Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Jeg ved fra tidligere tråde at man kun kan tage sit MC (og almindeligt for den sags skyld) kørekort i det land hvor man bor. Men er der nogen undtagelser for dette? Jeg tænker på at jeg rimelig snart skal flytte til Malmø og er på nuværende tidspunkt i gang med at tage MC kortet i DK. Jeg bliver ikke færdig med kortet før et par måneder efter jeg er flyttet til Sverige... Kan jeg ligeså godt droppe undervisningen i DK nu? Eller er der nogen undtagelser for ovennævnte regel, hvis man er igang med at tage kortet hinsidan? Jeg ville jo stærkt foretrække at fuldføre kortet i DK så jeg undgår f.eks. teori undervisning/prøve på svensk :-) /Morten

Besvaret

Kommer an på om du skal have bil i sverige, hvis ikke, køber du lejligheden, flytter din adresse til sverige, efterfølgende flytter du den tilbage til dk, hos forældre eller venner, det eneste minus, er ingen kørsel i svensk inregistreret køretøjer, men kortet kan du tage i dk, når du får dit kørekort, flytter du tilbage til Se på papiret, men bare lad være med at sige at du flytter på grund at kørekort, sådan kan det omgås, det gjorde jeg, da mine arbejdstider gjorde at jeg ikke kunne følge undervisningen i svensk køreskole. Kringlet, men kan lade sig gøre :-) Ved ikke hvad de gør hvis man er underuddannelse på et lager i dk, hvor man skal have et lastbil kørekort, det kan man vel ikke på grund af adressen? Og den motorsagkyndie viste vist godt jeg boede i sverige, var på et førstehjælpskursus hos han 1 måned inden køreprøven. Mvh Fisker

Besvaret

Ja og noget andet: Jeg kan tage den danske teoriprøve med 0 fejl. Men den svenske fattede jeg brik af. Det er SLET ikke til at sammenligne med de danske. Mange ikke trafikspørgsmål om ozonlaget osv. jeg ikke engang ville kunne svare på, om jeg så fik det på dansk. Husker også at der var noget med 65 spørgsmål og ikke 25 som i DK Meeen bevares, alt kan jo læres, og ikke umuligt. Men jeg sprang over da jeg prøvede sådan en teoriprøve :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...