Jump to content

flytter a-kasse..

Guest Ikke registreret..

Recommended Posts

Guest Ikke registreret..
Skrevet

Jeg er netop igang med at flytte min a-kasse til Sverige, men for at den svenske a-kasse vil godkende det, skal jeg mindst arbejde 296 timer i Sverige inden inden hvis tid, også selvom jeg har fuld forening i Danmark. Jeg var nede og snakke med HK flere gange, de förste 2 gange jeg var der nede, fik jeg ingen hjälp, det var mellem mig og den svenske forforening de "samarbejder" med. Först 3 gang jeg henvende mig, og sagde at jeg havde läst om at det var dem, der sku give mig en blanket, fik jeg en blanket. Altså 3 uger var gået "til spilde", og da det var ordnet, fik jeg et brev hvorpå der stod at jeg vil modtage en blanket omkring mine oplysninger fra den danske fagforening. Der er nu gået 3 uger, og jeg har stadig ikk modtaget noget fra dem. Og den svenske fagforeninger skal ligesom have de oplysninger ved indmelingen. Syns det er for dårligt at jeg ikke har ret til svensk dagpenge, når jeg har fuld forforening, hvilket jeg også ville havde haft i Sverige, hvis det var her jeg havde arbejdet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...