CAC Skrevet March 19, 2006 Rapporter Skrevet March 19, 2006 Hej Alle Vi er et par der overvejer at flytte over sundet til all jer, men jeg læste et indlæg her på debatten om at starte ud med en lejelejlighed og derefter finde den perfekte bostadsrätt. Jeg synes at det lyder tiltalende, da man så har bedre muligheder for at finde en lejlighed der passer til vores ønsker. Umiddelbart føler jeg at som situationen er nu (ingen bil og bosiddende i Birkerød) at det er ret omstændigt at skulle gennemføre en ordentlig hussøgning i Malmø når man skal med tog derover og sikkert ikke kan få set ret mange lejligheder pr gang. Hvad synes I om fremgangsmåden... pros & cons? Hvad er reglerne i SE, kan man måske leje sig ind og flytte 2 mdr efter hvis man finder en god bostadsrätt eller aftaler man en fast periode. Det er vel heller ikke så smart hvis man binder sig for en periode i leje lejligheden? Findes der mæglere der hjælper med hussøgningen hvis man ikke er så mobil, så de evt. henter folk og viser dem rundt? Nå, det var mange spørgsmål herfra, jeg takker på forhånd alle dem der vil lange et godt råd over sundet :-)
Calle Besvaret March 19, 2006 Rapporter Besvaret March 19, 2006 Hej CAC, Vi er et par som lige er flyttet til Lund i en lejelejlighed. Jeg mener helt klart at i skal prøve at bo herover inden i køber. Det er ikke let at sætte sig ind i hvor man vil kunne lide at bo, blot ved at besøge byen et par gange. De fleste private lejelejligheder lejes ud for en periode på typisk ½ - 1 år, og ofte møbleret. Jeg har ikke rigtig erfaring med lejlighed gennem boligforeninger. Svenskerne er forsigtige med hvem de lejer ud til. Mange vil gerne se dokumentation for at man er en god lejer og en god betaler. Jeg er ikke sikker på at man kan lokke en ejendomsmægler til at hente een. Min beskedne erfaring med bybusser herover er ret god, så det kunne måske også være en mulighed. Ellers koster bilerne jo ikke alverden på denne side ;) Held og lykke! /C
CAC Besvaret March 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 20, 2006 Hej Calle Tak for svaret. Ellers nogle fordele eller ulemper ved fremgangsmåden, fra folk der evt. har erfaringer med at leje?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu