Carsten Olsen Skrevet February 28, 2006 Rapporter Skrevet February 28, 2006 Hejsa. Jeg har nu endelig taget beslutningen om at flytte til Sverige, jeg kan imidlertid ikke rigtig finde ud af rækkefølgen i hvad man gør, findes der en "manual" man kan se/bruge, det vil gøre alt meget nemmere hvis jeg havde en tjekliste at gå ud fra, der 1000 ting jeg skal have styr på. Bla. kan jeg godt blive kreditvuderet til lån i S uden et cpr. nummer og vil det være smarter at låne til møbler og så bruge de 100 000 dkr jeg har til udbetaling? Hvad er det første man gør? Plz hjælp en der ikke lige har overblikket.
Guest Supermule Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 1: Lån på plads. Etablering i bank... 1,5: Køb lejlighed.... 1,75: Få et svensk cprnr... Husk dit internordiske flyttebevis fra din fraflytter kommune... 2: El/vand/varme på plads....(EON/Vattenfall) 3: Flyt ind... 4: Pak ud... 5: Smid det overflødige ud... 6: Køb bil... 7: Få en brobizz... 8: Nyd det......;) Hejsa. Jeg har nu endelig taget beslutningen om at flytte til Sverige, jeg kan imidlertid ikke rigtig finde ud af rækkefølgen i hvad man gør, findes der en "manual" man kan se/bruge, det vil gøre alt meget nemmere hvis jeg havde en tjekliste at gå ud fra, der 1000 ting jeg skal have styr på. Bla. kan jeg godt blive kreditvuderet til lån i S uden et cpr. nummer og vil det være smarter at låne til møbler og så bruge de 84000 dkr jeg har til udbetaling? Hvad er det første man gør? Plz hjælp en der ikke lige har overblikket.
Carsten Olsen Besvaret February 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret February 28, 2006 Tak for svarret. Tager til en svensk bank i morgen medbringende lønsedler og den seste årsopgørelelse,godt humør og positiv indstilling til mit nye liv i sverige.
Carsten Olsen Besvaret April 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2006 Hej igen:th2: . Det trækker lidt ud, der er så mange ting der skal falde på plads først, men nu ser det ud til at lysne i øst og jeg ser frem til at komme igang med min nye tilværelse som svansker. Imellem tiden kigger jeg på boligog så vil jeg gerne spørge om der er nogen der ved hvor meget jeg sådan cirka vil kunne låne (har 10% kontant), jeg vil nødig sidde og savle over noget urealistisk. Min årsløn er ca 270 000 dkr normalt fradrag og børnepenge til 2:love2: . Med venlig hilsen og på forhånd tak.
Nif Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Det er nok ikke helt ens. Men Kender en der med ca. det samme beløb kan låne 2mill.
bananas Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 1: Lån på plads. Etablering i bank... 1,5: Køb lejlighed.... 1,75: Få et svensk cprnr... Husk dit internordiske flyttebevis fra din fraflytter kommune... 2: El/vand/varme på plads....(EON/Vattenfall) 3: Flyt ind... 4: Pak ud... 5: Smid det overflødige ud... 6: Køb bil... 7: Få en brobizz... 8: Nyd det......;) Der skal lige et punkt 1,625 ind her 1,625: Sælg dit/din danske hus/lejlighed inden du officielt flytter, med mindre du godt kan tåle at betale 20-30% skat til de svenske skattemyndigheder af den gevinst du har på din ejendom.
Carsten Olsen Besvaret April 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2006 Tak for svarrene:thumbup: . Det er lige noget af det der skal gå i orden. men det lyder da skønt, jeg har kig på noget til 1,3 million skr som jeg godt kunne tænke mig:lol: . P:S. Jeg er allerede begyndt at kunne lide sverige, man får ihvertfald meget for pengene, på østerbro i københavn kan man , hvis man er heldig få 20 Kvm for en million:rolleye: . Med venlig hilsen.
bananas Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Ikke så meget at lave på arbejde i dag...... Jeg har vedhæftet et regneark, som jeg selv havde på lager, som kan regne ens skat ud uden særlige fradrag, men med de 32% i kommuneskat. Jeg har sat din årsindkomst ind og har fundet ud af at en årsindkomst på 270.000 DKK svarer til 14.311 DKK eller 17.768 SEK om måneden efter skat. Her er der ikke taget højde for børnepenge (ved sgu ikke hvor meget det er og hvordan man gør). Hvor meget er børnepengene? De fleste svenske banker vil gerne se, at du har mindst 6000 SEK/måned tilbage til dig selv efter de faste udgifter er betalt - hvis du skal pendle til København hver dag vil et par ekstra tusinde derudover til at dække transport være en rigtig god ide. Så hvis jeg skal give groft et slag på tasken vil jeg sige, at dine totale boligudgifter (efter skat ydelser på lån + bostadsrättsafgift) helst skal holde sig under 9.000 SEK pr. måned. Og for at være sikker vil jeg anbefale at regne med mindst 5 års bindingstid på lånet. Inde på hemnet.se er der som regel links til forskellige långivere, hvor man kan regne ud, hvad det vil komme til at koste for lige netop den ejendom man ser på. Men alt i alt skulle din fremtidige bank gerne være i stand til at kunne lægge et budget for dig. Har du et link til det du kigger på?
Guest Trine Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Ikke så meget at lave på arbejde i dag...... Hvad skal vi bytte job:)
Jette Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Jeg har vedhæftet et regneark, som jeg selv havde på lager, som kan regne ens skat ud uden særlige fradrag, men med de 32% i kommuneskat. Hej, Jeg har problemer med at åbne zip filen kan du evt sende mig en pm med regnearket? På forhånd mange tak. Jette
bananas Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Hej, Jeg har problemer med at åbne zip filen kan du evt sende mig en pm med regnearket? På forhånd mange tak. Jette Man kan vist ikke sende attachments med en pm - jeg kan i hvert fald ikke. Send mig en pm med en e-mail adresse - så mailer jeg.
Carsten Olsen Besvaret June 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 25, 2006 Hej (igen) Jeg genopliver lige denher tråd, jeg har nemlig fået mig noget af et chock, efter ufattelig lang tid med at få forbindelsen i orden mellem banken i DK (danske bank) og med den svenske bank (skånes provinsbank), har jeg fået lavet en lånansøkning og fået svar: knap 500 000 skr blev det til, ikke meget. Jeg ved ikke hvad jeg havede håbet på/regnet med, ikke flere millioner, men lidt mere end 500 000 skr havede jeg sgu. Det sætter sine begrænsninger. :thumbdown Jeg er lidt i tidsnød da jeg gerne skulle have fundet noget inden vinter da jeg bor i et kolonihavehus hvor der hverken er vand eller lokum om vinteren og ingen el
Guest carspar Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Det gik fint for mig med at åbne den.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu