Jump to content

Bezinskatteoprør

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg er imod. Vi kan ikke forhindre at olien på et tidspunkt vil stige meget kraftigt i pris, på grund af høj efterspørgsel og hvad nytter det at vi bare forøger forbruget? Skal vi så leve godt i kort tid og straffes sener?

Besvaret

E: til den tid flyver bilerne.. synes det er noget plader.. svenska bilister betalar 4,7 miljoner kronor i bensinskatt varje timme, totalt 41 miljarder kronor om året? ... Hvis de penge så var öremärket til udvikling så var det ok med mig,men nej.....

Besvaret

Jeg synes der er klogt at betale en høj skat for benzin. For hvis der skulle ske en stor naturkatastrofe og prisene skulle stige meget kraftigt, kan de svenske myndigheder bare sætte skatten ned og holde prisen vedlige.

Besvaret
Jeg synes der er klogt at betale en høj skat for benzin. For hvis der skulle ske en stor naturkatastrofe og prisene skulle stige meget kraftigt' date=' kan de svenske myndigheder bare sætte skatten ned og holde prisen vedlige.[/quote']Dét scenarie har jeg til gengæld svært ved at tro på. Den svenske stat ville ikke røre en finger, medmindre prisstigningen ville kollapse transporten i landet. Indtil da ville de sidde på sidelinien, og se hvordan forløbet udviklede sig. Og lade borgerne stege indtil de blev nød til at gøre noget. Ikke før.
Besvaret

Tjah ... Og den svenske regering hæver afgiften fra 1. januar 2006. Godt nok kun med nogle få øre ... For at følge inflationen ... Man skal leve længe, hvis man skal opleve at en regering nedsætter afgiften på benzin ...

Besvaret

Det som gør de svenske forbrugere sure, er at de også betaler moms af afgiften. Altså benzin+afgift er = det beløb man så samlet lægger moms ovenpå. Homer: Kan man udvinde brændstof af sælerne? Så er det da bare med at komme igang med at slå dem ned, og få hakket og presset dem.:laugh: eingin: Når olien slipper op hælder vi nok noget nyt i tanken. http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,732047,00.html

Besvaret

Jeg syntes man skulle hæve momsen til 132%. Især på fødevarer. Tænk hvis der blev pludselig hungersnød, og priserne på mad ville stige. Så kunne den svenske regering bare sænke momsen og alle ville være glade for den lave pris på mad .... :rolleye:

Besvaret

Til forskel fra de fleste herinde, så syntes jeg at det er i orden med afgifter på benzin. Tænk hvad der ville ske hvis disse blev sænket drastisk. Et sørre forbrug ville medføre en større efterspørgsel og på denne måde ville man alligevel få en prisførhøjelse. Både fra de olieproducerende lande, samt raffinderierne, da disse har en vis kapacitet. Se bare på effekten af diverse orkaner (USA). Her så man netop et kæmpe pris udslag. Til gængeld ville det være et meget fornuftigt initiativ fra regeringens side hvis man fik lavet en smærtegrænse, altså satte en max. pris for hvormeget befolkningen skulle betale for brændsstof. Hvis prisen overstiger denne, så kan man kompensere for afgifterne. Og jo, det ville da være dejligt hvis benzinen kostede det samme som i USA, men til forskel fra amerikanerne, så er vi europære mere bevidste om denne begrænsede ressource.

Guest michaelbo
Besvaret

jeg synes benzin skulle være gratis, der skulle komme en bil og stille en tønde med diesel eller benzin når man fik hentet affald, det skulle også være gratis, og dem der fik leveret benzin de skulle også have en check fordi de ikke fik benzin den er jo mere dyr og dem der ikke havde bil de skulle så have en udleveret, gratis altså sådan at de også kunne få glæde af gratis benzin, og hvis de så havde fået en bil der var 25 % mindre end naboen så skulle de have kompensation, så de kunne købe sig en bil mere og hvis de ikke ville det så skulle de slippe for at betale skat i 5 mdr. eller få gratis børnehave i 7.2 år og hvis de ikke havde nogen børn så skulle de kunne ansøge om at få nogen , gratis altså, på den måde mener jeg at det ville skabe større sammenhæng og retfærdighed

Besvaret
Til forskel fra de fleste herinde, så syntes jeg at det er i orden med afgifter på benzin. Tænk hvad der ville ske hvis disse blev sænket drastisk. Et sørre forbrug ville medføre en større efterspørgsel og på denne måde ville man alligevel få en prisførhøjelse. Både fra de olieproducerende lande, samt raffinderierne, da disse har en vis kapacitet. Se bare på effekten af diverse orkaner (USA). Her så man netop et kæmpe pris udslag. Til gængeld ville det være et meget fornuftigt initiativ fra regeringens side hvis man fik lavet en smærtegrænse, altså satte en max. pris for hvormeget befolkningen skulle betale for brændsstof. Hvis prisen overstiger denne, så kan man kompensere for afgifterne. Og jo, det ville da være dejligt hvis benzinen kostede det samme som i USA, men til forskel fra amerikanerne, så er vi europære mere bevidste om denne begrænsede ressource.
22/11: Debatt Hot mot bilismen eller miljöns räddning? Bensinen kostar 11 kronor litern. 700 000 svenskar uppges ha skrivit på det sk Bensinupproret som kräver sänkt bensinskatt. Är bensinskatten ett hot mot bilismen? Eller kan hög bensinskatt leda till att fler åker kollektivt? Kenneth Winsborg, talesman bensinupproret, möter riksdagsledamoten Karin Svensson Smith (mp) i Debatt.
Besvaret

Min klare holdning er at prisen på brændstof burde være lige så billig som i eks. USA, eller også skulle man måske prøve at få eks. dem til at sætte prisen op. Så ville forbruget jo nok agså falde der, og måske ville det så udligne verdensprisen! Nå spøg til side, som selvstændig med et årligt (totalt) kørselforbrug på ca. 300.000 km. kan jeg oplyse at det ville ikke blive mindre eller højere af ændrede priser, og det beror på åt jeg ellers ikke ville få solgt eller distribueret mine varer. Folk der pendler hver eneste dag for at komme på job, har det med garanti på samme hvis. Ens kørsel er et must! Men hvad om vi var nogle stykker der gik sammen og lavede en lille indkøbsforening. Det er ikke umuligt at handle priserne ned hos selskaberne. Jeg selv har tidligere handlet Metax ned med 1 Dkr pr. liter på dagsprisen. Så hvis der er stemning så lad os samle vores indkøb og opnå rabatter sammen!

Besvaret
Men hvad om vi var nogle stykker der gik sammen og lavede en lille indkøbsforening. Det er ikke umuligt at handle priserne ned hos selskaberne. Jeg selv har tidligere handlet Metax ned med 1 Dkr pr. liter på dagsprisen. Så hvis der er stemning så lad os samle vores indkøb og opnå rabatter sammen!
Støtter op om det hvis det lykkedes men tror ikke på den. Det er set prøvet mange gange før og de rabatter der kunne opnåes var i omegnen af 20-25 øre hvilket enhver jo næsten kan opnå ved de forskellige selskaber.
Besvaret
Næsten alle vognmænd har en deal på 75 øre til 1 kr pr. liter. Det hele drejer sig om samlede indkøb og antal af km.
Nevermind...
Besvaret
Bensin selskaberne tjener ca. 1-1' date='25 kr pr.liter vil jeg tro, for det gjorde ondt på vores Metax kontakt hver gang vi ville have et nyt kort. Det skal også lige repeteres at jeg skrev at rabatten var på listeprisen, hvilket betyder at det ikke er på standerprisen![/quote'] Phew ja jeg tror også jeg tanker i Danmark, Jet bezin sucks og jeg er ikke stødt på en Metax i nærheden af Limhamn.
Guest Supermule
Besvaret

Hvorfor bruger i ikke Shell??? Det er fandme iorden service og min bil kører sgu godt på 99 oktan!!! <;)

Besvaret
Hvorfor bruger i ikke Shell??? Det er fandme iorden service og min bil kører sgu godt på 99 oktan!!! <;)
Bruger også helst kun Shell... Jeg ved ikke om det er rigtig 99 oktan de har eller om det bare er 95 ell. 97 med nogle adjektiver, men ellers er V-power ganske godt =)
Besvaret

Vi kan jo se om vi kan skrabe nok sammen som er villige til at lægge deres indkøb sammen, så giv mig en mail hvis du er intresseret. Og ser det ud til at vi er nok der vil indgå en aftale, så handler jeg den gerne igennem, hvor vi kan få det billigst. Jeg skal vide om du/i kører diesel/bensin og hvor mange kilometer estimeret årligt, og hvor meget du/i kører på literen i gennemsnit. SKRIV KUN HVIS DU ER INTRESSERET jeg gider ikke bruge min tid på noget ligegyldigt gas.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...