Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

først af alt, det blir en superlækker mix af sprog det her.. Har en fråga till er experter på dansk lovgivning. Har en god ven som separerat fra sin kæreste, och han ejer den andelsbolig som de bott i (han købte den før de blev et par). De har en datter. Nu när hon flyttar ud, så kræver hon halvdelen av værdiet i andelsboligen. Har hon lov til det?

Besvaret

Hvis vi taler om en andelsbolig i Danmark så kan jeg slet ikke forestille mig hun har det... Der gælder vel ikke særlige regler for andelsboliger i forhold til ejerboliger. Og har du boet med din kæreste i "hans hus", aldrig været gift så har du ikke ret til noget som helst. Ej heller i tilfælde af dødsfald. Tror der er særlige regler ved lejeboliger at den "svage" part har ret til at overtage lejemålet hvis de har boet med fællles adresse længe nok, men det er jo ikke tilfældet her. Iøvrigt er det jo hende der flytter..

Besvaret

Jeg har en kollega som er igennem det samme. Det er hende som har financieret andels boligen, og har bedt manden om at flytte ud. Da de kun har været kærester, har han ret til absolut ingen ting. I dit tilfælde tror jeg ikke hun får meget andet end børne penge.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...