Jump to content

rosengården

Recommended Posts

Guest peter 1
Skrevet

hej,har set på nogle nye lejligheder i området rosengården,er det et atraktiv område?

Guest Palle...
Besvaret

Det kommer an på hvem du spørger. Normalt ville man sige nej, men kig herud først. Nu har jeg en ide om hvilket område du snakker om, og det ligger umiddelabrt ret tæt på ringvejen = støj. Ellers er emnet debatteret til hudløshed herinde. Det skal lige siges at jeg er glad for at bo i området, og vil ikke ha' problemer med at anbefale området

Besvaret

Hvis du bruger søgefunktionen vil du få et bredt udvalg af menninger om Rosengården. Personligt vil jeg ikke kalde det et atraktivt område, ud fra den erfaring at det er ikke der folk søger hen til som 1 prioritet men mange bor der med stor tilfredshed. Men prøv søgefunktionen. Den er nu ganske god.

Besvaret

Så puster vi lige til gløderne :cool: Nydala, Lindängen, ROSENGÅRD, Inner staden, Limhamn.... Malmö's svar på Vollsmose. I visse områder har busserne krævet at køre med vagter om aftenen. 112 personrøverier i oktober og 93 i november. http://sydsvenskan.se/malmo/article130919.ece. På Gånglåtsvägen bliver der jævnligt smadret ruder på en tre-fire biler. Selv kamera overvågning er de ligeglade med. I sidste måned blev der sat ild til bilerne i parkeringskælderen. Voldtægter og røverier er blevet en del af hverdagsbilledet i Malmö. I sommers blev der henrettet en mand inde i gågaden. Min nabo havde forleden indbrud mens han sad og surfede på 1. sal :mad: Og det bliver ikke bedre før der kommer en langt strammere lovgivning på området!! Eller Charles Bronson, i en måneds tid :th2: ...

Guest Supermule
Besvaret

Gånglåtsvägen siger du.... Er der huse med flade tage og godt udsyn der????

Besvaret
Så puster vi lige til gløderne :cool: Nydala, Lindängen, ROSENGÅRD, Inner staden, Limhamn.... Malmö's svar på Vollsmose. I visse områder har busserne krævet at køre med vagter om aftenen. 112 personrøverier i oktober og 93 i november. http://sydsvenskan.se/malmo/article130919.ece.
De 112 og 93 røverier var samlet i Malmö - og ikke kun i Rosengård. Ville lige pointere det, da dit indlæg ellers let kunne læses som omhandlende kun dette område. november_27674a.gif
Besvaret

Til sammenligning, så har Københavns Politikreds 828 anmeldte røverier til dato. Malmö har, indtil videre, 800. Men bevares - det er et højt tal set med svenske øjne.

Besvaret
Så puster vi lige til gløderne :cool: Nydala, Lindängen, ROSENGÅRD, Inner staden, Limhamn.... Malmö's svar på Vollsmose. I visse områder har busserne krævet at køre med vagter om aftenen. 112 personrøverier i oktober og 93 i november. http://sydsvenskan.se/malmo/article130919.ece.
Dette indlæg viser da netop at Rosengård IKKE er værrere end andre områder. Hvornår er der nogle der kommer og ser det med egne øjne, istedet at blive ved med at skrive sådan fis ? Vi kan sagtens blive enige om at husene aldrig vinder nogle designpriser, men det gør da stadig ikke området værrere eller bedre end andre steder. Prøv nu at åbne øjnene istedet for at blive ved med at råbe ROSENGÅRD hver gang i hører om kriminalitet.
Besvaret
Til sammenligning, så har Københavns Politikreds 828 anmeldte røverier til dato. Malmö har, indtil videre, 800. Men bevares - det er et højt tal set med svenske øjne.
øhhh... misforstår jeg dig her eller?... Men er det ikke også et højt tal set med danske? Jeg synes godt nok at det er et højt tal hvis du sammenligner København og Malmö. København er trods alt tanden større.
Besvaret
øhhh... misforstår jeg dig her eller?... Men er det ikke også et højt tal set med danske? Jeg synes godt nok at det er et højt tal hvis du sammenligner København og Malmö. København er trods alt tanden større.
Enig, men jeg tror nu ikke København's politikreds er meget størrere end malmö's politikreds... Husk at Gladsaxe, glostrup osv osv har deres egne statestikker. Men jo, det virker ret højt....
Besvaret
Enig' date=' men jeg tror nu ikke København's politi[i']kreds er meget størrere end malmö's politikreds... Husk at Gladsaxe, glostrup osv osv har deres egne statestikker. Men jo, det virker ret højt....
OK - kool Palle. Tak for forklaringen :th2:
Besvaret

Lettere OT..men var det ikke Poison der engang sang "Every rose has it´s thorn..." /DAMP on Rosengård har fået et dårligt ry - og det hjemsøger desværre til stadighed bydelen. Og det er primært på grund af overvægten af indvandrere. Dette faktum gør området så nemt at slå ned på, er jeg ked af. Og det fortæller lidt om fejl og mangler i vores opdragelse (uden at jeg generaliserer). Tag nu for pokker over og oplev stederne selv, inden i lader jer farve af andres meninger og udgydelser. Jeg er led og ked af at høre Rosengård omtalt negativt, uden at folk har deres egen oplevelse af området at støtte sig til. Ja, der bliver punkteret dæk og røvet mobiltelefoner. Men det gør der også i Gamla Stan, Hørsholm, Aalborg, Skagen, Benløse, Sdr. Magleby osv. "En kammerat har fotalt mig at..." NEJ! Fjeren blev til 10 høns med læderveste, burka, BMW m.m. og, tilsyneladende, en forkert hudfarve. Grib i egen lomme...tag herover...kig på sagerne...dan dig dit eget indtryk, inden du disser en mulig fantastisk periode i dit liv. Og det altsammen bare fordi "din kammerat sagde at..." /DAMP off

Besvaret
Hvad betyder IDAMP???????
Ha ha... godt spørgsmål. Hvad menes mon her? Damp har at gøre med fugtighed eller... damp off = gå ud, drukne (i betydningen af f.eks. en plante)... ??? ;)
Besvaret
Hvad betyder IDAMP???????
skråstreg damp on hhv. skråstreg damp off ...meaning: "Nu lukker jeg den overskydende damp ud" & "Nu har jeg lukket den overskydende damp ud" = tilbage til normale tilstande. Men jeg kan da godt set at en skråstreg i kursiv ligner et l eller et I ;)
Besvaret
Gånglåtsvägen siger du.... Er der huse med flade tage og godt udsyn der????
Ja, mener der er en god platform med godt udstýn hvor du kan opstille din SAUER S 205 Phantom hehe.....
Besvaret
Ja' date=' mener der er en god platform med godt udstýn hvor du kan opstille din SAUER S 205 Phantom hehe.....[/quote'] Hvad hjælper det ? Selv med trefork, kikkert og andet gejl, så kan han sikkert ikke ramme en ladeport på 4 meters afstand ... Og, ja... jeg ta'r gerne imod væddemål ;)
Besvaret

Med alt det hysteri omkring Malmø og kriminalitet, skal man altså ikke glemme at Danmark også har en fæl statistik. Og her senest: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325841 .. Det er ikke godt med alle de personrøverier, men jeg har faktisk læst et andetsted i sydsvenskan at det altså ikke altid er invandrere der begår røverier og kriminaliteten. Nu har jeg ikke boet særlig længe i Malmø, men det virker altså som om der er langt mere storbys mentalitet over Malmø end København og der er sikkert også langt større forskel på rig og fattig, samt tilbudene til unge i form af noget at lave. Der findes jo desværre fjolser alle steder og mon ikke alt den her ballade om visse kvartere i Malmø er den samme i Danmark, hvis der fandtes et debatforum hvor folk kunne diskutere og snakke om det? I øvrigt har der været anmeldet 826 røverier i Københavns kommune de sidste 4 kvartaler, samt 16557 anmeldelser vedr. tyveri fra borgere (her tælles indbrud IKKE med) i Københavns kommune de sidste 4 kvartaler. Glemte lige de 3844 anmeldelser omkring hærværk, som også er fra de sidste 4 kvartaler og de 2687 anmeldelser omkring personfarlig kriminalitet (vold m.m) også fra de sidste 4 kvartaler.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...