Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu skal vi snart til det igen er der nogen som ved om vi måske i år får fortrykte selvangivelser ligesom resterende danskere på den anden side af sundet - eller er det lige så råddent som det plejer at være også i år (undskyld min galde) ??? MVH TF

Besvaret

Hej TF Jeg fik en mail i morges fra skat.dk om at nu kunne man indberette sin selvangivelse. Jeg gik ind på skat.dk kun for at få flg. tekst frem: *** Meddelelse: Du kan ikke foretage tidlig indberetning til selvangivelsen. Kun skatteydere med almindelig selvangivelse kan i februar foretage den såkaldte "tidlig indberetning". Tidlig indberetning er en supplerende indberetning af oplysninger til selvangivelsen, som SKAT ikke får indberettet fra 3. part, dvs. arbejdsgivere, pengeinstitutter, pensionskasser mv. Skatteydere med udvidet selvangivelse kan ikke nøjes med at indberette supplerende oplysninger men skal indgive fuld selvangivelse. Det kan ske fra og med den 13. marts. *** Gad vid om de sender en selvangivelse til mig nu eller om jeg selv skal holde øje med skat.dk hvis den kommer frem der. Mvh Nenad

Besvaret

Hej Jeg fik samme mail sidste år og en blank selvangivelse med posten... de kan åbenbart ikke sortere folk men vælger at spamme alle og derved få en masse unødige opkald. Smart Skat:)

Besvaret

Hmm ser ud som om det igen i år skal lykkedes dem at ødelægge mit så udemærkede humør - spurgte til det sidste år hos skatøresund, men her var det småt med sympati for mit "problem" jeg fatter stadigt ikke at når de nu har alle oplysningerne hvorfor så ikke gøre sig den ulejlighed at få dem tryk på selvangivelsen som alle andre som bor dk får det - men man må vel bare leve med at det er en selv der har valgt at flytte rødderne fra dk til sverige og at vilkårene er anderledes og den service som jeg syntes man kan forvente når man betaler dansk skat er forringet eller i nogle tilfælde slet ikke eksisterer - enten er det skatøresund som er rådne oven i hovedet eller også er det mig der har en for tyk knold til at fatte budskabet :-)

Besvaret

Hvad var det lige du fik bekræftet kom på papir. Tallene i en fortrykt selvangivelse, eller et tryk af de mails de har sendt ud, med alle de ting man ikke kan.

Besvaret

Dejligt at se at der stadig er plads til forbedring i skat :) Nu hvor de brokker sig over skattefrit år kan jeg meddele at jeg siden jeg flyttede fra Sverige i November forrige år stadig ikke er blevet opkrævet en selvangivelse.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...