Jump to content

Spøregsmål til bilfolket.

Recommended Posts

Guest Carina Jensen
Skrevet

hej tak for alle de gode indlæg herinde. jeg har lige et par spørgsmål til alle jer bil-kendere: jeg har boet i malmö i 2 år man har ikke haft bil, jeg overvejer at købe en AUDI a4 fra omkring 2002-3 eller noget i den prisklasse. Jeg har ikke den fjerneste forstand på biler og vil derfor høre hvordan jeg skal forholde mig til følgende punkter: Hvis jeg køber bilen igennem en forhandler fremfor en privat person, kan jeg så regne med at bilen er OK (ikke fusket) og er jeg bedre sikret lovgivningsmæssigt som tilfældet er i DK? Hvor meget mere (ca.) koster en bil hos forhandler fremfor privat - og er denne ekstra pris tilrådet i mit tilfælde (jf. ingen bilforstand)? Kan jeg køre med mit danske kørekort eller skal jag have et svensk (alternativt EU-kort)? Omkring import fra tyskland igennem en autoriseret importør - hvor meget er der (ca) at spare fremfor at købe lignende bil hos en svensk forhandler (eller privat). M.v.h. Carina Jensen

Besvaret

Carina: Hvis du slet ikke har forstand på biler,er det nok bedst at köbe bilen hos en forhandler:):) Ang import er der så mange link om det herinde ... Men sådan gör vi det hos Autohause Sweden... 1) Vi kontakter Audi og får info om service, skader, og km på bilen 2) vi tar ned og se på bilen med vores udstyr ( my måler,Klima Måler og Boschtester så vi er sikker på alt er ok på bilen. 3) Bilen bliver sat på en autotransporter og kört hjem,da der kun er ansvar på pröveplader i tyskland,og det er en for stor risiko, at bilen kan blive skadet på vejen hjem,og ingen vil ha en skadet bil. 4) vi gir 6 mdr garanti på bilen. 5) Bilen vil ikke stå som privatimport i reg att ,dvs man får mere for bilen når den skal sälges igen. Det skal også lige siges at jeg er uddannet Mekaniker hos Mercedes og har väret i et tunings firma i 4 år..Motorvorderingen i T/S og sälger i mange år.. så vores viden er ret stor __________________ http://www.auto-haus.se

Guest ThomasO
Besvaret

Du behøver ikke skifte kørekortet til et svensk. Danmark er et EU land, og derfor gælder kortet naturligtvis i EU. Du kan spare mange penge ved at købe en bil privat, men samtidigt risikerer du også at blive snydt så det driver, hvis bilen har en defekt som sælger ved at et værksted ville opdage. Så sælger han måske privat. Ydermere er de penge til garanti i nogle tilfælde godt givet ud. Jo en forhandler skal tjene på en bil, i DK er det vel omkring 20-25.000 kr, da han både skal give garanti, betale for udstiling, personale m.v. Det er bestemt ikke gratis at have en forretning. Der er kun kunderne til at betale, ligesom med så meget andet. Husk hvis du henter en bil selv nede i Tyskland, kan du spare rigtigt mange penge, men også stå med nogle kæmpe regninger hvis de snyder dig dernede. Brug hellere en importør du stoler på, som måske kan give dig en god pris når i har forhandlet lidt. Bemærk hvis bilen blive registreret som privatimport, er det de tyske markedspriser der gælder for den når du skal sælge den igen. Det kan give et ret uventet værditab. Så hellere få en som Peter til at hive den hjem. Hvis bilen er privaimport har du også et helvede med forsikringen som vil have godkendt alarm, immobilizer, check af alle nøgler hos aut. værksted, ætsning af reg.nr. i ruderne + en højere forsikring. Men der skal regnes lidt på det. Begynd at finde den bil du vil have, og sammenlign priserne + udstyret i bilen. Så du ved ca hvad prisleje der er en god handel, og hvornår det bliver for dyrt. Jo mere du læser om bil modellen og prislejet jo bedre rustet er du. Det kan hurtigt svinge 10.000 til den rigtige side, eller 30.000 til den forkerte. Happy hunting...

Besvaret
Carina: Hvis du slet ikke har forstand på biler' date='er det nok bedst at köbe bilen hos en forhandler:):) [/quote'] Ja, for autoforhandlere kan man altid stole på :tongue2:
Guest mig igen
Besvaret

tak hej igen og tak for svarene mht. at man selvfølgelig ikke kan stole 100% på bilforhandlere så havde jeg heller ikke forventet dette - men jeg bilder mig ind, at det alt andet lige, er lettere at klage over en forhandler end det er over en privatperson, forhandleren vil man (tingsrätten) vil altid mene skal være bedre til at se fejl og oplyse om dem (selvom han ikke gøre det - så burde han gøre det i kraft af sin profession i modsætning til en privatmand, der altid kan skylde skyldes på hans uvidenhed). Er der noget forhandlere i kan anbefale??? - og nogle i vil fraråde?? M.v.h

Guest Supermule
Besvaret

Ring til Mikael Ivarsson www.tornspiran.se Han er den mest reelle mand jeg kender i branchen! Han hjalp os hurtigt med at skaffe en bil hjem fra Tyskland og den spiller bare 100%! Han har email mi@lundbyel.se Han bor i Göteborg. Sig du ringer fra Malmö og har talt med mig(Brian) og jeg har henvist dig.... Du bliver ikke skuffet!! Han er også væsentligt billigere end de fleste andre der importerer biler....

Guest ThomasO
Besvaret

Jo hvem du nok skal holde dig fra er absolut Eurogarage i Trelleborg. Mage til rodet fuskerhovede..... :eek:

Besvaret

Hvorfor skal en privat importeret bil sælges til tysk markedspris i sverige for? Jeg er helt enig i at den ikke kan sælges til det samme som en der er solgt fra ny i sverige, men eks en Toyota MR2 omkring 93 årgang. De fåes til mellem 25-50.000 i tyskland. Her i sverige er der for det første ikke særlig mange af dem, de fleste af dem som er her, er japser importerede, og de starter fra ca 115.000 SEK. Skulle jeg importere en og sælge den senere, er der da ingen chance for at den ikke kan sælges for tæt på den svenske markedspris. Og i andre tilfælde med andre biler, hvor prisforskellen er så stor mellem tyskland og sverige, ka jeg heller ikke se at det skulle ha så stor indflydelse. Men hvos nogen af de importørere herinde tilfældigvis har en ekstra plads på tranporteren en dag hjem, så er jeg faktisk på udkig efter en MR2, 93-94 model. :)

Guest ThomasO
Besvaret

Frog: Jammen hvis du kommer til en forhandler og vil have 200.000 for en importbil, og han selv kan hive den samme hjem dernede fra med "importstatus" til eks 175.000, hvorfor skulle han så give dig 200.000 når han kunne tjene 25.000 på at hente en anden fuldstændigt magen til? Hvis der er en difference - så skal forhandleren nok bruge den som argument ved indbytte. Hmmm... sådan er det bare, det har jeg ihvertfald oplevet. Tror det er noget andet når bilen ikke er registreret som direktimport, men igennem et firma. Det er dog ikke noget jeg ved, men måske andre kan bekræfte det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...