Niels Erik H Skrevet March 18, 2006 Rapporter Skrevet March 18, 2006 HVordan er reglerne egentlig med xenon? I DK skal du jo have lygtevasker på hvis det er eftermonteret, men hvad med i sverige? Det blænder jo helt vildt hvis lygten er beskidt:(
larscph Besvaret March 18, 2006 Rapporter Besvaret March 18, 2006 HVordan er reglerne egentlig med xenon? I DK skal du jo have lygtevasker på hvis det er eftermonteret' date=' men hvad med i sverige? Det blænder jo helt vildt hvis lygten er beskidt:([/quote'] Reglerne er så vidt jeg er orienteret de samme i hele EU. Der skal både lygtevasker og automatisk niveauregulering på uanset om den er ab fabrik eller eftermonteret.
Niels Erik H Besvaret March 18, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 18, 2006 Reglerne er så vidt jeg er orienteret de samme i hele EU. Der skal både lygtevasker og automatisk niveauregulering på uanset om den er ab fabrik eller eftermonteret. Jamen det gør det jo så nemt:) Mente bare kun det var ved eftermonteret at der var krav om lygtevasker, men kan egentlig godt se det ikke ville være ret logisk:rolleye:
Guest jxhab Besvaret March 18, 2006 Rapporter Besvaret March 18, 2006 Reglerne er så vidt jeg er orienteret de samme i hele EU. Der skal både lygtevasker og automatisk niveauregulering på uanset om den er ab fabrik eller eftermonteret. Deruod over skal lygteglasene være godkendt til det. det med småt: "Efter Detailforskrifter for Køretøjer, pkt. 6.02.020 (4), skal nærlyslygte til gasudladningslampe (xenon) og gasudladningslampe hertil være godkendt i henhold til ECE-regulativ 98 (lygte), ECE-regulativ 99 (lampe) og/eller EF-direktiv 76/761 (lygte og lampe) og være "E"- eller "e"-mærket. Med andre ord er det ikke kun xenonpæren som skal være godkendt, men også lygten (glas og parabol) skal være godkendt til brug med gasudladningslampe."
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu