Mmmelissa555 Skrevet April 13, 2006 Rapporter Skrevet April 13, 2006 Da jeg lige hurtig skulle i netto i kbh, holdte jeg lige på netto i 10 min. På parkeringskiltet stod der at man måtte holde i 30 min. Jeg havde lige fået ny bil m. svensk nr. plade, og havde ikke fået sat en p-skive i endnu... Ja det var ikke så smart, men nu sidder jeg med en böde på 510 kr., det er lidt ärgeligt. Er der nogle der ved om der er noget man kan göre, eller kan jeg blive nöd til at betale den...
Miriam Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Da jeg lige hurtig skulle i netto i kbh, holdte jeg lige på netto i 10 min. På parkeringskiltet stod der at man måtte holde i 30 min. Jeg havde lige fået ny bil m. svensk nr. plade, og havde ikke fået sat en p-skive i endnu... Ja det var ikke så smart, men nu sidder jeg med en böde på 510 kr., det er lidt ärgeligt. Er der nogle der ved om der er noget man kan göre, eller kan jeg blive nöd til at betale den... Hvis man skal klage over den, så skal man først betale den og så sende sin klage ind, men i dit tilfælde er der nok ikke noget at gøre da det er din egen fejl. De har billede af din bil så det er nok bare at bide i det sure æble og betale :(
Michael Rasmussen Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Da jeg lige hurtig skulle i netto i kbh, holdte jeg lige på netto i 10 min. På parkeringskiltet stod der at man måtte holde i 30 min. Jeg havde lige fået ny bil m. svensk nr. plade, og havde ikke fået sat en p-skive i endnu... Ja det var ikke så smart, men nu sidder jeg med en böde på 510 kr., det er lidt ärgeligt. Er der nogle der ved om der er noget man kan göre, eller kan jeg blive nöd til at betale den... Hvem har udstedt p-bøden? carpark eller kommune????? Hvis det er et privat p-selskab ligger der vist precedens for at de kun kan give bøden til føren og ikke bilen
Mmmelissa555 Besvaret April 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 13, 2006 Hvem har udstedt p-bøden? carpark eller kommune????? Hvis det er et privat p-selskab ligger der vist precedens for at de kun kan give bøden til føren og ikke bilen Det er carpark. Som sagt var jeg i netto i 15 min. Der står obs. tid er på 11 min.
Madsen Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Vi har prøvet det samme og så længe der ikke er nogen p-skive i, så er der desværre ikke noget at gøre...
Mmmelissa555 Besvaret April 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 13, 2006 Kan jeg så godt betale böden på svensk posthus?
Madsen Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Kan jeg så godt betale böden på svensk posthus? Det ved jeg faktisk ikke, vi betalte den gennem netbank :)
Michael Rasmussen Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Det er carpark. Som sagt var jeg i netto i 15 min. Der står obs. tid er på 11 min. SÅDAN SLIPPER DU FOR P-BØDER Opsigtsvækkende dom til glæde for danske bilister der får parkeringsafgifter af private p-selskaber. Tusindvis af danske bilister bør sende en venlig tanke til overlæge Niels Henrik Andersen, Viborg. • Sådan dømte dommeren i Viborg Print siden | Send siden AF KIM BARREN Den sejr han sammen med bilejernes organisation Forende Danske Motorejere, FDM, vandt over det private parkeringselskab CarPark kan blive en veritabel bombe under parkeringsselskabernes økonomi. Nu er det nemlig op til at de private parkeringsselskaber at bevise, at det er ejeren af bilen, der også har parkeret bilen ulovligt. Retten i Viborg frifandt nemlig Niels Henrik Andersen, da han kunne bevise, at det ikke var ham, der havde parkeret sin bil på en parkeringsplads i Århus en smuk julisommerdag 2001. På det tidspunkt befandt han sig nemlig på ferie Indonesien. Flere tusinde kilometer væk fra sin bil. Han afviste derfor påstanden fra Carpark om, at han hæftede for fejlparkeringen. Selv en trussel fra Carparks side om, at han selv kom til at betale p-afgiften, hvis han nægtede at oplyse, hvem der havde kørt bilen, havde ingen virkning på ham. Og fastholdt, at han ikke ville oplyse hvem der så havde parkeret hans Peugeot 106 i Århus. Det fik Carpark til at hive ham i retten. Men uden gevinst. Dommeren frifandt derfor Viborg-bilisten med henvisning til at der er tale om privat aftaleret. Det betyder, at aftalen kun vedrører parterne, nemlig føreren af bilen og parkeringsselskabet. Og ingen andre. Og da tredjemanden - i dette tilfælde Niels Henrik Andersen - ikke har ønsket at oplyse hvem der har kørt bilen, og da Carpark ikke har lovhjemmel til at kræve oplysninger fra ham, blev han frifundet, og slap for at betale parkeringsbøden på 490 kr. »Vi har hele tiden været overbeviste om, at de private P-korps ikke har haft hjemmel i deres krav, om at bilejeren skal oplyse om, hvem der har ført bilen. Derfor glæder vi os over dommen, som vi ser som meget principel. Det ses også af, at Carpark har hævet en lignende sag mod en anden bilist ved retten i Århus,« siger Lars Ellegaard, chef for FDMs juridiske afdeling. Dommen er også et eksempel på, at der gælder forskellige regler for politi og kommunale parkeringsvagter på den ene side og private parkeringsselskaber på den anden. Førstnævnte konstellation har via en beføjelse i Færdselsloven autorisation til at udstede parkeringsafgiften til bilens ejer. Og det uanset hvem der har været ude at køre. »Det er helt bevidst, at loven kun giver denne mulighed til politiet og de kommunale parkeringsvagter,« lyder vurderingen fra jurister. De private parkeringsselskaber skal derimod hente deres beføjelser i den almindelige kontraktret. Når føreren af en bil kører ind på et privat parkeringsanlæg, indgår han i kontraktretlig forstand en aftale med parkeringsselskabet om, at han skal overholde forskrifterne. Gør han ikke det, er selskabet i sin gode ret til at udskrive en parkeringsafgift. Men et grundlæggende princip i kontraktretten er, at aftalen kun gælder mellem de to parter, og derfor kan ejeren kun pålægges at betale, hvis det var ham, der førte bilen og dermed indgik aftalen. B.T. forsøgte forgæves at få en kommentar fra Carparks direktør Claus Rasmussen. Lagt på www.bt.dk onsdag den 26. marts 2003, kl. 23:10
Mmmelissa555 Besvaret April 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 13, 2006 Bilen står ikke i mit navn endnu, og "ejeren" bor langt oppe i sverige. Vil det så sige, at hvis jeg ikke betaler den, og ejeren modtager en rykker, kan han så lade väre med at oplyse mit navn, og nägte at betale den fordi han ikke förte bilen?
Michael Rasmussen Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Bilen står ikke i mit navn endnu, og "ejeren" bor langt oppe i sverige. Vil det så sige, at hvis jeg ikke betaler den, og ejeren modtager en rykker, kan han så lade väre med at oplyse mit navn, og nägte at betale den fordi han ikke förte bilen? Ud fra det jeg tidligere har refereret til JA
Jønsson Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Må jeg lige tilføje her at jeg for 2 år siden, med min daværende bil, fik 3 p-bøder i DK som jeg aldrig betalte. 2 af dem var udstedt af politiet. Har aldrig hørt en lyd fra dem her i Sverige.
Michael Rasmussen Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Må jeg lige tilføje her at jeg for 2 år siden' date=' med min daværende bil, fik 3 p-bøder i DK som jeg aldrig betalte. 2 af dem var udstedt af politiet. Har aldrig hørt en lyd fra dem her i Sverige. [/quote'] Lidt det samme her, men det var en fartbøde (fotofælde) hvor de ville have verificeret mit billed da det var en firmabil - De opgav at kalde os alle ind til identitetskontrol. Men vedr. p-bøder har jeg fået to stk i Helsingborg (på min dk indreg. bil) som er sendt videre til advokat inkasso i dk. Da det er carpark som har videresendt fordringen har vi på denne firmabil indtil videre ignoreret skrivelserne fra det danske advokatkontor.
Nif Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 Bilen står ikke i mit navn endnu, og "ejeren" bor langt oppe i sverige. Vil det så sige, at hvis jeg ikke betaler den, og ejeren modtager en rykker, kan han så lade väre med at oplyse mit navn, og nägte at betale den fordi han ikke förte bilen? Bare husk det stadig kan ende i en retsag over en p-bøde. Jeg fik en for et år siden i Lyngby fordi jeg ikke havde nogen p-skive. Men da det er en åben bil, (på bødetidspunktet) kunne jeg slet ikke tage bøden seriøs. Har heller ikke modtaget nogen rykker.
laughingfrog Besvaret April 13, 2006 Rapporter Besvaret April 13, 2006 hvordan er en åben bil en undskyldning for mangel på p skive? :P
Nif Besvaret April 14, 2006 Rapporter Besvaret April 14, 2006 Sådan er lovgivningen heldingvis. Hvis jeg hvade en skive og stillede den til kl.2 Så kommer der lige en kegle forbi som lige synes det er sjov at dreje den tilbage til kl.1. Det er jo også derfor man ikke skal betale i betalingsanlæg. Hvis jeg køber en billiet for 240.-kr bliver den der nok ikke længe da alle jo bare kan tage de 240.-kr. Men det skal lige siges at hvis man må holde der max. 1 time og den bliver observeret så længe er der ingen undskyldning.
Guest Trine Besvaret April 14, 2006 Rapporter Besvaret April 14, 2006 Sådan er lovgivningen heldingvis. Hvis jeg hvade en skive og stillede den til kl.2 Så kommer der lige en kegle forbi som lige synes det er sjov at dreje den tilbage til kl.1. Det er jo også derfor man ikke skal betale i betalingsanlæg. Hvis jeg køber en billiet for 240.-kr bliver den der nok ikke længe da alle jo bare kan tage de 240.-kr. Men det skal lige siges at hvis man må holde der max. 1 time og den bliver observeret så længe er der ingen undskyldning. Jeg har lige fundet det absolut mest overbevisende argument for hvorfor jeg SKAL have en cab ASAP Tak, Nif
Nif Besvaret April 14, 2006 Rapporter Besvaret April 14, 2006 Jeg har lige fundet det absolut mest overbevisende argument for hvorfor jeg SKAL have en cab ASAP Tak, Nif Hihi Ingen årsag. Sådan har det altid været :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu