Guest ssak Skrevet November 5, 2005 Rapporter Skrevet November 5, 2005 Hvordan er det reglerne er omkring disse her plader med rød kant, navnlig i DK? Er selv svensk bosiddende, og vil hente bil i tyskland, men hvordan står jeg f. eks. ved gennemkørsel i dk? Kan jeg f.eks. tage forbi og sige hej til en kammi i skagen på min vej til sverige? kan jeg smide den på værksted i dk hvis reparationen tager mere end et par dage? skal jeg kunne dokumentere hvornår jeg har indkørt bilen i DK, og hvornår jeg evt vil forlade DK igen? Vil nødig træde nogen ordensmagt over tæerne, så lidt research betaler sig jo. Håber i vil give jeres besyv med. PFT.
Guest ThomasO Besvaret November 5, 2005 Rapporter Besvaret November 5, 2005 Hvis du læser hvad de plader dækker, så er det trafikforsikring...dvs skade mod andre. Hvis du ligger og spiller smart med den inden du har fået styr på dine forsikringsting, skal du vide du har et problem hvis den bliver stjålet eller totaltskadet.... det er egen lomme mester. Det er i forvejen nok chancespil, at køre hjem på de plader. Pladen er en EU godkendt exportplade med indbygget trafikforsiking...intet mere.
Guest ssak Besvaret November 5, 2005 Rapporter Besvaret November 5, 2005 Hvis du læser hvad de plader dækker' date= så er det trafikforsikring...dvs skade mod andre. Pladen er en EU godkendt exportplade med indbygget trafikforsiking...intet mere. Ja, men er der nogen begrænsning på hvor lang tid jeg kan opholde mig i DK, og i hvor lang? og skal jeg dokumentere min indrejse i dk osv?? Jeg er godt klar over at man er dækket ind med noget der ligner en ansvarsforsikring, som desunden er et krav for at få pladerne udstedt.
Peter H. Besvaret November 5, 2005 Rapporter Besvaret November 5, 2005 ssak: husk på du har kun ansvar på bilen.. så det er bare mad at få rigtige plader på bilen..:):)
larscph Besvaret November 5, 2005 Rapporter Besvaret November 5, 2005 Ja, men er der nogen begrænsning på hvor lang tid jeg kan opholde mig i DK, og i hvor lang? og skal jeg dokumentere min indrejse i dk osv?? Jeg er godt klar over at man er dækket ind med noget der ligner en ansvarsforsikring, som desunden er et krav for at få pladerne udstedt. Hvis du har bopæl i Sverige er det vel ligemeget - så kan du da futte rundt i bilen på prøveplader så længe de er lovlige i EU. Så vidt jeg ved er det kun DK der har de her mærkelige undtagelser hvor du skal sætte specielle danske plader på for at må køre i DK når du bor i DK. Den eneste regel der her gælder må vel være den med at du max må opholde dig cirka halvdelen af året i DK for at kunne påstå at du bor i Sverige.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu