Guest K & A Skrevet November 17, 2005 Rapporter Skrevet November 17, 2005 Hejsa,vi er nye her på siden og kan se at der er mange oplysninger,men ligger her med influenza og orker ikke at sidde og læse det hele igennem :(( Håber der er nogen som har nogle konkrete svar :)) Vi skal snart flytte til Sverige,så vi ville bare lige spørge et par spørgsmål: Når man er gravid,og bor i Malmø,arbejder i DK,kan man godt føde i Danmark?? Hvad med lægen? Kan man stadig går til sin egen læge her i Danmark? Og hvad med barselsorlov,er det efter danske regler? Og får barnet dansk eller svensk statsborgerskab? Ja vi håber at der er nogen som kan svare på disse spørgsmål,er helt lost,med alle de ting :(( Hilsen os,som snart flytter til Malmø :))
Guest Trine Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Der står en milliard uddybende svar på jeres spm rundt omkring i forummet. Brug søgefunktionen... og så er det bare igang med at skimme indlæg. Der er ikke ret mange herinde der gider gennemgå de mest alm spm igen og igen... Men kort kan jeg da lige fyre af at. 1. Hvis du er tilknyttet arbejdsmarkedet i DK kan du bruge det danske sygehusvæsen. Dog vil dit barn kun kunne gå til lægen i Sverige...Det arbejder jo forhåbentlig ikke i DK... 2. Barsel kører fra DK hvis du er beskæftiget i DK 3. Dit barn får samme statsborgerskab som forældrene... så hvis I er danske så bliver barnet dansk statsborger...søg under statsborgerskab der er et link til en hjemmeside hvor de regler bliver gennemgået..
Guest Palle... Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Når man er gravid' date='og bor i Malmø,arbejder i DK,kan man godt føde i Danmark??[/quote'] Når man skal, så skal man...
Guest K & A Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Hejsa Tak for jeres svar :)
skallstorp Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Hvorfor ikke föde barnet i Sverige,det er ifölge min erfaring bedre end i DK.Og så er det jo her i bor !
Guest K & A Besvaret November 19, 2005 Rapporter Besvaret November 19, 2005 Hejsa Skallstorp Ja det kan jo også være at jeg vælger det når den tid kommer,skal lige hilse og sige at jeg er ikke gravid endnu,men det er i planerne,ville bare lige høre,for der er mange ting man gerne vil vide nu hehe. Lige nu føler jeg bare at jeg på det tidspunkt helst vil føde i Danmark,ikke af nogen speciel grund,men simpelthen fordi jeg forstår sproget meeeeget bedre,og vil dermed føle mig mere tryg,og ikke fordi jeg har hørt noget dårligt om det at føde i sverige eller noget :)
Thomas Besvaret November 19, 2005 Rapporter Besvaret November 19, 2005 Ja det kan jo også være at jeg vælger det når den tid kommer' date='skal lige hilse og sige at jeg er ikke gravid endnu,men det er i planerne,ville bare lige høre,for der er mange ting man gerne vil vide nu hehe. Lige nu føler jeg bare at jeg på det tidspunkt helst vil føde i Danmark,ikke af nogen speciel grund,men simpelthen fordi jeg forstår sproget meeeeget bedre,og vil dermed føle mig mere tryg,og ikke fordi jeg har hørt noget dårligt om det at føde i sverige eller noget :)[/quote'] Hvorfor vil du overhovedet flytte til sverige? Og har du veer og skal føde tror jeg næppe du har lyst til at tage hele vejen til kbh! For man bestemmer jo ligesom ikke selv hvornår man skal føde.
Guest K & A Besvaret November 28, 2005 Rapporter Besvaret November 28, 2005 Hej Thomas Hvorfor jeg vil flytte til Sverige??? Hvorfor bor du i Sverige??? Og jeg har ikke spurgt om hvor jeg kan være når jeg får veer,jeg spurgte om noget andet,og mit problem er om jeg vil bo i dk den sidste periode i min graviditet,så jeg ikke skal "skynde" mig til Kbh.....
Guest TIL THOMAS Besvaret November 28, 2005 Rapporter Besvaret November 28, 2005 K & A hvis du ikke forstod rigtig hvad jeg menete,da det kan forståes på anden måde,så var det jeg ville sige at - DET ER IKKE DIT PROBLEM HVOR JEG BOR HENNE OG HVORDAN NÅR JEG ENGANG FÅR VEER,DET ER MIT PROBLEM,det var ikke det,det handlede om. Næste gang behøver du ikke at svare medmindre det er et godt og positivt svar,tak!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu