Jesper Lau Skrevet March 27, 2006 Rapporter Skrevet March 27, 2006 Fandt lige denne liste med trådløse netværk som er åbne for alle: http://www.netfree.se/index.php?page=hitta&lan=skane Er dit netværk på listen:surprise: /Jesper
Miss W Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Øhhh skal lige forstå dette korrekt... vil det sige at der på nettet ligger en opdateret liste over usikrede trådløse netværk??? Hos os her i København har vi sikret vort trådløse - men det skræmmer mig da at der findes noget sådan... Eller findes der også noget lignende i DK? /Winnie
Gio Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Fandt lige denne liste med trådløse netværk som er åbne for alle: http://www.netfree.se/index.php?page=hitta&lan=skane Er dit netværk på listen:surprise: /JesperHvorfor bruge en liste? tag din bærbare med ned i bilen, start Netstumbler op...kør en runde i nabolaget - og så har du rigeligt med piv-åbne netværk at vælge imellem. Husk dog på at du bryder loven, hvis du benytter dig af et netværk uden tilladelse. (surprise!)
Jesper Lau Besvaret March 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 27, 2006 Det var egentlig også kun for at advare diverse teknikmongoler som selv har sat trådløst netværk op derhjemme uden at tænke på sikkerheden. Jeg har selv et pivåbent trådløst netværk men det står ikke på listen:D /Jesper
Gio Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Det var egentlig også kun for at advare diverse teknikmongoler som selv har sat trådløst netværk op derhjemme uden at tænke på sikkerheden. Jeg har selv et pivåbent trådløst netværk men det står ikke på listen:D /Jesper...og du er sgu´ da ikke "teknik-mongol"!? ;) Problemet er jo...folk sætter stikket i boksen, og så spiller det. Førhen var sikkerheden nedprioriteret, da det var for "nørdet" at sætte op. Dette er producenterne dog blevet en hel del bedre til, efter der er kommet så meget mere fokus på sikkerheden. Så nu er der ofte en "wizard" brugeren kan køre igennem, og så er der sikret med WPA-kryptering e.l. Men det kan stadig være en hund at få til at køre ordentligt - og så reset´er folk lige deres hardware - og så er det slut med krypteringen igen. Men der er hul igennem :o Miss W: Ja - der findes tilsvarende lister over DK.
Miss W Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Miss W: Ja - der findes tilsvarende lister over DK. Tak Gio, rart at vide... det anede jeg ikke. Har du evt. et link? Det er altid rart at blive klogere... Smil, Winnie
Gio Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Tak Gio, rart at vide... det anede jeg ikke. Har du evt. et link? Det er altid rart at blive klogere... Smil, WinnieEn af de mere officielle sider om emnet kunne være: http://openwifi.dk/index.php?page=findspots ...så er det bare at søge
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu