spinner Skrevet October 13, 2005 Rapporter Skrevet October 13, 2005 Hejsa. Jeg har læst en del tråde her, bl.a. nogle om at andre benytter ens 'svenske' bil i DK. Men jeg har et par scenarier hvor jeg ikke helt kan finde ud af om det vil give et par over poten: (Jeg står som ejer af bilen, og kæresten bor på samme adresse i SE som jeg) 1) Kæresten låner bilen og kører en tur i DK (Her tænker jeg på om det _kun_ er ejeren der må køre den i DK, eller om det er hvilken som helst svensker) 2) Hvis 1 er lovligt, må hun så tage en tur i DK og lade f.ex. min søster køre i den, mens kæresten sidder ved siden af, hvis den føres i min kærestes ærinde? 3) Hvornår føres bilen i 'mit ærinde'?: 3.1) Hvis jeg er æske-stiv, og vi skal hjem? 3.2) Hvis jeg er æske-stiv, og vi skal ud efter pizza? 3.3) Hvis jeg vil sælge bilen til en dansker, der vil indregistrere den i DK? 3.4) Hvis jeg ikke lige gider køre/der er en der skal prøve en tur? Lad spekulationerne begynde :D
Homer Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 1) Alle "ikke danskere" må føre bilen 2) Ja 3) "Dit ærinde" vil til enhver tid være når du ikke er fører af bilen, men blot befinder dig i den. Så kan der ikke koges mere suppe på den! :th2:
spinner Besvaret October 13, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2005 Ok - det var meget nemt ... ... Men hvad så hvis ;) jeg som den eneste har lov til at føre en lastbil (i forbindelse med at jeg skal flytte), men skal ha min egen bil med tilbage, må min makki så køre bagefter i min bil? Den føres jo faktisk i 'mit ærinde'...
Guest ThomasO Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Reglen er udformet således at føreren af bilen skal være bosiddende i udlandet, for at måtte føre et udenlandsk indregistreret køretøj i Danmark. Reglen er fuldstændig det samme som hvis du lejer en Tysk bil, kører du over grænsen til DK siger det smæk. Ellers kørte der jo nok ikke mange biler rundt med Danske plader efterhånden ? Det med lastbilen, det har jeg gjort et par gange da jeg kørte en lastbil da mine forælder flyttede. Der bad jeg min Far om at køre foran mig, blev han så stoppet ville jeg trække ind og forklare. Om jeg måtte.... herregud altså... ellers ring og spørg politiet.
spinner Besvaret October 13, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2005 Det med lastbilen' date= det har jeg gjort et par gange da jeg kørte en lastbil da mine forælder flyttede. Der bad jeg min Far om at køre foran mig, blev han så stoppet ville jeg trække ind og forklare. Om jeg måtte.... herregud altså... ellers ring og spørg politiet. Jo, vil jeg skam også gøre hvis det bliver aktuelt... Men bemærkningen 'Herregud altså' ... eller måske nærmere holdningen bag, kan gå hen og blive en dyr fornøjelse hvis det viser sig at man ikke må. Så hjælper diverse gode undskyldninger nok ikke...
Guest ThomasO Besvaret October 13, 2005 Rapporter Besvaret October 13, 2005 Nej det er rigtigt, men det var hvad jeg selv tænkte. Mange gange kigger politiet først på "hensigten" som det gyldne regelsæt. Tøffer du rundt med en flyttevogn, med stort kørekort og fremfører denne for din makker, ser situationen nok anderledes ud, end at din ven bliver taget i din bil omkring Viborg - og du ikke lige er nogensteder.:D Uanset hvad, så det der skrives herinde som folk hjælper med er altid farligt, hvis du søger rådgivning der indebærer jura og økonomi.
Homer Besvaret October 14, 2005 Rapporter Besvaret October 14, 2005 Ok - det var meget nemt ... ... Men hvad så hvis ;) jeg som den eneste har lov til at føre en lastbil (i forbindelse med at jeg skal flytte), men skal ha min egen bil med tilbage, må min makki så køre bagefter i min bil? Den føres jo faktisk i 'mit ærinde'... Hvis du blot spørger om den egentlige jura bag dette, så er svaret NEJ. Klart og simpelt... :(
Homer Besvaret October 14, 2005 Rapporter Besvaret October 14, 2005 ...kig på denne til skræk og advarsel... http://bmwe34.dk/forum/viewtopic.php?t=19395
Guest Trine Besvaret October 14, 2005 Rapporter Besvaret October 14, 2005 ...kig på denne til skræk og advarsel... http://bmwe34.dk/forum/viewtopic.php?t=19395 Ja og han skal nok være glad for at slippe med 50.000 for vejtræer og autoværn.. tænk hvis han havde ramt en anden og invalideret vedkommende...Men man kan da se Told og Skat, undskyld Skat, er konsekvente med afgiften....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu