Guest jxhab Skrevet November 30, 2005 Rapporter Skrevet November 30, 2005 Jeg læste i Sydsvenskan omkring en indehaver af en butik havde forsvaret sig med en politstav eller noget der mindede om det og han havde den liggende nede under desken og det var fuldt lovligt.. Er der nogen af jer der kender reglerne for andre ting ala tåregas osv, som jo så vidt jeg husker er lovligt i Tyskland og Holland, men er det også lovligt i Sverige? Kilde: http://sydsvenskan.se/malmo/article129036.ece
Johan Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Lækkert, jeg har da også et Alu Softball bat stående ved siden af sengen. Det er da fantastisk at man har lov til at forsvare sig selv(hvis denne regl også gælder hjemmet), havde dog stadig tænkt mig at have det stående også selvom det evt. kun gælder butikker. Kan selvfølgelig godt forstå hvorfor at det ikke gælder på gader og stræder...
jacob.hansen Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Tåregas, peberspray ol. er desværre ikke tilladt i Sverige. Dog er det fuldt lovligt med en spray der lugter så fælt at skurken skulle miste lysten til sit forehavende. Sprayen er iøvrigt også en slags "Smølfe-spray". Så om ikke andet bliver personen da udstyret med et blåt fjæs - der ikke sådan lige forsvinder..........
Johan Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Tåregas kan man sku da købe i butikkerne...........jeg var da forbi Mobilia og der var en altmulig buitk hvor de havde Tåregas/peperspray i deres vidue display......................... Tåregas' date=' peberspray ol. er desværre ikke tilladt i Sverige. Dog er det fuldt lovligt med en spray der lugter så fælt at skurken skulle miste lysten til sit forehavende. Sprayen er iøvrigt også en slags "Smølfe-spray". Så om ikke andet bliver personen da udstyret med et blåt fjæs - der ikke sådan lige forsvinder.......... [/quote']
Gio Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Får man ha pepparspray? Enligt 1 kap. 3 § e) vapenlagen (1996:67) omfattas tårgasanordningar och andra till verkan och ändamål jämförliga anordningar, till exempel pepparspray, av vapenlagen. Det fordras alltså polismyndighetens tillstånd att få ha sådana anordningar. Att föra in dem i landet kräver införseltillstånd, som också ges av polismyndighet. Tillståndsgivningen är mycket restriktiv. http://www.polisen.se/inter/nodeid=20015&pageversion=1.html
jacob.hansen Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Ja, man kan godt købe peberspray, men det bliver det jo ikke lovlige af. Jeg har da også selv købt af dem til arbejdsbrug. (ja ja jeg ved godt at det ikke er lovligt, men rart at ha som sidste udvej). De er dog ikke helt så effektive som dem der kan købes i fx Tyskland, men de giver dog et herligt "tudefjæs" på den man remmer.......
willerup Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Jeg har da også selv købt af dem til arbejdsbrug. øhh?? arbejdsbrug??
Heidi Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Man kan også have en lille taske/lomme størrelse hårlak med sig... det er noget der river voldsomt i øjenen og det er fuldt lovligt at gå rundt med hårlak i tasken :D
jacob.hansen Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 øhh?? arbejdsbrug?? Jeg kører af og til Alarm patrulje for et vagtfirma i Danmark, og det er de underligste steder man bliver sendt til hvor tyverialarmen er gået. Har et par gange været i presssede situationer hvor jeg måtte tage mere drastiske midler i brug for at forsvare mig selv.
Guest Polle Besvaret December 4, 2005 Rapporter Besvaret December 4, 2005 Jeg kører af og til Alarm patrulje for et vagtfirma i Danmark' date=' og det er de underligste steder man bliver sendt til hvor tyverialarmen er gået. Har et par gange været i presssede situationer hvor jeg måtte tage mere drastiske midler i brug for at forsvare mig selv.[/quote'] Fortæl fortæl .....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu