Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

C3 II er så ny, at den ikke er med i nogle standardtabeller Den faceliftede C3 er så ny, at den ikke er med i diverse tabeller. Rent faktisk er den ikke nået til DK endnu! Forbrugstallene er 4,4 l/100 km og 4,5 l/100 km - eller på dansk - 22,7 km/l og 22,2 km/l. Indtil videre er den svenske fordonsskatt efter vægt - og med de 2 bilers vægt på hhv. 1180 og 1240 kg bliver skatten SEK 4030 og SEK 4610 pr. år. Men ny lovgivning forventes fra en gang i foråret - her skulle begge biler bl.a. have mulighed for en årlig rabat på fordonsskatten på SEK 2000 i 3 år. Så alt tyder på, at det kan blive 2 særdeles attraktive biler - i hvert rent fordonsskattemæssigt. Men - måske skal man vente nogle måneder endnu, inden man slår til.

Besvaret

Jeg er da lidt nysgerrig Kim H hvilken formel er det man beregner det ud fra. Jeg har selv en Citroen Xzara Picasso HDI 110 hk med partikelfilter Jeg betaler nu 5.770 skr om året men falder med ca. 2.500 om året med den nye vejskat.

Besvaret

Har endelig fået svar fra Citroen: * Vid beräkning av ny fordonsskatt för Dieseldriven personbil gäller följande formel: Xg CO2/km - 100 x 15 + 360 kr x 3,5 Har vedhæftet excel ark for Citroen biler

Besvaret
Jeg er da lidt nysgerrig Kim H hvilken formel er det man beregner det ud fra.
Øøøøh beregner hvad? Hvis man kender forbrug pr. 100 km (de 4,4 og 4,5 liter jvfr. Citroen Sverige), så finder man den danske værdi km/l ved dividere 100 med hhv. 4,4 og 4,5. Keine hexerei ... Den almindelig svenske fordonsskatt (den nuværende) finder man i en tabel hos skatteverket ... Håber, at jeg har tilfredsstillet din nysgerrighed. Vidste du, at Danmark vist nok er det eneste land, der udtrykker "forbrug" i km/l?
Besvaret
Øøøøh beregner hvad? Hvis man kender forbrug pr. 100 km (de 4,4 og 4,5 liter jvfr. Citroen Sverige), så finder man den danske værdi km/l ved dividere 100 med hhv. 4,4 og 4,5. Keine hexerei ... Den almindelig svenske fordonsskatt (den nuværende) finder man i en tabel hos skatteverket ... Håber, at jeg har tilfredsstillet din nysgerrighed. Vidste du, at Danmark vist nok er det eneste land, der udtrykker "forbrug" i km/l?
Hej Kim. Tror ikke du har læst alle indlæg igennem? Med beregner - der menes at staten havde tænkt sig at nedsætte afgiften. Derfor er der en formel for dette som du kan læse. Km/l menes der ikke hvordan man beregner det men at få de faktiske tal da disse ikke var opgivet. Fordonsskat, er der jo links til i første indlæg men som du kan se så var de nyeste biler ikke med i listen - og det var dem der blev spurgt på. Ja lidt underligt Danmark har vænnet os til udtrykket km/l og nu skal vi vænne os til noget andet :(
Besvaret

Tekniska data Tjänstevikt (kg) 1 140 Dörrar 5 Drivmedel Diesel Växellåda M5 Cylindervolym (cm³) 1 398 Cylindrar 4 Motoreffekt (kW) 50 Motoreffekt (hk) 68 Miljö och bränsleförbrukning Mer information Miljöklass 2000 Generalagent Citroën Sverige AB Förbrukning stad (l/100 km) 5,1 Tel nr 08-687 86 50 Förbrukning landsväg (l/100 km) 3,8 Förbrukning blandad (l/100 km) 4,2 Garantier 2 års nybilsgaranti, 3 års vagnskadegaranti, 12 års rostskyddsgaranti, 3 års lackgaranti, 3 års Assistanceförsäkring. CO2-utsläpp (g/km) 110 Ekonomi Cirkapris maj-05 (kr) 125 900 Bränslekostnad 1 500 mil (kr) 6 848 Fordonsskatt (kr/år) 4 030 Check på: http://www.bilkalkylen.konsumentverket.se/mallar/Frameset3.asp?lngCategoryId=1503&strUrl=http%3A%2F%2Fwww%2Ejamfor%2Enu%2Fkonsumentverket%2Fbilar%2F Der kan du finde de oplysningerne du behøver om alle biler

Guest Supermule
Besvaret

Jeg har kig på en Lupo GTI i Tyskland... Koster 734 om året i fordonsskatt....:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...