Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Når man er blevet gift i sverige med sin kone uden for EU, er det så på skatteverket man søger om opholdtilladelse?? og hvor lang tid går der før hun har fået opholdtilladelse??? mere fordi vi skal rejse og vi kan ikke rejse før hun har fået opholdtilladelse, så derfor ville det være rart at vide, jeg ved at det ikke tager 6md som i dk, men har hørt det tager et par uger i sverige, passer det?

Besvaret
Hej Når man er blevet gift i sverige med sin kone uden for EU, er det så på skatteverket man søger om opholdtilladelse?? og hvor lang tid går der før hun har fået opholdtilladelse??? mere fordi vi skal rejse og vi kan ikke rejse før hun har fået opholdtilladelse, så derfor ville det være rart at vide, jeg ved at det ikke tager 6md som i dk, men har hørt det tager et par uger i sverige, passer det?
Det er Migrationsverket, du skal have fat i. Hvor hurtigt, de arbejder, ved jeg ikke, men "et par uger" er nok ønsketænkning.:o
Besvaret
Det tager optil 2 måneder. Hvis i har papirene i orden så vil jeg tro at 1 måned er realistisk.
Besvaret
ja det er selvfølgelig vigtigt med de rigtige papir' date=' er det ik kun fødsels attest konen skal have fra hendes hjemland, eller er der mere??[/quote'] Prøv også med pas og pasfotos......Bare en god idé. Og så udfylder i blot et enkelt dokument på migrationsverket. Vuuusssj kort tid efter dukker der en uppholdstilstand ind af brevsprækken. Da i jo selvfølgelig søger under EU fri bevægelighed. Vi fik vores inden for 14 dage!
Besvaret
ja det er selvfølgelig vigtigt med de rigtige papir' date=' er det ik kun fødsels attest konen skal have fra hendes hjemland, eller er der mere??[/quote'] Jeg kan desværre ikke hjælpe med det, da min kone har ventet i hjemlandet på opholdtilladelse ( fik på 5 år med det samme ) som tog alt i alt kun 21 dage. Hilsen Almir
Besvaret
det lyder overraskene nemt' date=' har prøvet det i dk, men det her lyder som en drøm, jeg glæder mig.[/quote'] Jeg har også prøvet det i DK det tog 10 mdr før min kone fik opholdstilladelsen for 2 år. Men når man nu søger i et andet EU land under EU reglerne så er det nemt og smertefrit at få opholdstilladelsen
  • 2 months later...
Besvaret

har nu fået andre regler af vide, er sammen med en fra filipinerne nu som er au pair i dk indtil nov i år og jeg bor som sagt i sverige, så det eneste udvej er at gifte mig, men pludselig er der en der fortæller mig at jeg ikke kan blive gift, først skal jeg søge om fiancee visa som er i 2 år,og så skal man følge svensk undervisning hver eneste dag, er der nogen der har hørt om dette???

Besvaret
har nu fået andre regler af vide' date=' er sammen med en fra filipinerne nu som er au pair i dk indtil nov i år og jeg bor som sagt i sverige, så det eneste udvej er at gifte mig, men pludselig er der en der fortæller mig at jeg ikke kan blive gift, først skal jeg søge om fiancee visa som er i 2 år,og så skal man følge svensk undervisning hver eneste dag, er der nogen der har hørt om dette???[/quote'] Vrøvl. Gift jer, og søg turistvisum til Sverige. Dette skal gøres på en svensk ambassade. Derefter tager I på migrationsverket, og søger opholdstilladelse. Vi fik vores på ca. 20 min. !!! Selvfølgelig kan du blive gift med en der ikke bor i Sverige. Når hun er kommet til sverige, så skal hun følge svensk undervisning på Lernia, hvilket jo kun er rimelig nok. Der er ingen krav om at hun skal gå der i 2 år, men hun skal bestå en række eksamner, og når de er bestået, så kan hun frit søge arbejde. Det tog 8 måneder for min kæreste.
Besvaret
Vrøvl. Gift jer, og søg turistvisum til Sverige. Dette skal gøres på en svensk ambassade. Derefter tager I på migrationsverket, og søger opholdstilladelse. Vi fik vores på ca. 20 min. !!! Selvfølgelig kan du blive gift med en der ikke bor i Sverige. Når hun er kommet til sverige, så skal hun følge svensk undervisning på Lernia, hvilket jo kun er rimelig nok. Der er ingen krav om at hun skal gå der i 2 år, men hun skal bestå en række eksamner, og når de er bestået, så kan hun frit søge arbejde. Det tog 8 måneder for min kæreste.
hvis jeg gifter mig med hende i sverige, så skal jeg da ikke have turist visum, giver ingen mening,er ved at undersøge det andet, måske det kun er for svenskere
Besvaret

så har jeg snakket med ham der bor i sverige hvordan han har fået hans kæreste til sverige fra dk uden at gifte sig med hende, man skal søge om visa på den svenske ambassade i dk, og så får man 2 år, mere er der ikke i det

Besvaret
Vrøvl. Når hun er kommet til sverige, så skal hun følge svensk undervisning på Lernia, hvilket jo kun er rimelig nok. Der er ingen krav om at hun skal gå der i 2 år, men hun skal bestå en række eksamner, og når de er bestået, så kan hun frit søge arbejde. Det tog 8 måneder for min kæreste.
:new: Min mand fik opholdstilladelse i januar dette år. Under de tre en halv mån. det tog Migrationsverket at behandle vores sag, studerede han svensk på Folkuniversitetet. Det gör han fortsat, men han er på intet tidspunkt blevet tilbudt eller fået stillet krav til sig om at studere på Lernia eller en anden institution. I marts begyndte han desuden at arbejde uden videre problemer. Er vi gået uden om systemet, eller..? :confused:
Besvaret
så har jeg snakket med ham der bor i sverige hvordan han har fået hans kæreste til sverige fra dk uden at gifte sig med hende' date=' man skal søge om visa på den svenske ambassade i dk, og så får man 2 år, mere er der ikke i det[/quote'] Det er næsten også korrekt. MEN, det kræver at de har boet sammen, eller har anden dokumentation for at de har kendt hinanden i mere end 2 år. Min kæreste og jeg er heller ikke gift.
  • 1 month later...
Besvaret
Det er næsten også korrekt. MEN, det kræver at de har boet sammen, eller har anden dokumentation for at de har kendt hinanden i mere end 2 år. Min kæreste og jeg er heller ikke gift.
vores sag er nu ved at blive behandlet på den svenske ambassade på sankt annæ plads og det er ikke 2 år man skal have været kærester, det er 1år sagde damen da vi skulle udfylde ansøgning og de har også fået mit person bevis fra sverige som bevis for jeg bor her, så nu afventer vi og ser. jeg går udfra hvis hun ikke var au pair i dk,så skulle hun nok havde søgt via den svenske ambassade i hendes hjemland.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...