Jump to content

Ormekur til en missekat ?

Recommended Posts

Guest ThomasO
Skrevet

Hej katte ejere Min families naboer i Danmark er endnu en af disse danske familier der henrykt på vegne af os herovre, lige bestiller "varer med hjem" nu vi alligevel kører over hver dag. (Kender i det) Nu drejer det sig om en almindelig Ormekur til en Kat, men da vi ikke har disse dyr er jeg lidt i tvivl. Situationen er den at en Ormekur koster en dyrlægekonsultation i DK, + selve kuren, hvor det forlyder at Svenskerne bare henter en på apoteket.

• Nogen der ved noget konkret om dette?
  • Det hedder vel bare en ormekur herovre også ikk?
  • Eller er en Orm kun en slange?
  • Kan den købes i håndkøb?

Besvaret

Hej. En ormekur hedder avmaskning. Vi har lige fået lavet en på begge vores katte, men har i Sverige var det en sprøjte de fik. Dyrlægen sagde at det var lettere end pillerne som kattene var vant til fra Danmark. Vi gav 150sv.kr pr kat. Der oveni kom godt nok 200sv.kr pr kat for nogle paprier der skulle underskrives pga de havde været ude af landet. Så spørgsmålet er vel om man overhoved kan købe en ormekur uden at man skal skrive under på disse dyre stykker papir, hvor man lover højt og helligt at komme igen inden 4 uger hvis dyret har været uden for landet. De er jo lidt skrappe når det er dette emne :)

Guest ThomasO
Besvaret

Dvs forskellen er måske at - for at sige det lige ud om man kommer med missen under armen til dyrlægen, eller man selv bare køber den Avmaskning? Papiret er måske fordi den har været uden for landet? Tror jeg tøffer ned på apoteket og ser om de vil sælge mig sådan en "avmaskning". Sikke et besvær for et dyr jeg aldrig har set, men tak for jeres input det var til stor hjælp.

Besvaret

Jag köper alltid avmaskningspiller i Sverige. Den som är mest effektiv heter Drontal, och tar 2 sorters mask (orm). Gå bara fram till "Håndkøbsdisken" (ikke recept) och be om Drontal. Jag brukar köpa 3 paket åt gången, det är bara 2 piller i varje, kostar (sek) 65-70 kr tror jag.

Besvaret
Det är per paktet de kostar det' date=' inte för 3 st. Så lite dyrt är det, men man slipper i alla fall ränna till veterinären varje gång![/quote'] Jeg køber samme piller til mine forældre. De koster +200 dkk for en pakke i DK !!!
Guest ThomasO
Besvaret

Så har jeg købt en bunke af de her "Drontal Vet", de koster 77 sek, dvs da jeg købte 3 pakker a` 2 stk skulle det modsvare 1 pakke i DK. Ialt 231sek for 3 pakker x dagens kurs på 79,95 = 184.68 Dkr Skal man så yderligere til dyrlægen også, skal det nok blive "dyrt" i DK. Hende på apoteket grinede, Jasåååå.... medicin parallel import :D

• 1 year later...
Besvaret

En gang til for prins knud :-) Hvis man skal have kattene med til danmark engang i mellem, skal de have chip, eller øremærkning, rabies vacine blodprøve og pas. samt ormekur, skal den gives af dyrelæge eller kan man evt dokumentere hvis man nøjes med at købe en pakke af 2 stk? har 2 katte, går den?

Besvaret

Jeg tror det kommer an på hvad dyrlæge det er. Hvis katten ikke har været udenfor sverige det sidste år så er det ikke sikkert de skal avmaskes. Den dyrlæge vi bruger sætter altid kryds i den rubrik..... - men hun siger det ikke er nødvendigt med alle de ormekurer

• 3 weeks later...
  • 6 months later...
Besvaret
Jag köper alltid avmaskningspiller i Sverige. Den som är mest effektiv heter Drontal, och tar 2 sorters mask (orm). Gå bara fram till "Håndkøbsdisken" (ikke recept) och be om Drontal. Jag brukar köpa 3 paket åt gången, det är bara 2 piller i varje, kostar (sek) 65-70 kr tror jag.
Hej Mohlin Er der flere slags ormekure ( avmaskningspiller ) altså til alle slags uden recept i sverige?? PFT: på forhånd tak larry88
Besvaret
Hej Mohlin Er der flere slags ormekure ( avmaskningspiller ) altså til alle slags uden recept i sverige?? PFT: på forhånd tak larry88
Du kan købe receptfrie ormekure til hund og kat i Sverige. Ellers kan de købes billigere endnu på nettet fra England.
Besvaret

Larry. Det finns en som heter Droncit också, men den tar bara bandmask, så varför man ska använda den istället för Drontal vet jag inte. Sen finns det en sort som är en salva som man sprutar in i munnen på katten, och den tar alla andra sorter UTOM bandmask.

• 2 years later...
Besvaret
En gang til for prins knud :-) Hvis man skal have kattene med til danmark engang i mellem, skal de have chip, eller øremærkning, rabies vacine blodprøve og pas. samt ormekur, skal den gives af dyrelæge eller kan man evt dokumentere hvis man nøjes med at købe en pakke af 2 stk? har 2 katte, går den?
Jeg har samme spørgsmål men syntes ikke rigtigt der kom noget klart svar. Min kat skal en weekend i maj til Danmark og passes. Han "emigrerede" fra Danmark til Sverige for ca 6 mdr. siden og han har fået rabies vaccine og alt det der. Som jeg forstår reglerne skal en kat der har sat sine ben i Danmark avmaskas inden den kan tages retur til Sverige korrekt? Det der er så pi**e besværligt er, hvis man hver gang skal til at finde en dyrlæge i DK og bestille tid og betale dyre domme for at katten kan få en pille hver gang katten skal til DK. Jeg faldt over denne tråd og ser at det skulle være muligt selv at avmaske katten i Sverige inden jeg tager til DK og så gælder det retur til Sverige? (Hvad er ellers idéen i at avmaske katten i Sverige inden afrejse til Danmark. Danmark kræver jo ikke at den skal avmaskes)
Besvaret

Hvis du kun skal have katten over i en weekend - så smutter du da bare til den svenske dyrlæge og får et 4-veckors intyg. For vores hund giver vi 50 sek for at oprette og 50 sek for at afslutte, og så har jeg selv ormekuren med til ham.

Besvaret
Hvis du kun skal have katten over i en weekend - så smutter du da bare til den svenske dyrlæge og får et 4-veckors intyg. For vores hund giver vi 50 sek for at oprette og 50 sek for at afslutte' date=' og så har jeg selv ormekuren med til ham.[/quote'] Suk så man skal altså til en dyrlæge uanset hvad. Hvad mener du med "50 sek for at oprette og 50 sek for at afslutte"? 4-veckors intyget gælder vel i 4 uger fra oprettelsen. Hvad er det der skal afsluttes?
Besvaret
Suk så man skal altså til en dyrlæge uanset hvad. Hvad mener du med "50 sek for at oprette og 50 sek for at afslutte"? 4-veckors intyget gælder vel i 4 uger fra oprettelsen. Hvad er det der skal afsluttes?
Ja dyrlægen kan jeg ikke se hvordan du kan slippe udenom, med mindre du smugler katten (dette er ikke en opfordring!). Man går til dyrlægen når man skal have lavet 4-ugers intyget, og senest 4-uger efter oprettelse skal du have afsluttet intyget. Og jeg betaler 50 sek hver gang. Jeg bestiller ikke tid til dette, normalt tager det ikke fem minutter.
Besvaret

Hvad er det lige der skal afsluttes? Har da aldrig vendt tilbage til dyrlægen inden 4 uger i de 6 år vi har pendlet med hund mellem Sverige og Danmark, og er heller ikke blevet bedt om det fra nogen af de forskellige dyrlæger der har lavet indtyg på hundene. Du kan få sat kryds i rubrik B, (mener jeg) hvor ejeren skriver under på at man avmasker hunden inden 28 dage.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...