Jump to content

Rep. af BMW navi i Malmö-området?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fået et mindre problem med det originale DVD-navigationsanlæg i BMW'en, hvorfor jeg skal have en kompetent tekniker til at se på den. Fejlen udmønter sig i, at navigatoren efter noget kørselstid kan begynde at processe langsomt. Dette influere betjeningsmæssigt på resten af "commando-centralen" (musikanlæg, org. tlf, kørselscomputer osv.) - men som ellers stadig fungerer. Da jeg ikke tror, BMW er den mest kompetente reparatør (har sikkert en aftale med en underleverandør), vil jeg være taknemmelig for at modtage et link/adresse på den helt rigtige reparatør... - eller på hvad fejlen erfaringsmæssigt kan være! I modsat fald må jeg jo spørge BMW Malmö - hvem er iøvrigt bedst af de 2 i byen? (eller i området som sådant)

Besvaret
Fejlen udmønter sig i' date=' at navigatoren efter noget kørselstid kan begynde at processe langsomt. Dette influere betjeningsmæssigt på resten af "commando-centralen" (musikanlæg, org. tlf, kørselscomputer osv.) - men som ellers stadig fungerer.[/quote']Erfaringsmæssigt..fra alt der indeholder en cpu af en art, så er en firmware/software-opdatering ofte vejen frem. Prøv at hitte ud af hvilken version du kører, og om andre evt. har haft problemer med samme. En hurtig google´r på versionsnummeret m.m. burde kunne komme op med en masse go´ info.
Guest Supermule
Besvaret

Kunne godt være selve DVD'en den er gal med... jeg ville starte med at låne en tilsvarende evt. hos BMW, hvis det kunne lade sig gøre.... Så havde man elimineret den mulighed ihvertfald!

Besvaret
Kunne godt være selve DVD'en den er gal med...
Jep - det er nemlig min opfattelse tilsvarende. At DVD'en bruger så megen processerkraft på sin søgning, at dette forsinker resten af systemet...
jeg ville starte med at låne en tilsvarende evt. hos BMW, hvis det kunne lade sig gøre....
Kunne man så gøre ifm. næste service...
Besvaret
Kunne man så gøre ifm. næste service...
Du skal være så velkommen til at komme ud og prøve en af vores cd'er. Jeg tror nu mere det er sandsynligt at din regner er gået istykker, har prøvet det i 2 tidligere biler. Hov så lige at det var en DVD min 01 er med cd. Og troede ik det var i 03 endnu...
Besvaret
Du skal være så velkommen til at komme ud og prøve en af vores cd'er.
Ville jeg frygteligt gerne :)
Jeg tror nu mere det er sandsynligt at din regner er gået istykker, har prøvet det i 2 tidligere biler.
Fortæl fortæl
Hov så lige at det var en DVD min 01 er med cd. Og troede ik det var i 03 endnu...
DVD-navigation blev monteret i E39 ifm. 2003-udgaven...
Besvaret
Jep - det er nemlig min opfattelse tilsvarende. At DVD'en bruger så megen processerkraft på sin søgning, at dette forsinker resten af systemet...
Det ér DVD'en, der er problemet - har lige brugt lidt tid på det idag. Er der mon een, der vil låne mig/bytte en DVD-skive for et par dage? Altså udlåne en skive par dage for at jeg kan checke skiven ift. DVD-maskinen...
Besvaret

Måske kunne du, som en nødløsning, prøve at brænde en kopi af din egen skive? Hvis din PC kan læse skiven uden problemer, kan den måske lave en som din navi-computer kan læse. Jeg kører kun med backups af mine kort-cd'er i bilen. De er så jävla dyre, de skulle nødigt komme til skade.

Besvaret
Måske kunne du, som en nødløsning, prøve at brænde en kopi af din egen skive? Hvis din PC kan læse skiven uden problemer, kan den måske lave en som din navi-computer kan læse.
Jep - en mulighed !
Jeg kører kun med backups af mine kort-cd'er i bilen. De er så jävla dyre, de skulle nødigt komme til skade.
De koster intet på Ebay - de originale!
Guest michaelbo
Besvaret
Måske kunne du, som en nødløsning, prøve at brænde en kopi af din egen skive? Hvis din PC kan læse skiven uden problemer, kan den måske lave en som din navi-computer kan læse. Jeg kører kun med backups af mine kort-cd'er i bilen. De er så jävla dyre, de skulle nødigt komme til skade.
Gør det samme her, min becker arter sig også en gang imellem, problemet har altid været fejl i cd'en. isætter ny skive , voila
Besvaret
Gør det samme her, min becker arter sig også en gang imellem, problemet har altid været fejl i cd'en. isætter ny skive , voila
Dét er jo så for sent nu :cry: Hmm, ville gerne ha' teste det...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...