Jump to content

Recommended Posts

Guest Supermule
Besvaret

Er der TÜV på den, kan de ikke nægte syn... Det største problem er nok forsikringen.... Dog er der nogle forureningskrav den skal opfylde....

Guest Supermule
Besvaret

Husk kit'et skal være godkendt til bilen..... Det er vigtigt! Og nej, jeg ved ikke hvad DIN forsikring siger til det.... Det er der en STOR chance for at de selv ved, hvis man ringer til dem..... ;)

Dvs. hvis jeg montere en garret T25 mølle på min almera gti' date=' kan den stadig synes? hvis den self, overholder foruregning. Så er det bare forsikringen, hvad kræver de?[/quote']
Guest Supermule
Besvaret

Nej alle dele og selve styringen af brændstof osv.... ALT skal være godkendt af TÜV.... En del af en TÜV er en forureningsattest og den skal fremvises ved besiktning, hvis der er konstruktive ændringer på bilen.

altså tuv godkendt til bilen? er det bare selve turboen og intercooleren der skal være det?
Guest Supermule
Besvaret

Jo da, men den kan ikke godkendes til besiktning og forsikringen dækker ikke i tilfælde af et uheld... Bilen skal godkendes og forsikringen skal acceptere at den er tunet, så er der ingen is på koen...

Okay' date=' så er det ik lige så nemt som jeg havde håbet på, hehe.. Man kan altså ikke selv lave et custom kit ud fra forskellige dele..[/quote']
Besvaret
Dvs spild af tid :):)
Det kommer jo an på hvor "Brian" man ér. På en dag ser jeg mange "standard-øser" komme spænende med den sygeste acceleration/lyd/you name it - på Amiralsgatan ud mod Rosengård. Jeg er overbevist om at mange af disse ikke ville være dækket af forsikring ved uheld, og ej heller ville kunne få deres automobiler igennem et syn. Men de må jo turde tage chancen, samt have råd. Og de hygger sig - og inden bilen skal til besigtning, så skruer de lige en uges tid på den nede hos en kammerats auto-shop - for, efter endt "ok" hos Bilprovningen, at bruge en uge på at skrue de syge ting på toppen igen. De er unge - de har det sjovt - de tænker ikke så meget i konsekvenser, men mere i "her & nu". Dét lærer de af - ofte på den dyre måde. :sad: Én ting er hvad man må - en anden hvad du gør. Bare du er klar til at tage konsekvenserne. ...og det er ikke en opfordring til noget ulovligt....så kommer SM jo bare efter mig...og DIG! *lol*
Guest Supermule
Besvaret

HOVHOOOOOV............. Det er IKKE mig der er vild med Rikke's flæskesteg..... :)

Det kommer jo an på hvor "Brian" man ér. På en dag ser jeg mange "standard-øser" komme spænende med den sygeste acceleration/lyd/you name it - på Amiralsgatan ud mod Rosengård. Jeg er overbevist om at mange af disse ikke ville være dækket af forsikring ved uheld, og ej heller ville kunne få deres automobiler igennem et syn. Men de må jo turde tage chancen, samt have råd. Og de hygger sig - og inden bilen skal til besigtning, så skruer de lige en uges tid på den nede hos en kammerats auto-shop - for, efter endt "ok" hos Bilprovningen, at bruge en uge på at skrue de syge ting på toppen igen. De er unge - de har det sjovt - de tænker ikke så meget i konsekvenser, men mere i "her & nu". Dét lærer de af - ofte på den dyre måde. :sad: Én ting er hvad man må - en anden hvad du gør. Bare du er klar til at tage konsekvenserne. ...og det er ikke en opfordring til noget ulovligt....så kommer SM jo bare efter mig...og DIG! *lol*

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...