Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Efter at have læst 714 tråde ang. import af biler fra div. dele af verden til Sverige, har jeg måtte give op... Mit stille spørgsmål går ud på hvordan det skal foregå hvis man køber en bil i DK via en ganske alm. forhandler og vil have den med til sverige.... det virker som om at man kan købe den uden afgift i DK hvis man self. har en adresse i sverige, men man kan da ikke købe den uden dansk moms? og i så fald skal man så betale moms en gang til når man kommer til sverige? det virker i hvert fald helt forkert i min verden at man kan komme til at betale 2x moms i EU? men nogen steder står der at hvis bilen er under 6 mdr (og/eller 6000km) så skal man betale moms (igen) ved indførsel til sverige. Ellers håber jeg på at fremgangsmåden er følgende: 1. køb uden afgift i dk (med dk moms) 2. få grænse plader 3. Få den synet i sverige og få SE plader (pris ca 3000 sek?) 4. Hyg dig i en importeret ny bil til ca. 10-20.000 dkk billigere i mit tilfælde. (hvis man kun betaler moms 1 gang, og der ikke er andre ukendte enorme udgifter)?

Guest ThomasO
Besvaret

Nogle forhandlere i Kbh området kan levere din bil på Svenske plader for dig. De kender ganske udemærket trafikken. Prøv at spørge mærkeforhandleren. Bemærk dog at nogle mærker eks BMW inkluderer fri service (max.100.000km) og trafikforsikring de første 3 år. Det har også en værdi du bør regne med i det samlede regnskab. Du kan også risikere at den danske model er dårligere udstyret grundet afgifterne, således at den bliver meget svær at komme af med herovre, når den skal sælges brugt. Det er egentligt ligemeget om du betaler Dansk eller Svensk moms på 25%, det som er diskuteret er at du betaler 16% EU moms på en brugt Tysk bil. Det er mange penge hvis du køber for 300.000kr. Men ved ny bil...glem den side af sagen ...

Besvaret

Tak Thomas Oki jeg tror nok at det var det svar jeg havde håbet på. :) Jeg kigger på en Ford Focus ST, og har tænkt mig at få det mest af ekstra udstyret med fra start, så det med videresalg pga udstyr håber jeg ikke bliver et problem. Har snakket med scaniadam taastrup, ang levering på svenske plader, og han vidste kun noget om grænseplader, men du siger at det kan lade sig gøre at få dem til at levere med svenske plader? Det er da værd at forsøge, hvis det kan lade sig gøre... :)

Guest ThomasO
Besvaret

Jeg havde hørt at en Toyota forhandler m.fl. havde den service, fordi de solgte ret mange den vej. Kan ikke huske helt om de Monks biler eller sådan noget.... Men prøv nu at se grundigt efter om det kan betale sig, og her snakker jeg om den "pakke" med service og forsikring, som de svenske somme tider sælger med inkluderet i prisen. Altså samlet pris som du sammenligner med i DK uden disse ting inkluderet. Det kan jo være et betragteligt beløb. Der står mere om det i andre tråde, men de er ret fragmenterede og taber tit "tråden", derfor er det et helvede at genfinde. Men prøv alligevel.

Besvaret
Tak Thomas Oki jeg tror nok at det var det svar jeg havde håbet på. :) Jeg kigger på en Ford Focus ST, og har tænkt mig at få det mest af ekstra udstyret med fra start, så det med videresalg pga udstyr håber jeg ikke bliver et problem. Har snakket med scaniadam taastrup, ang levering på svenske plader, og han vidste kun noget om grænseplader, men du siger at det kan lade sig gøre at få dem til at levere med svenske plader? Det er da værd at forsøge, hvis det kan lade sig gøre... :)
Hvis du er hooked på en ford focus ST (vel nok GHIA model)så prøv at ringe til Ford ude ved Tårnby eller til Ford Helsinge - De har prøvet det før
Besvaret
Nej ikke Ghia modellen, Focus Sports technologies, den nye orange sag... mange heste, volvo motor... :) bare ikke i orange :)
Hvorfor gå over åen efter vand? Er der så meget at spare, når evt. manglel på garanti, stemplet som direkt-import osv. tages med i beregningerne? Udover det faktum at Ford vist ikke er det nemmeste mærke at komme af med igen... Bare et par nysgerrige spørgsmål.
Besvaret
Hvorfor gå over åen efter vand? Er der så meget at spare, når evt. manglel på garanti, stemplet som direkt-import osv. tages med i beregningerne? Udover det faktum at Ford vist ikke er det nemmeste mærke at komme af med igen... Bare et par nysgerrige spørgsmål.
Det er også et faktum at ford er en af de mest solgte bilmærker i verden. så helt svært kan det da ikke være at komme af med. Jeg selv har da været med til at sælge op til 79 nye ford biler på blot 4 timer (i england), I danmark 31 på 4 timer og her i sverige har jeg været med til at sælge op til 54 også blot på 4 timer. Så helt svært er det ikke:) Du har ret i at den så er stemplet som direktimport men garanti har man jo stadig og overholdes serviceinteval osv. med de rette stempler i bogen - så kan jeg da ikke se nogle problemer.
Besvaret
Jeg kan godt forstå argumentet med over åen for vand, men jeg bor stadig i DK og flytter først til sommer, og håber på at kunne få så meget til at være på plads før jeg flytter...og hvis jeg så kunne spare penge oven i købet, så er det jo ikke helt skidt i min bog... men hvis det er på bekostning af store ulemper på andre punkter er det selvfølgelig ikke det værd... men det håber jeg selvfølgelig ikke det er...
Besvaret

Når du har fået prisen i DK går du til en forhandler i SE, og spørg om de kan gå under den her pris, I mit tilfælde gjore de det, uden at blinke. der ud over kom 3 års gratis fuld forskring. det er også værd at tage med.... husk at den bliver dyre at forsikre i SE når den er importeret, vi giver mere for en 1.6L end en 3.2L fordi 1.6 er importeret..... og det er samme mærke. 1.6 er dog total skrabet for udstyr, imodsætning til 3.2...... Der skal tænkes meget og regnes en del, før man tager sådan en beslutning.

Besvaret
Det er også et faktum at ford er en af de mest solgte bilmærker i verden. så helt svært kan det da ikke være at komme af med. Jeg selv har da været med til at sælge op til 79 nye ford biler på blot 4 timer (i england), I danmark 31 på 4 timer og her i sverige har jeg været med til at sælge op til 54 også blot på 4 timer. Så helt svært er det ikke:) Du har ret i at den så er stemplet som direktimport men garanti har man jo stadig og overholdes serviceinteval osv. med de rette stempler i bogen - så kan jeg da ikke se nogle problemer.
Ja ok...synes bare ikke jeg ser så mange Ford´er på vejene herovre. Men måske de bare forsvinder i mængden af luxusbiler....sikkert.
Besvaret
Når du har fået prisen i DK går du til en forhandler i SE, og spørg om de kan gå under den her pris, I mit tilfælde gjore de det, uden at blinke. der ud over kom 3 års gratis fuld forskring. det er også værd at tage med.... husk at den bliver dyre at forsikre i SE når den er importeret, vi giver mere for en 1.6L end en 3.2L fordi 1.6 er importeret..... og det er samme mærke. 1.6 er dog total skrabet for udstyr, imodsætning til 3.2...... Der skal tænkes meget og regnes en del, før man tager sådan en beslutning.
3 års fuld forsikring? ja det er jo rigtigt meget værd at tage med, men er det normalt? Da jeg regner med at skulle af med noget i omegnen af 15.000 om året for at forsikre den, så vil de jo hurtigt have en meget høj værdi med forsikring...
Besvaret
3 års fuld forsikring? ja det er jo rigtigt meget værd at tage med' date=' men er det normalt? Da jeg regner med at skulle af med noget i omegnen af 15.000 om året for at forsikre den, så vil de jo hurtigt have en meget høj værdi med forsikring...[/quote'] sorry det blev ikke kommunikeret korrekt, det er den sidste del af forsikringen, en forsikring er inddelt i 3 dele det er den sidste del af forsikringen, kan ikke huske hvad den hedder, så jeg spare ca 3-4000 om året i forsikring i 3 år.
  • 6 months later...
Besvaret
Håv håv... ST er da en luksusbil ;)
Er det ikke betegnelsen for en Stationcar? =) :tongue2:
Besvaret
sorry det blev ikke kommunikeret korrekt' date=' det er den sidste del af forsikringen, en forsikring er inddelt i 3 dele det er den sidste del af forsikringen, kan ikke huske hvad den hedder, så jeg spare ca 3-4000 om året i forsikring i 3 år.[/quote'] Den "sidste" del af forsikringen = vagnskade ... Svarer på flere måder til kasko i DK, men der er forskelle (forstået på den måde, at noget af det, som i DK dækkes af kasko, allerede kan være dækket i de "første" dele af forsikringen. Hvis det skal forstås 100 %, er man nødt til at nærlæse danske og svenske forsikringsvilkår og sammenligne minutiøst - og det orker jeg ikk'
  • 4 months later...
Besvaret

Nu skriver i meget om Ford i denne tråd! Jeg er selv på udkig efter en den nye Volvo C30. Pris forskellen fra DK til SE er på ca. 100000 SEK. Jeg har lidt svært ved at gennemskue om det ville ku betale sig at importere en ny C30 købt i DK, eller købe i Sverige. Nogen der har lidt erfaring med køb af Volvo i DK/SE som samtidig er bosidende i SE??

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...