Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg skal til Tyskland på tirsdag og hente min mercedes clk320 fra 2001. For en god ordens skyld skal det nævnes, at jeg er 25 (26 til juni) og har haft kørekort siden feb. 1999 og at jeg bor i MALMÖ. Jeg har lige fået mit svenske person nummer og er i gang med at indhente tilbud på en hel-forsikring til min nye lille bil :D Jeg har allerede indbo (hem) forsikring hos salusansvar, men de er sgu lidt dyre når det kommer til bil forsikringen (tilgengæld var de meget billige med indbo). Når jeg nu finder det bedste tilbud på en bil forsikring, så kan det jo godt være at netop det selskab kræver immobilizer, omkodning af nøgler, samt indgravering af stelnummer i ruden(ruderne?). Så har jeg nogle spørgsmål til alle jer hjælpsomme sjæle :confused: 1.) Immobilizer er det det samme som den startspærre, der jo er standard i den bil jeg skal købe? 2.) Skal jeg til et autoriseret mercedes værksted for at få omkodet nøgler og skrevet stelnummer i ruderne? Eller skal nøglen omkodes hos mercedes og stelnummeret i ruderne ordnes et helt andet sted? 3.) Hvad koster det at få gjort de 2 ting og er der nogen der kan anbefale nogle steder (gerne med link eller tlf.nr) På forhånd mange tak /Michael

Besvaret
1.) Immobilizer er det det samme som den startspærre, der jo er standard i den bil jeg skal købe? 2.) Skal jeg til et autoriseret mercedes værksted for at få omkodet nøgler og skrevet stelnummer i ruderne? Eller skal nøglen omkodes hos mercedes og stelnummeret i ruderne ordnes et helt andet sted? 3.) Hvad koster det at få gjort de 2 ting og er der nogen der kan anbefale nogle steder (gerne med link eller tlf.nr) På forhånd mange tak /Michael
Ad 1) Ja det vil jeg bestemt mene. Ad 2) Er du sikker på det er stelnummeret du skal have ingraveret i ruderne? Normalt er det nummerpladen man man selv laver med klistermærker og noget dims der ætser. Pris 295 sek tror jeg. Jeg har tidligere lagt et link herind hvor man kunne købe sådan et rudemærkekit..prøv at søge efter det. Omkodning af nøgler. Ja, autoriseret Mercedes. Pris omkring 1000 sek. Ad 3) ialt under 1500 sek... http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=3037&highlight=m%E6rkning her er tråden...
Besvaret

Hej Moeke tak for svarene :love: men jeg håber der er en der definitivt kan svare på om bilens medfødte immobilizer/startspærre er det forsikringsselskabet mener, når de siger bilen skal være udstyret med godkendt immobilizer (den der sidder i mercedes er jo godkendt af det tyske tüv). Og jeg mener også at det er stelnummer og ikke nummerplader, der skal skrives i ruderne, da bilens stelnummer er dens identitet og ikke pladerne, den kan jo få mange plader i mange lande, men kun 1 stelnummer (med mindre nogen har fusket). Håber på flere svar :D

Besvaret
Og jeg mener også at det er stelnummer og ikke nummerplader' date=' der skal skrives i ruderne, da bilens stelnummer er dens identitet og ikke pladerne, den kan jo få mange plader i mange lande, men kun 1 stelnummer (med mindre nogen har fusket).[/quote']Det er bilens indregistreringsnummer der skal ætses/graveres i begge sideruder, da indregistreringsnummeret, i Sverige, følger bilen i hele dens svenske levetid.
Besvaret

Tak :th2: Så fik vi det helt på plads og jeg tog fejl, men nu ved jeg da at jeg kan få det sæt man kan bestille online til 199,- Så tak til alle for venligheden... p.s håber stadigt nogle kan svare på det med immobilizeren :scared:

Guest ThomasO
Besvaret

Jeg fik sådan et rude ætsningskit med da jeg tegnede forsikring hos LF. Går stadigt og glor på det og overvejer om jeg skal bruge det. :sick:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...