Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg syntes det er mere end kryptisk, underligt og besværligt at leje en bolig herovre de forskellige steder, simple spørgsmål er umulige at få svar på..............ville lige lufte min utilfredshed og høre om andre har samme erfaringer og hvad man evt skal gøre for at bryde igennem til dem??? Emnet har sikkert været oppe og vende en gang eller to før men håber der er en gode råd nok til at de kan løbe rundt en gang til.. mvh Simon Irgens

Besvaret
Jeg syntes det er mere end kryptisk' date=' underligt og besværligt at leje en bolig herovre de forskellige steder, simple spørgsmål er umulige at få svar på..............ville lige lufte min utilfredshed og høre om andre har samme erfaringer og hvad man evt skal gøre for at bryde igennem til dem??? Emnet har sikkert været oppe og vende en gang eller to før men håber der er en gode råd nok til at de kan løbe rundt en gang til..[/quote']Prøv at beskrive dine faktiske problemer, Mogens... Det er altid et godt udgangspunkt for at starte en debat :)
Besvaret

Hmm Mogens.....ok, if you like:th2: Rigtigt nok. Fandt en/flere boliger til hyra på bovision.se og sendte en intresseanmäldning sidst på ugen(sidste uge), blev ringet op af Svenska Hus i Landskrona der var ´udbyder af boligen men da jeg var på jobbet lagde de en besked om at jeg skulle ringe mandag til personen der havde med den bolig at gøre. Jeg tænker YES sir og ringer her i dag og til mig store irritation får af vide at vedkommende er på semenster/ferie og ingen på kontoret kunne hjælpe mig og lod ikke til at vide noget som helst overhoved...eller det vil sig at hende jeg fik fat i mente at boligen allerede var givet væk til anden side, men det blev hun undervejs i tvivl om overhoved var tilfælled. Dette er anden gang for det er sket for mig og det er begyndt at plage mig slemt da jeg bare gerne vil afsted men det ryger i grøften gang på gang sys jeg. :sick: Håber det gav info nok til at min sag kan revuderes Gio :rolleye:

Besvaret
Hmm Mogens.....ok' date=' if you like:th2:[/quote']*damn*...hvor hulen kom "Mogens" fra!? Det må du undskylde :rolleye: Lejebolig-markedet er nok lidt mere "løst" herovre. Udlejer skal "bare" hitte en lejer i en fart. Der skal jo ikke tjenes penge på et evt. salg/budrunde - så hvis man ikke siger ja med det samme, eller ihvertfald meget hurtigt, så er lejligheden afsat til den næste i telefonkøen. Prøv at forsøge dig privat istedet - da de nok går lidt mere op i hvilken "slags" de udelejer deres lejligheder til, og derfor nok ikke har travlt på samme måde. Der er mange om buddet her også, ja - men de vil sikkert gerne se girafferne inden. Og så er der jo lidt mindre stress på pludselig.
Besvaret

Ja tror nok du har meget ret.... Ingen money i den business!!! Ja og hvis de vil se giraffen Mogens, lønsedler og tidligere anbefalinger, som de gerne beder om, så tager det jo også lidt længere tid også ryger man vel nærmest ud til højre med det samme......CRAP CRAP CRAP:thumbdown ...............super irriterende!! Hmm ja men de private er derimod også dyrre er min opfattelse, men må jo se det an og håbe at kunne få chancen til at kunne sige ja hvis det ellers er `hurtigt` nok for disse travle folk.... Det ender sku nok med at jeg må sige ja tak uden overhoved at have set skidtet, men så må jeg jo håbe at man kan forlade skuden uden halve og hele års opsigelse!?!? - er der forresten en standart for opsigelse i SE, eller er det lige så svingende som krav og depositum og hvem man er?? Mvh Simon Mogens Irgens

Besvaret

jeg havde ingen problemer - skulle heller ikke vise lønsedler eller noget. Jeg har lejet gennem Kanslihuset AB ( http://kanslihuset.se/ ) som bl.a. står for udlejningen i Annestad. Jeg udfyldte en interesseanmälan på deres hjemmeside, og ringede så selv til dem dagen efter for at høre hvad de havde ... ham jeg skulle snakke med var der ikke, men ringede tilbage til mig senere på dagen hvor vi aftalte tidspunkt for besigtigelse af den ene lejlighed der stod tom (jeg skulle bruge noget her-og-nu, ellers havde der været 5-6 stykker at vælge mellem hvis jeg havde kunne vente 2-5 måneder). Ved besigtigelsen sagde jeg "OK", vi aftalte at jeg skulle komme igen et par dage senere og skrive kontrakt - ved underskrivelsen fik jeg også et indbetalingskort på 3 måneders depositum, samt et på første måneds husleje. Jeg havde nøglerne til lejligheden 1½ uge efter første kontakt og det var lige op til nytår med julehelligdage mv.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...