Jump to content

lidt svensk

Recommended Posts

Skrevet

for It folket og andre. En sedelärande liten historia: En bonde står och passar en stor flock med får. Då kommer det plötsligt en splitter ny BMW, i 7-serien, på vägen. En kille i Prada-kostym,Gucci-skor, Ray Ban-solglasögon och en YSL-slips sticker ut huvudet ur bilen och ropar till bonden: -Om jag kan räkna ut hur många får du har på betet, kan jag ta med mig ett av fåren då? Bonden tittar på killen och på flocken med får och svarar: -Det är OK för mig! Killen kör fram BMWn till bonden och tar fram en Dell Notebook, som han öppnar på motorhuven. Med hjälp av Nokias senaste 3G-telefon kopplar han upp sig mot en NASA-sida på Internet. Han kontaktar ett GPS-satellit-navigationssystem, hämtar den exakta positionen och matar in den i en annan Nasa-satellit, vilken scannar betesområdet med en ultrahögupplösnings-kamera. Så öppnar han den digitala bilden i Adobe Photoshop och exporterar den till ett annat ställe på Internet: Image Processing Facillity i Hamburg. Inom några sekunder får han ett e-postsvar i retur i sin PalmPilot, där står det: Picture processed and data stored. Så loggar han in på en MS-SQL-databas via ODBC och kopplar upp ett Excel-dokument med flera hundra avancerade formler. När detta är gjort kör han all data genom e-posten till en Xircomoch och på ett ögonblick får han respons. Avslutningsvis skriver han ut en 150-sidors 4-färgs rapport på sin miniatyr-hitech-ColorLaserJet och kastar ett öga på den sista sidan: -Du har exakt 1586 djur säger han. -Det stämmer, säger bonden så du kan ta med ett av fåren. Så tittar han på när killen går runt för att välja ut ett av fåren, som han jobbar hårt med att få ner i bagageluckan på BMWn. Då säger bonden: -Du, om jag kan säga exakt vad du jobbar med kan jag då få tillbaka fåret? Killen tänker en stund på detta och säger att det är OK. -Du är konsult, säger bonden -Det stämmer, säger killen! Hur kunde du veta det? -Det var inga problem. Du kom hit utan att någon bett dig, skulle ha betalt för något som jag redan visste, på en fråga jag inte ställt och tagit massor med resurser i anspråk! -Dessutom har du ingen aning om hur den här branschen fungerar! -Så var nu så snäll och öppna bagageluckan och ge mig min hund...........

Guest Supermule
Besvaret

Du skal passe på med at ha' så travlt med mig.... :mad::mad:

Var det ikke Supermule som var konsulent :D :D
Guest Supermule
Besvaret

Ja!!! Specielt når den er henvendt direkte til mig.... Så knyt kajen bassemand!!!

Besvaret

Hold da op!! skal der ikke mere til og hidse dig op, glæd dig istedet over at det er weekend samt at det snart er jul, istedet for at være så eddike sur... :thumbdown

Ja!!! Specielt når den er henvendt direkte til mig.... Så knyt kajen bassemand!!!
Guest Palle...
Besvaret
Hold da op!! skal der ikke mere til og hidse dig op' date=' glæd dig istedet over at det er weekend samt at det snart er jul, istedet for at være så eddike sur... :thumbdown[/quote'] Mulen kører da ikke i 7'er ..... eller 5'er...det blev en .. LUPO :lol:
Besvaret

Ett brev från mor.. Ett brev från mor Käraste son, och hon du gifte dig med, jag tillönskar Er en god jul. Ni behöver inte oroa er för stackars gamla mig. Jag mår bara fint med tanke på att jag varken kan andas eller äta ordentligt. Det viktiga är att ni har en trevlig semester, hundratals mil bort från din ensamma, sjuka mor. Jag skickade med min sista femtiolapp med det här kortet, och hoppas att du köper något till mina barnbarn. Gud förbjude att deras mamma någonsin skulle köpa något fint till dem. De ser så magra ut på korten, stackarna. Men det är klart, du sparar väl en massa pengar när du köper deras kläder på myrorna, ÖB, och så vidare. Tack så mycket för julblommorna, käre son. Jag har lagt dem i frysen, så att de håller sig till min begravning. Det påminner mig förresten om att vi begravde din farmor förra veckan. Jag vet att hon dog för flera år sedan, men jag tyckte hon var värdig en fin begravning, så moster Viola och jag grävde upp henne och hade en ny, ordentlig, ceremoni den här gången. Jag skulle ha bjudit dig, men jag visste att kvinnan du lever med inte skulle ha låtit dig komma ändå. Jag slår vad om att hon inte ens har tittat på filmen om min hemorrojdoperation, eller hur? Nej, pojken min, nu är det dags för mig att krypa till sängs. Jag hade sönder min käpp när jag jagade råttor förra veckan, men oroa dig inte för din gamla mamma. Jag håller också på att vänja mig vid kylan, eftersom de stängde av värmen för mig förra veckan. Egentligen är jag tacksam, eftersom frosten på sängen dämpar min otroliga smärta. Tänk nu inte på att skicka mer pengar. Jag vet att du behöver dem till alla dyra semesterresor ni åker på varje år, och likaså till alla märkeskläder och alla smycken du köper till henne. Hälsa så mycket till mina kära barnbarn och den där horan, vad hon nu heter. Hon som stal dig från ditt kärleksfulla föräldrahem mot din vilja, genom att locka med sex, och lurade iväg dig till det där laglösa, korrupta och smutsiga stället hon kallar stad. God jul och Gott nytt år. Med kärlek, Mor

Besvaret
Hälsa så mycket till mina kära barnbarn och den där horan, vad hon nu heter. Hon som stal dig från ditt kärleksfulla föräldrahem mot din vilja, genom att locka med sex, och lurade iväg dig till det där laglösa, korrupta och smutsiga stället hon kallar stad.
Det er go´ humor....bestemt. Omend sort...men go´! ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...