lovebuine Skrevet January 28, 2006 Rapporter Skrevet January 28, 2006 Når man gifter sig med en udlændinge i Sverige og efter hun får de 5år opholdtilladelse, hvordan med skole?? er det som i dk oligatorisk, eller hvordan foregår det i sverige, måske noget ved???
Mmmelissa555 Besvaret January 29, 2006 Rapporter Besvaret January 29, 2006 frit valg Når man gifter sig med en udlændinge i Sverige og efter hun får de 5år opholdtilladelse' date=' hvordan med skole?? er det som i dk oligatorisk, eller hvordan foregår det i sverige, måske noget ved???[/quote'] Nej det er ikke obligatorisk, så vidt jeg husker bliver man på et tidspunkt tilbudt at gå i skole, men ihvertfald kan man selv välge. Man kan godt välge at arbejde, men der er mange der går i skole og arbejder efter skole, for at få det til at hänge sammen ökonomisk. Jeg synes altså det er bedst at gå i skole, for der er nästen ikk noget värre end at leve i et land uden at kunne sproget, selvom jeg snakker dansk synes jeg alligevel at det kan väre svärt at forstå engang imellem. Så jeg kan lige forstille mig hvordan det så må väre, at komme fra et land, med et heeeelt andet sprog. Desuden er også en del af integrationen at kunne sproget. Man kan også läre sproget ved at arbejde, men det er svärt og det tager lang tid. Man ved heller ikk lige hvordan det staves, og nogle gange fanger man heller ikk lige ordene korrekt. Det synes jeg ihvertfald er vigtigt, hvis man skal kunne fungere, men der er frit valg :th2:
lovebuine Besvaret January 31, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 31, 2006 ja det har du fulstændig ret i, det er vigtigt med sproget, hvordan fungere det i sverige når man skal giftes, er det rådhuset i malmø man ringer til eller hvordan??
Mohlin Besvaret January 31, 2006 Rapporter Besvaret January 31, 2006 Skattemyndigheten har hand om folkbokföringen. Till Rådhuset ringer man bara för att beställa tid.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu