Guest jxhab Skrevet March 28, 2006 Rapporter Skrevet March 28, 2006 Nu står jeg selv i situationen og jeg kan sgu ikke huske proceduren 100%. Det på den danske side har jeg styr på, men på den svenske side. Jeg har søgt lidt men uden held. Så korrekt mig venligst hvis det er forkert. Skal jeg kontakte bilprövning først og derefter får jeg papirene som jeg kan bruge til at få nummerplade osv osv eller hur? Hvis nogen gider bruge 5-10min på sådan en sticky guide ville det være fantastisk =)
Thomas Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Så har du ikke søgt godt nok! Om det er fra dk elle tyskland er ligemeget ved import, det er samme procedure...
Guest jxhab Besvaret March 29, 2006 Rapporter Besvaret March 29, 2006 Så har du ikke søgt godt nok! Om det er fra dk elle tyskland er ligemeget ved import, det er samme procedure... Ah ok.. Det kunne måske hjælpe lidt.. Men en sticky kunne være god alligevel (for os.. øh jeg mener de dovne :-)
Quark Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Bil fra DK til SE Når du har været på toldkontoret i Danmark og fået vurderet din bil. Går der en meeget lang tid og pludselig får du et brev om at du skal have X antal kr. tilbage i afgift, da du jo eksporterer bilen. Det godkender du, hvis du mener beløbet er det rigtige. Du kan allerede på det tidspunkt hvor du skriver under på bilen skal eksporteres køre til den svenske synshal. Der godkender bilen, giver den et nyt registreringsnr og en godkendelse. Så kommer der en registreringsattest fra vv og en nummerplade. Når du har forsikringen iorden får du dit "klistermærke" til den svenske nummerplade. Den sætter du på. Derefter sætter du nummerpladen på bilen. Bingo! Den er svensk. Men stadig også dansk! Derfor kører du nu til motorkontoret i Rødovre og afmelder din bil og tager papirene med fra den svenske synshal og vv. og afleverer din danske plade. Så er det ind til told og fortælle dem den samme historie. Se nu begynder de laaaaangsomt at bevæge på sig! Og du får pludselig en dag pengene fra din danske afgift tilbage. Sådan var det da for mig da jeg lavede nummeret med min MC. God fornøjelse og husk omkring 1800 sekr til afgiften i den svenske synshal. Hilsen Peter:tongue2:
Guest jxhab Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Når du har været på toldkontoret i Danmark og fået vurderet din bil. Går der en meeget lang tid og pludselig får du et brev om at du skal have X antal kr. tilbage i afgift, da du jo eksporterer bilen. Det godkender du, hvis du mener beløbet er det rigtige. Du kan allerede på det tidspunkt hvor du skriver under på bilen skal eksporteres køre til den svenske synshal. Der godkender bilen, giver den et nyt registreringsnr og en godkendelse. Så kommer der en registreringsattest fra vv og en nummerplade. Når du har forsikringen iorden får du dit "klistermærke" til den svenske nummerplade. Den sætter du på. Derefter sætter du nummerpladen på bilen. Bingo! Den er svensk. Men stadig også dansk! Derfor kører du nu til motorkontoret i Rødovre og afmelder din bil og tager papirene med fra den svenske synshal og vv. og afleverer din danske plade. Så er det ind til told og fortælle dem den samme historie. Se nu begynder de laaaaangsomt at bevæge på sig! Og du får pludselig en dag pengene fra din danske afgift tilbage. Sådan var det da for mig da jeg lavede nummeret med min MC. God fornøjelse og husk omkring 1800 sekr til afgiften i den svenske synshal. Hilsen Peter:tongue2: Fantastisk.. Jeg takker og bukker og Peters tråd burde blive til en sticky =)
Quark Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 God site der fortæller eksport Her er en side med gode råd omkring bil ind og ud af landet! http://www.workindk.dk/Transport/0/4/0
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu