Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. jeg står og skal låne penge, men er noget i tvivl om hvordan fradraget bliver regnet eller om det er fradrags-berettiget hvis man låner i sverige men betaler dansk skat. jeg arbejder jo i Danmark men låner pengene i sverige, men har fået fortalt at jeg ikke får fradrag for det over den danske skat. jeg har læst mig frem til på de andre tråde herinde at det burde man gøre, men nogen som kan fastslå det med sikkerhed? Det må jo være en absolut fordel at låne penge i sverige da renten er væsenlig mindre end i Danmark, beløbet så vidt jeg har forstået af de lånetilbud jeg har fået, spænder sig også over længere afbetalingstid. optager jeg et lån på 200.000 sekk vil jeg så kunne få fradrag for det i DK?

Besvaret
Men bruger man ægtefælle fradraget kan man ikke både og.
Med mindre du/i vælger at blive sambeskattet. I hvilket tilfælde du kan overføres uudnyttet bundfradrag hvis ægtefællen ikke har en stor indkomst. Det uudnyttede bundfradrag kan bruges til at nedsætte mellemskatteberegningen. Hvis ægtefællen slet ikke har nogen form for indtægter, kan der også overføres uudnyttet personfradrag.
Besvaret

Man kan få både ægtefælle fradrag og rente fradrag. sørg for at få dokumentation på rente og ægtefællens indtægter fra skatteverket. det var dokumentation nok. Amer

• 4 weeks later...
Besvaret

Bare lige for at være HELT sikker Situationen i en nær fremtid er: Vi er gift, min hustru har ingen indkomst, jeg arbejder i DK. Vi flytter til SE, ogtager et lån i SE og køber bolig + bil Det vil så betyde at jeg får alle de fradrag jeg har pt (inkluderende min hustrus personfradrag) samt fradrag for det lån jeg har i SE? Jeg er ved at være træt, men nu må jeg da have forstået det rigtigt. Hvis jeg tolker de tråde jeg har fundet gennem søgefunktionen, så mister jeg ikke noget rent skattemæsigt??? (udover den detalje at jeg pt. bor i en meget billig kommune og har en lav kommuneskat) På forhånd tak - ( leder efter en lækker 2v lejlighed i Malmø)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...