Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så skal der regnes... Jeg skal fra April måned begynde på mine 40.000km per år, plus det løse, i pendler kørsel. Nu har jeg brugt alt for lang tid på at tænke over hvordan jeg gør det, og behøver lidt råd. Mulige løsninger: 1. Køber en bil Diesel bil max 7 år gammel (ca. 70-80.000SEK) kontant (100-150.000Km), og sælger igen 2-3 år efter 2. Køber nyere Diesel bil 0-3 år gammel via finansiering (ca. 150-200.000SEK) og sælger efter samme 2-3 årige interval. Løsning 2 er nu begyndt at se ud som en bedre løsning, da min omkostninger reelt set ikke vil være højere end kontant køb... men er blevet lidt "sneblind for bare tæer....*suk*". Hvad mener i er bedste løsning? Bilklasse: Octavia 1.9 el. 2.0 Tdi Combi V40 Tdi eller evt. Benzin!!! Passat Tdi eller..... Det skal være en bil med en hvis mængde plads, da vi starter med ¨´en mens konen er på barsel...

Besvaret

Det er lidt et spørgsmål omkring bilmodel m.m. Men når du ligger i det leje og med den rente vi har idag, så vil jeg mene du vil få mest glæde af en ny bil.. Hvis du køber en vogn til omkring 180K så skulle den ca. efter 3 år være 125K værd... Du spare sikkert noget på vedligeholdelse og får noget der er nyt. Så jeg vil da sige tag en ny vogn og så smid de 20% i udb. frem for at købe en ny kontant.. Sæt så difference i nogle gode papirer så er det vist ikke helt skidt :fight:

Besvaret

Eller vælge en der er de 2-3 år gammel og har smidt de første 50kkr Det er stadig en næsten ny bil men du har mulighed for at få meget mere bil for pengene.

Besvaret

Je har nu efter jeg skrev indlæget, besluttet mig for at det bliver en Skoda Fabia RS, med et sted mellem 10-50K på tælleren. Nok det tætteste jeg kan komme på det fornuftige valg ifht. mine krav. Så kan konen også samtidigt få en Mondeo Kombi til 30.000SEK, så er vi vist dækket ind... Men tak for svarene!!!!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...