Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja man lære jo hver dag når man begiver sig ud i nye projekter... Har lige overført en hulens masse penge i udbetaling meen har ikke fået min kontrakt uderskrevet tilbage fra bostadsforeningen... det skyldes så at jeg skulle fremsende lønoplysninger til foreningen til sikring for min evne til at betale de månedlige ydelser.... Mit spørgsmål er så, er det normalt at man tjekker så meget omkring ens økonomi inden man køber??? Og er det her samme tur mht. godkendelse som i banken??? :confused:

Besvaret

Hmm , min boligforening ville bare have en sludder med mig og sikre sig at jeg rent faktisk ville bo på adressen, de ville ikke se nogle økonomiske forhold, de spurgte dog løst til det, men skulle ikke se dokumentation....

Besvaret

det virker som om bankerne i sverige passer en del mere på deres penge end de danske banker, så vær meget venlig og tag pænt tøj (evt en fake mappe) når du skal i banken..

Besvaret
det virker som om bankerne i sverige passer en del mere på deres penge end de danske banker' date=' så vær meget venlig og tag pænt tøj (evt en fake mappe) når du skal i banken..[/quote']*arh*...så er det altså ikke værre. Går ud fra dit indlæg var ment i sjov!?
Besvaret
det virker som om bankerne i sverige passer en del mere på deres penge end de danske banker' date=' så vær meget venlig og tag pænt tøj (evt en fake mappe) når du skal i banken..[/quote'] Det var sqda noget underligt noget. Kunne aldrig finde på at "klæde mig ud" bare fordi jeg skulle i banken. Din økonomi tæller altså mere end din påklædning/udklædning.
Besvaret

hvis man vil være bombesikker så hjælper det selvfølgelig. bankrådivere er jo bare mennesker. jeg fik ikke et lån i danske bank her i sverige i første omgang, og det var selvom jeg ville have 10.000 kr til forbrug hver måned, men een bankrådgiver er vel heller ikke specielt repræsentativt.

Besvaret

Nææ det er sjovt at der er så stor forskel på banker i DK og S... her får man jo næsten smidt lån i nakken, og især hvis det er lån til bolig eller forbedringer af boliger.... Tror man skal shoppe lidt rundt for at få de bedste tilbud....

Besvaret
Nææ det er sjovt at der er så stor forskel på banker i DK og S... her får man jo næsten smidt lån i nakken, og især hvis det er lån til bolig eller forbedringer af boliger.... Tror man skal shoppe lidt rundt for at få de bedste tilbud....
Få et lånebevis fra en bank først, med den i hånden kan du så shoppe :D
Besvaret
Ved du om de acceptere et dansk lånebevis???
det kan vel aldrig skade, det nemmeste for mig var at oprette en konto hos nordea i dk og derefter få dem til at henvise mig til den svenske nordea.
Besvaret
det kan vel aldrig skade' date=' det nemmeste for mig var at oprette en konto hos nordea i dk og derefter få dem til at henvise mig til den svenske nordea.[/quote'] Det er ikke nødvendig at oprette konto i danske nordea. Jeg fik DK-nordea til at tjekke min økonomi og forhørte mig om lån, hvorefter jeg fik et anbefalelsesbrev jeg kunne tage med til svenske nordea, da det ville være billigere for mig at låne pengene i Sverige. De kunne ordne kontakten, hvis det var nødvendigt. Alt i alt en god service, selvom jeg ikke var kunde hos dem. :)
Besvaret
Det er ikke nødvendig at oprette konto i danske nordea. Jeg fik DK-nordea til at tjekke min økonomi og forhørte mig om lån' date=' hvorefter jeg fik et anbefalelsesbrev jeg kunne tage med til svenske nordea, da det ville være billigere for mig at låne pengene i Sverige. De kunne ordne kontakten, hvis det var nødvendigt. Alt i alt en god service, selvom jeg ikke var kunde hos dem. :)[/quote'] det er sgu god service :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...