Jump to content

Hvor langt køre i på literen?

Recommended Posts

Guest Michael og Jane
Skrevet

Hejsa, Vi vil gerne flytte til Malmö og vil gerne have bil. Men hvor meget koster det i benzin/diesel. Vi vil gerne have en BMW m5 eller mercedes (en af de store modeller) og vil gerne høre jer om i har sådan en bil. Hvor meget bruger i så på brændstof om måneden? MVH Jane

Besvaret

Hejsa. Brug evt www.hvorlangtpaaliteren.dk men kort sagt så ved jeg at M5'eren ikke kører meget:) Vi har tidligere pendlet i 2 diesel biler begge af en vis motorstørrelse (GOLF 150 hk GTI TDI, og Audi A4 180 hk TDI) der lå vi på omkring 2500 DKK i brændstof om måneden, og det er efter hvad jeg har hørt meget lavt på trods af de mange kilometer. Nu har vi skiftet Golfen ud med en BMW 530i benzin og den klarer snildt regninger for 2000 alene:) Bmw'en kører omkring 9km/l ved blandet kørsel, tror M5'eren til sammenligning ligger omkring 6km/l:) Og drenge med jeres 330 hk og 550 hk og hvad i eller drøner rundt i så er 180 hk altså en motor af anseelig størrelse:) og dem der ikke tror på mig bør straffes til en uges pendling i min mors Fiat Seicento med 59 hk!!!!!!!!!!!!!!!

Besvaret

Det er et ret simpelt regnestykke... Hvis I regner med 6 km/l så går I ikke helt galt i byen. 120 km. om dagen, 20 arbejdsdage.. Gange, dividere, trække lidt fra,og 1 in mente... Hmmm... 400 liter/måned

Besvaret
altså en motor af anseelig størrelse:) og dem der ikke tror på mig bør straffes til en uges pendling i min mors Fiat Seicento med 59 hk!!!!!!!!!!!!!!!
Hehe.. Kan den trække sig over højbroen sådan en? :rolleyes:
Besvaret

Vi har en BMW 528IA 10,4km/l på sommerdæk(265/35-18). ca.0,8 km/l længere på vinterdæk. Vi bruger ca.3800 DKK pr. mdr. Vi regner med at købe en 530DA eller X5 3.0 D næste gang, det er for dyrt at køre på benzin........desværre :thumbdown

Besvaret
Vi har en BMW 528IA 10' date='4km/l på sommerdæk(265/35-18). ca.0,8 km/l længere på vinterdæk. Vi bruger ca.3800 DKK pr. mdr. Vi regner med at købe en 530DA eller X5 3.0 D næste gang, det er for dyrt at køre på benzin........desværre :thumbdown[/quote'] Desværre?? Sådan en R6 diesel fra BMW er altså ikke specielt dårlig :) Men den mangler selvfølgelig den polerede tomgangslyd! Vær i øvrigt OBS på, at X5 3.0D faktisk har en ret meget ringere brændstoføkonomi end 530DA. Men tal ikke om økononmi.. Min 530DA har lidt brændt sig vej igennem katalysatoren... :eek: Og den skal til kontrolbesiktning inden 1DEC... Jeg havde tid den 14NOV hos bilprovningen, men værkstedet kunne først tage bilen den 16NOV. Ringer så for at ændre tiden, da den nok ikke består med defekt kat.... Først kan damen slet ikke finde nogen tider før i December (og da er der jo så körforbud) - og siger at jeg kan da jo bare tage til besiktning den 14NOV, dumpe og så har jeg en måned. Hvis det ikke er spild af tid så ved jeg ikke. Efter lidt mere trykken rundt fandt hun så en tid til mig den 22NOV i Hörby. Hvor svært kan det være. Og så er der jo lige 6.800 sek til en ny kat. Lad os håbe på en gavmild jul...
Guest Supermule
Besvaret

Vi bruger omkring 6-7000 om måneden i benzin... har en gul hiace og en sort ML55'er. Mercedes'en kører længere på literen end Hiace'en. til gengæld kører vi MANGE km.

Besvaret
Desværre?? Sådan en R6 diesel fra BMW er altså ikke specielt dårlig :) Men den mangler selvfølgelig den polerede tomgangslyd! Vær i øvrigt OBS på, at X5 3.0D faktisk har en ret meget ringere brændstoføkonomi end 530DA. Men tal ikke om økononmi.. Min 530DA har lidt brændt sig vej igennem katalysatoren... :eek: Og den skal til kontrolbesiktning inden 1DEC... Jeg havde tid den 14NOV hos bilprovningen, men værkstedet kunne først tage bilen den 16NOV. Ringer så for at ændre tiden, da den nok ikke består med defekt kat.... Først kan damen slet ikke finde nogen tider før i December (og da er der jo så körforbud) - og siger at jeg kan da jo bare tage til besiktning den 14NOV, dumpe og så har jeg en måned. Hvis det ikke er spild af tid så ved jeg ikke. Efter lidt mere trykken rundt fandt hun så en tid til mig den 22NOV i Hörby. Hvor svært kan det være. Og så er der jo lige 6.800 sek til en ny kat. Lad os håbe på en gavmild jul...
Nu var det ikke ment helt så hårdt som det kom ud, JEG VIL MEGET GERNE HAVE EN 530DA. Men hvis jeg skulle vælge.......nej det var forkert.......hvis jeg havde råd til at tanke den :cry: så havde der stået en E39 M5'er i carporten næste gang. 530DA har det samme hk som min 528 men næsten 2 x så mange Nm. :D
Besvaret

Til Michael og Jane som engang oppe i toppen stillede et spørgsmål. Jeg kører BMW320 Touring (2.2 /R6 /170hk) Den går i snit 9.l/100km (10,98 km/l)blandet gennemsnit det sidste år på computeren, det er det samme som min Toyota Carina 1.6 gjorde engang jeg boede i DK :sick: Det er når man cruiser ved 120-140 på motorvejen, og følger rigtigt godt med i bytrafikken, med ca 50-50% by og motorvejskørsel. Så set ud fra at det er en R6èr er den godt nok økonomisk. Jeg kører ikke råddent, men jeg skænker ved gud ikke økonomikørsel en tanke, for den motor lyder bare bedst ... liiiiige der mellem de specielle omdr ikk.... ja BMW ejere kender godt lyden.

Besvaret
og en gammel MR2 turbo med snart 350+ hk..
Er det en bil man kender ?? ;) Jeg kan ikke lige se den på din side
Besvaret

Palle: det er en jeg har taget hjem til en kunde som aldrig har hentet den.. som den står nu koster den 48,000 sek.. det er en 1992 og har kört 125,000 km ny kobling og har ratet i den forkerte side :)

Besvaret
Palle: det er en jeg har taget hjem til en kunde som aldrig har hentet den.. som den står nu koster den 48' date='000 sek.. det er en 1992 og har kört 125,000 km ny kobling og har ratet i den forkerte side :)[/quote'] Er den synet og godkendt ?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...