Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Hvis jeg på diverse sider forsøger at få et overslag på en bil-forsikring ved at bruge mit svenske personnummer, jeg nu har haft i 3 mdr., går diverse sider ud i fejl. De er meget skiftende i meddelelse, og går fra 'Personnummer saknas på Bilregistret' hos Läns til 'Vi har för tillfället problem med tekniken' hos Salus (Hvilket de så har haft i over 2 uger). Er der andre der oplever lignende og hvad skal der til for at de kan 'se' mit personnummer? Bliver det først registreret 1. gang man indregistrerer bil i Sverige, eller? Mvh. Frank.

Besvaret

Jeg har også ofte haft problemer med deres services i dén kategori. Det er som om at "forbindelsen" til VV´s centrale database med oplysningerne ofte fejler, eller ikke er til at komme i kontakt med. Desuden er der vist kun åbent for forespørgsler i et vist tidsrum på dagen. Noget á la 07 - 22 eller så´n. Og...jeg mener bestemt det virkede for mig inden jeg købte bil første gang herovre.

Besvaret

Vi har haft lignende problemer, eller også har den pris kalkylen beregner været helt ude af proportioner fordi dit personnummer er "blankt". De har intet registeret på dig og putter dig derfor i den absolut dårligste kategori. Jeg har kun 1 råd, ring ring ring ring og spørg. Alle jeg har talt med har givet mig bedre vilkår efter min forklaring om nytilflyttet dansker med kørekort i bla bla bla og skadesfrit og "vil du have nummeret på mit danske forsikringsselskab?" .... det vil de typisk ikke men det virker.

Besvaret

Hmm, jeg havde noget bøvl med at Vegvärket skulle oprette mit personnr i et register før jeg kunne få en pris på min bil forsikring (Salus kunne ikke finde mig/mit personnr gennem deres system) - Anyways, det var stort set bare at ringe til Vegvärket, så blev det ordnet på 10 minutter... Mvh Alex

Besvaret

Så er den i vinkel :) Efter at ha' læst Alex' besked, ringede jeg til Vägverket. Tog ca. 2½ minut i telefonen, og 2 min. efter kunne jeg få uppgifter på diverse sider - Super :D Vil bestemt også kontakte selskaberne for priser, men vil i første omgang bruge forespørgslerne til at se forskellen på prisen i mellem de modeller jeg har i tankerne - og den burde jo alt andet lige være den samme forholdsmæssigt om man ringer eller forespørger på siden. Tak for alle svarene.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...