Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Sidder og kigger på hus i S. Når man kigger på Boendekostnad, dukker Driftkostnad op. Hvad går dette beløb til? Er det vand og varme eller ejendomsskat eller ??? Mvh Allan

Besvaret
Hej Winnie Dvs. både varme, vand, el, ejendomsskat, husforsikring, tømning af skrald mv? Passer dette beløb nogenlunde? hvad er jeres erfaring med dette? Allan
Hej Allan, Ja - det er meningen at tallet skal kunne give dig en god idé om dine udgifter i boligen. Det vil naturligvis altid være med et gran salt pga. vandforbrug og el/varme kan variere fra person til person (men sådan er det jo også herhjemme). Men det er dét beløb banken regner dine samlede omkostninger ud fra, når du skal låne. Jeg vil ikke kalde mig selv den store ekspert endnu :), da vi på grund af istandsættelse, endnu ikke ikke er flyttet over. Mht. ejendomsskatten, så skal du være opmærksom på at den kan ændre sig hvis/når du/I istandsætter jeres hus. I Sverige regnes ejendomsskatten ud fra "den luksus" du har i dit hjem - f.eks. at du har badekar, klinker og fliser i badeværelse, varme i gulvet etc. alt dette kan øge dine ejendomsskat. Men der findes vist også en guide hos Skatteverket hvor du kan orientere dig om dette. Vores ejendomsskat var just regnet inden vi overtog huset og vi kan derfor se frem til ca. 3 eller 5 år (mener jeg) hvor vi ikke betaler mere i ejendomsskat end det er sat til nu (på trods af at vi renoverer nu). Så det synes jeg er ganske godt. Håber det giver dig et indblik :) Winnie
Besvaret

Hej igen Allan, Hov - jeg ser du har skrevet husforsikring ind under... det så jeg ikke tidligere. Husforsikring indgår ikke i den gængse driftskostnad - det skal du betale udover - og du skal være forsikret (fra day 1 du overtager dit hus - ellers vil banken ikke låne dig penge). Såeh - jeg må beklage at jeg svarede forkert tidligere, det er altså ikke alle udgifter der indgår i driftskostnad. Men de gængse som vand, varme, el og renovation. TV - telefon og andre forbrugsgoder kommer ud over ;-) Smil, Winnie

Besvaret

Ejendomsskatten er da også mindste-beløbet, siden pengene tjenes i DK og ikke skattes i SE!!? (Nul svensk indkomst = ejendomsskat 2800,- sek/år) Correct me if im...bla bla :)

Besvaret
Ejendomsskatten er da også mindste-beløbet, siden pengene tjenes i DK og ikke skattes i SE!!? (Nul svensk indkomst = ejendomsskat 2800,- sek/år) Correct me if im...bla bla :)
Ja, du har ret :) det scenarie gælder jo for de fleste herinde. Det beløb kan man nærmest bare grine af... det er forhåbentlig ikke pga. den at læsset vælter (ja, så skal man ihvertfald nok lige kigge godt på sit budget inden man køber - hi hi)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...