker forkert).[/quote'] Der er ingen andre afgifter, end de pt 1.870 sek for en førstegangsregistrering hos Bilprovningen (med mindre du vil have, og det kan lade sig gøre, din personbil registreret som noget andet end personbil). Mon du yderligere tænker på Skrotningsavgift og Fordonsskatt, for ja det skal man også betale. Men det hænger ikke sammen med registreringen af bilen. Skrotningsavgift og Fordonsskatt står Vägverket for, og de sender regningerne på disse to, når man påställar bilen. :)
Johan Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Joooo det passer faktisk godt med at det var de afgifter jeg mente, men det var noget som de sagde da jeg ringede til bilprovning. Men man kan jo godt sige at det er en del af den samlet afgift når det er noget du skal betale jo...men det koster 1870 SEK+ div. afgifter hvor ved at man ender på ca. 3500,- SEK :th2:
tocster Besvaret October 5, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2005 Nogen der ved hvor lang tid man skal forvente at bruge på at komme fra Svedala til København? På kortet virker det ikke til at være helt uoverskueligt men det kan jo snyde på trods af man nogenlunde kan se KM afstanden. Tommy
Johan Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Det tager mig ca. 35 min. fra Oxie til sydhavnen, så et godt gæt ville være 40-45 min.
Guest Supermule Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Det tager ca. 25 min fra Svedala til Kastrup Lufthavn... Herfra (Vellinge) tager det 18 min til man suser op ad tunnelen... Har du en indkomst på 35.000dkk om måneden kan du snildt låne 2 mill til et hus... Men brug pengene fornuftigt, idet det er langt federe at ha' tid til at rejse osv end at placere det hele i mursten....
tocster Besvaret October 5, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2005 Tak for begge svar :) Det lyder jo helt fantastisk at det ikke tager mere end måske en halvtime til Kastrup. Ja tjener omkring 30-35dkk pr md. Har kigget på huse til omkring 1,6-1,7 million (indtil videre) og har sagtens kunne finde noget lækkert i den pris klasse. Jeg må sige at jeg er utoligt positiv over det jeg har fundet frem til af oplysninger i dag. Det virker helt tosset at man kan spare så mange penge som det rent faktisk er bare ved at bevæge sig 50-60km øst på :) Tommy
Guest Supermule Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Husk bare på at det ikke er en bostadsrätt... Så kommer der månedsavgift oveni...
tocster Besvaret October 5, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2005 Et ex. Lån Belopp/ränta Allt-i-ett-lån 90% 1 480 500 kr varav toppdel 246 750 kr Räntesats: (botten) 2,49% Räntesats: (topp) 3,46% Kontantinsats 164 500 Köpeskilling 1 645 000 k Ränta 3 263 kr Amortering 685 kr Driftskostnad 3000 kr Tomträttsavgäld 0 kr Månadsutgift 3 948 kr Skattereduktion - 979 kr Fastighetsskatt 561 kr Boendekostnad*/ 6 530 Hvad er det du siger der kommer oven i det ? /Tommy
Guest Supermule Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Det kommer an på om det er en bostadsrätt eller et "rigtigt" hus... Kan du ikke sende et link til huset??
tocster Besvaret October 5, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2005 Ja da selvfølgelig Har sendt det til dig. Tommy
Guest Supermule Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Køb det nu!!!! Det er væk MEGET hurtigt.... Så du har MEGET travlt....
tocster Besvaret October 5, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2005 Mule din ... Snyder ! :th2: Sad lige og fik koldsved der mester ... grr .. *lol* Synes også det er mega lækkert må jeg sige. /Tommy
Nils Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Mule din ... Snyder ! :th2: Sad lige og fik koldsved der mester ... grr .. *lol* Synes også det er mega lækkert må jeg sige. /Tommy Må vi andre ikke se det??? :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu