Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Siden jeg flyttede til sverige er jeg blevet godt og grundig træt af svenskernes pakerings politik. Sverige er en af nordens største lande, men en af dem der har mindst plads til parkeringspladser. De bygger store motorveje til at kører på, men glemmer at bygge parkeringspladser. Selv i en overbefolket by som københavn kan man nemt finde en parkeringsplads og uden at skulle betale for det. I sverige kan man dårlig nok finde en parkeringsplads også skal man oven i købet betale for det. Den er helt gal når man skal besøge nogle. For nogle måneder siden var jeg hjemme hos min kusine i stockholm. Jeg endte med at skulle parkere 700 meter væk fra hendes bopæl, fordi der ingen fri parkeringsplads var. Parkerings vagterne kommer næsten hver aften og tag 3-4 billeder og skiver nogle bøder ud og kører sin vej. Hvad sker der for sverige?? :th2:

Besvaret

Sådan ér Sverige bare... De bygger og bygger, men får ikke parkerings-logistikken med i beregningerne. Get used to it. Som det ér nu, så parkerer jeg også 7-800 m fra hvor jeg bor, da der ikke er plads på pladserne i nærområdet. Jeg ér skrevet op...men må pænt vente til det bliver min tur i køen.

Besvaret

De har meget med at bygge 200 lejligheder, og så bygge 75 p-pladser i kælderen. Når man så spørger om hvordan det går op siger de lykkeligt at der er jo en kø. Ret simpelt.... når man kan skrive sig i en kø liste er bilerne ikke noget problem, de er "forsvundet administrativt" .... sådan sagde en Svensker til mig at det hang sammen mens han rystede på hovedet. Virkelighedens verden er så lidt anderledes ikk.... Men så er deres p-bøder til gengæld billigere. Men det er da lige så slemt i Knh. der nægtede politikkerne at bygge underjordiske p-huse i city, da de ikke ville have flere biler ind i byen. Right....klogeåger...slipset strammer vist lidt nu... 3/4 af den benzin jeg brænder af i Kbh er når jeg leder efter en p-plads, og kører rundt om en karre i 3 timer inden en bliver ledig....

Besvaret

700 spän for at parkere 6,8 meter væk fra næmeste udgående vej...det kalder jeg ikke billigt, men røveri. Parkerer du derimod på eks. P-Malmö´s pladser uden gyldig P-Malmö-skilt til det pågældende område, så slipper du med 200 dask. Det er værd at overveje, hvis "chancen skal tages".

Besvaret

Jeg kender af gode grunde ikke til Malmø, men har aldrig problemer med at finde plads i Göteborg, som også godt kan betegnes som en større by ;) København er et helvede.... når vi forvilder os derind skal vi regne med ½ times rundkøren, og lykkeds det at få en plads skal vi ned hver 2 time, men alligevel må vi ofte holde i et parkeringshus på Israls plads og gå tilbage til ravnsborggade :( Købvenhavn sucks også med p-pladser og har nidkære p-vagter der kan finde på at give p-afgift uden grund... Vi var så heldige at få en netop i Ravnsborggade, vi holdt lovligt parkeret bagved 2 andre biler. Fik afgiften pga. vi holdt for tæt på krydset :confused: mens de 2 biler foran os ikke fik nogen bøde... og nej vi holdt ikke for tæt på krydset....

Guest Palle...
Besvaret

Jeg "glæder" mig til at se det kaos der vil opstå ved Turning Torso. 51 etager inkl en anselig mængde kontor.... Der findes ikke et overtal af p-pladser, og Västra Hamn har desuden 1. priotet i udvikling (jf. Malmö Kommune).... Derudover har man da fuldendt kaos ved kun at ha' een vej ind til Turning !!!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...