Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Til almen info.... Audi drops free maintenance Automotive News / February 12, 2006 - 8:20 pm Audi of America will end its free maintenance program beginning with the 2007 model year, much to the distress of dealers. Called the Audi Advantage, the four-year/50,000-mile program was established in the late 1980s as a way to restore consumer confidence and jump-start the brand in the United States. Only a few auto companies offer free maintenance - but they include a chief Audi rival, BMW. "They are getting rid of it because of costs. Dealers feel it is a large advantage," said Tom Harper, incoming chairman of the dealer council, Sunday after the make meeting. Harper owns Harper's Porsche-Audi-Jaguar-Volkswagen-Infiniti-Acura in Knoxville, Tenn. Audi will provide some free service during the first year of ownership. Dealers want Audi to consider a modified program for repeat customers. "It is important to those who have second or third car," said Harper. There's no doubt some loyal customers may be disappointed, said Johan de Nysschen, executive vice president in charge of the Audi brand. "There is that danger, I have to acknowledge it," said Audi's U.S. chief. De Nysschen said Audi needs money to fund a proposed increase in the dealer margin. Kilde: http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060212/SUB/60212018/1120/2006NADA&refsect=2006NADA

Besvaret

Jeg ved godt ovenstående ikke har så meget at gøre med os "herovre" - og jeg ved heller ikke hvad der findes af garanti på en ny Audi p.t., da jeg ikke har haft fornøjelsen. Men man kan jo tænke sit, og spekulere på hvad de skærer ned på næste gang. :confused:

Guest Supermule
Besvaret

Tror du ikke at reperartionsomkostningerne er for store i forbindelse med den vedligeholdelsesaftale og det er derfor de vil afskaffe den???? Hvis de tjente penge på det, ville det nok se anderledes ud..... ;)

Besvaret

Ja, det er en skam at man mister den service, specielt nu hvor jeg går og kigger på en ny Audi. :( Problemet herover er at man ikke har dedikerede bil forhandlere. Dvs en audi forhandler sagtens kan have bmw og MB stående ved siden af. Forhandleren sælger jo nok den bil han får den største avance på, og derfor fjerner Audi USA free maintenance. For de penge kan Audi give forhandleren en større avance, og få flere biler solgt. Kapitalisme på højeste niveau, kan ramme forbrugerne i sidste ende.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...