Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Se her hvad Skaanetrafikken svarede mig da jeg brokkede mig over den daglige pladsmangel i øresundstogene. "Faktum är att vi inom kort kommer att prova att köra med tre tågsätt i avgången kl. 8.02 från Malmö (den som ankommer från Helsingborg med tre tågsätt). Det är den avgång över Öresund som är klart störst med avgången kl. 7.42 som god tvåa. På sikt kommer vi att behöva köra fler tåg med tre tågsätt, men det är en del "klyddande" med det när tågen kommer över på den danska sidan. Dessutom måste fordonstillgången vara tillräcklig och att det är möjligt rent fordonsomloppsmässigt. Fler avgångar kna det inte bli förrän tidigast när Citytunneln är tagen i bruk, men fler trippelkopplade tåg lär vi få se de närmsta åren." Det lyder positivt med de længere togsæt, det må da hjælpe noget. Nogle som tager toget kl. 08.02 fra Mamö som kan sige om de er startet med at køre med 3 togsæt. ? Mvh Tim

Besvaret
Savner I ikke en mulighed for email eller sms med drift fejl på kystbanen?
Nope, så hellere en sms i ny og næ når lortet kører som det skal. Denne uge her har jeg taget toget fra Lufthavnen kl. 7.36 hver morgen, og det har simpelthen været en SKANDALE at skulle hjem med det tog! Et jydetog ankommer kl. 7.39 til Lufthavnen, og det er så (selvfølgelig) altid forsinket, men alligevel ankommer Øresundstoget efter jydetoget. Toget kl. 7.36 har generelt kørt mod Malmö ca 7.50 dog i morges kl. 7.53 :mad:
Besvaret

Hejsa Der var i Metro, den svenske nogle sojve linier om svenske jernbaner og de danske. Det hele gik ud på at man i Sverige ikke kender til så stor forsinkelser som man har i Danmark. En anden ting er toget 8:02 fra Malmø kør næsten aldrig til tiden. Altid en eller anden form for problem med den ekstra vogn de har med. En helt anden ting er at de er begyndt at aflyse tog der kommer bare nogle minutter forsent på hovedbanegården, jeg ved ikke om de så kan sige at de kører til tiden pga. de bare aflyser tog. De sidste pr. dage har de også kun kørt med et tog sæt!!! Nå, det var bare det jeg skulle ud med, alt det andet kom jeg ud med forleden da der var kunder undersøgelse i toget, hehe ikke særlig posetiv fra min side. Mvh Nenad

• 2 months later...
Besvaret

Så skete det Hey. Var med toget fra Malmö her til morgen. Det der får kl. 8.02 fra Malmø C og 8.11 fra Svägertorp. Der var 9 togvogne på. Altså 3 mere end normalt. Der var fin plads og enkelte ledige siddepladser da det forlod Svägertorp. Håber blot at det ikke var en endagsforestilling men noget der foresætter. Tim

Besvaret
Hey. Var med toget fra Malmö her til morgen. Det der får kl. 8.02 fra Malmø C og 8.11 fra Svägertorp. Der var 9 togvogne på. Altså 3 mere end normalt. Der var fin plads og enkelte ledige siddepladser da det forlod Svägertorp. Håber blot at det ikke var en endagsforestilling men noget der foresætter. Tim
Sådan har det været på uvalgte afgange de sidste par måneder. Sjovt nok er det ikke altid de vælger at sætte 3 togsæt på. Problemet kan da ellers konstateres efter bare en enkelt afgang på nævnte tidspunkter
Besvaret

Desværre er det kun afgang Svågertorp 8:11, der har 3 togsæt på. Det er ligeså nødvendigt på 7:51, men det har de ikke fundet ud af endnu. Men som "man" siger: Rom blev jo ikke bygget på een dag.

Besvaret

Hej Ulmus. Jo jeg har snakket med Skaanetrafiken. De siger at de godt er klar over at afgangen kl. 07.51 også skal have 3 togsæt på. Men der er pt. ikke nogle ledige togsæt at sætte ind. Så snart der bliver det vil det blive den næste afgang der får 3 togsæt på. Tim

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...