Hansi Skrevet October 7, 2005 Rapporter Skrevet October 7, 2005 Hej, Jeg vil gerne flytte vores lån til SBAB fra nordea, men hvordan er det lige det forgår? Bliver lånet automatisk flyttet af SBAB? Skal vi igen til at betale 5-10% i udbetaling? Jeg vil også meget gerne hører fra dem, som har flyttet lån til et andet bank. Tak på forhånd :)
Nils Besvaret October 8, 2005 Rapporter Besvaret October 8, 2005 Hej, Jeg vil gerne flytte vores lån til SBAB fra nordea, men hvordan er det lige det forgår? Bliver lånet automatisk flyttet af SBAB? Skal vi igen til at betale 5-10% i udbetaling? Jeg vil også meget gerne hører fra dem, som har flyttet lån til et andet bank. Tak på forhånd :) I og for sig flytter du ikke lånet - du indløser det, (betaler det ud, afvikler det, nedbringer restgælden til nul, betaler hele gælden). For at kunne gøre det, må du låne pengene et andet sted og, så har du jo altså et nyt lån. Du skal ikke betale nogen kontant del en gang til. Det betalte du jo fordi banken kun ville belåne 90-95 af boligværdien. Hvis dit lån nu svarer til 90 procent af boligværdien, så vil SBAB fomentlig gerne låne dig hele beløbet. Hvis du har bundet renten i din nuværende bank for nogle år, skal du betale såkaldt ränteskillnadsersättning - erstatning for den rente banken går glip af. :)
Homer Besvaret October 8, 2005 Rapporter Besvaret October 8, 2005 Hvis du har bundet renten i din nuværende bank for nogle år, skal du betale såkaldt ränteskillnadsersättning - erstatning for den rente banken går glip af. :) Husk at denne er fradragsberettiget på linje med rentefradrag...
Guest Trine Besvaret October 8, 2005 Rapporter Besvaret October 8, 2005 Jeg fatter ikke du ikke bare taler med din bank om at ændre lånevilkår. Det er jo ikke fordi Nordea er specielt dyrere end SBAB, det er fordi de har foreslået en sammensætning af lån, din far iøvrigt har accepteret, og som du er uenig i. Som jeg læser de oplysninger du giver i den anden tråd er det jo ikke selve lånet (renten) der er dyrt, det er løbetiden der er kort og bindingtiden der er lang som giver den høje ydelse...
Hansi Besvaret October 9, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 9, 2005 Jeg har været på begge sider og regnet mulighederne. Jeg fatter ikke noget af de regne stykker på nordea's hjemmeside. Hvis jeg ikke kan blive enige med vores bankrådgiver bliver vi nød til at skifte. Jeg skal tale med ham her i den her uge.
Guest Trine Besvaret October 9, 2005 Rapporter Besvaret October 9, 2005 Jeg har været på begge sider og regnet mulighederne. Jeg fatter ikke noget af de regne stykker på nordea's hjemmeside. Hvis jeg ikke kan blive enige med vores bankrådgiver bliver vi nød til at skifte. Jeg skal tale med ham her i den her uge. Problemt på SBAB er at kalkylen er sat så simplet op at alle kan forstå den, tilgengæld står der en masse forbehold med småt når den har beregnet ydelsen. Forbehold der i visse tilfælde underminerer den ydelse kalkylen lige har beregnet....
Hansi Besvaret October 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 11, 2005 _Nordea: Allt-i-ett-lån 90% = 450.000 kr varav toppdel = 75.000kr (15%), rente 3,39%. Løbetid = 10 år. bottenlån = 375.000 (75%), rente 2,49%. løbetid = 20 år. Ränta på lån: 990kr. Amortering: 2188 kr. >> Ialt: 3178 kr. << _SBAB: Lån: 450.000 kr. Løbetid: Rak amortering 30 år. rente: 3 måneder rørlig, 2,45%. Rente: Brutto 918 kr Amortering: 1 250 kr. >> Ialt: 2168 kr. << Nu kan jeg ikke forstå hvorfor jeg ikke skulle flytte lån :)
Guest Trine Besvaret October 11, 2005 Rapporter Besvaret October 11, 2005 Er det ikke tydeligt at lånene er næsten lige dyre? Du amorterer jo langt mere på Nordea's lån. Forskellen i nettoydelsen efter skattereduktion og hvis du tager højde for amortering er jo peanuts... Men hvis formålet er lavest mulige ydelse så er SBAB "billigst" om måneden, ja. Med lidt høker regning er Nordea ca 50 sek dyrere om måneden efter skat end SBAB det er 600 sek om året svarende til en enkelt tank på BMW'en:) Tilgengæld afdrager du langt mere på Nordea og vil om 10 år sidde med en lagt lavere ydelse end på SBAB da toplånet er betalt ud.
Hansi Besvaret October 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 11, 2005 OK, jeg takker mange gange :) Jeg omlægger vores lån til den jeg har beregnet for oven. Efter 3 måneder betaler vi for hele toplånet på engang. Så vi stille og roligt kan betale af på bundlånet..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu