Jump to content

Dansk-svensk og svensk-dansk ordbog i papirformat

Recommended Posts

Besvaret
Er der nogen af jer' date=' der har erfaring med en papirudgave af ordbog? Jeg har set forskellige lige fra. ca. 100,- til 800,-. På forhånd mange tak[/quote'] Jeg har Gyldendals røde ordbog (lille format) og en fra Gads forlag -begge svensk/dansk-dansk/svensk og de har vel kostet henholdsvis 100 og 2-300 kr., tror jeg. Jeg synes ikke der er den store forskel på de 2 og de er ganske udemærkede til det daglige behov. Langt de fleste ord man støder på står der i. Det som jeg synes de mangler, er datidsformer og flertalsendelser. Derfor skaffede jeg mig en svensk ordbog (Norstedt) og en svensk uttalsordbok (Bonniers) her under bokreaen. Den første indeholder samtidig langt flere svenske ord, som jeg efterhånden havde brug for at lære at kende. De var også noget dyrere, men de var billige under udsalget :th2: Men nok min bedste investering var en synonymordbog. Det er helt fantastisk, at alt ikke længere kun er ”bra” eller ”inte bra”. Men altså, jeg arbejder også herovre, og er derfor nødt til at skrive og snakke på svensk (synes jeg i hvertfald selv), så jeg vil sige, at hvis det kun er til husbehov, så behøver du ikke at investere i en af de store dyre. Jeg kunne nøjes med min lille røde (altså ordbog) i lang tid :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...